Matematiksel kavramların birbiriyle, diğer derslerle ve günlük hayatla olan ilişkisini incelemek, bu ilişkilerin öğrenciler tarafından anlaşılması için gerekli güncel yöntemleri tartışmaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Öğretmen adayının alanı ile ilgili bilgi altyapısını oluşturur ve geliştirir. Orta öğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. Alanı ile ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Farklı matematik konuları arasında ilişki kurar.;
2
Matematiksel kavram ve kuralları farklı gösterim biçimleri ile ifade eder.;
3
Matematiği diğer derslerle ilişkilendirir.;
4
Matematiksel kavramların arasındaki ilişkinin öğretimi için ders içeriği hazırlar.;
5
Farklı matematik kavamlarının günlük hayat kullanımlarını örneklendirir.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Kavramlar ve işlemler arasında ilişki kurma
2
Kavramlar ve işlemler arasında ilişki kurma
3
Kavramlar ve işlemler arasında ilişki kurma
4
Matematiksel kavram ve kuralları farklı gösterim biçimleri ile ifade etme;
5
Matematiksel kavram ve kuralları farklı gösterim biçimleri ile ifade etme;
6
Matematiksel kavram ve kuralları farklı gösterim biçimleri ile ifade etme;
7
Matematiksel kavram ve kuralları farklı gösterim biçimleri ile ifade etme;
8
Farklı matematik kavramlarını birbiri ile ilişkilendirme;
9
Farklı matematik kavramlarını birbiri ile ilişkilendirme;
10
Farklı matematik kavramlarını birbiri ile ilişkilendirme;
11
Matematiği diğer derslerle ilişkilendirme
12
Matematiği diğer derslerle ilişkilendirme
13
Matematiği günlük hayatla ilişkilendirme.
14
Matematiği günlük hayatla ilişkilendirme.
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Van de Walle, J.A., Karp, K.S., & Bay Williams, J.M. (2013). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally. 8th Edition. Boston: Pearson.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
tartışma, soru-cevap, 3E gibi teknikler uygulanmaktadır. Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavları dikkate alınmaktadır.
Açıklama
Sonuçlar öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
0
0
0
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
40
40
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
40
40
Toplam İş Yükü
162
Toplam İş Yükü / 30 saat
4,07
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU