1 | Dersin Adı: | ÇOCUK RUH SAĞLIĞI |
2 | Dersin Kodu: | OKU3204 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HANDAN ASUDE BAŞAL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Dr. Handan Asûde BAŞAL asubasal@uludag.edu.tr |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Handan Asude BAŞAL asubasal@uludag.edu.tr, 0 224 2942295 Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, A Blok, Temel Eğitim Bölümü,16059 Nilüfer, Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Çocukluk Döneminde Ruh Sağlığının Önemini Anlayabilme. Ruhsal Bozuklukların Nedenlerini Açıklayabilme. Aile-Çocuk-Öğretmen İletişiminin Önemini Ve Doğru İletişim Yöntemlerini Kavrayabilme |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrenciler ruh sağlığının tanımlar. Öğrenciler ruh sağlığının önemini açıklar. Öğrenciler ruh sağlığının tarihsel gelişimini özetler. Öğrenciler ruh sağlığı ile ilgili kuramları listeler. Öğrenciler ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özelliklerini sıralar. Öğrenciler çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin tanısı ve tedavisini açıklar. Öğrenciler aile içindeki özel durumların çocuğun ruh sağlığına etkilerini yorumlar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Giriş – Dersin Tanıtılması | |
2 | Çocuk Ruh Sağlığına Giriş | |
3 | İyi bir ruh sağlığının önemi | |
4 | Ailede ruh sağlığı | |
5 | Okulda ruh sağlığı | |
6 | Çocuklarda görülen olumlu ve olumsuz davranışlar | |
7 | Olumsuz davranışların nedenleri | |
8 | Anne baba tutumları | |
9 | Çocuklarda görülen önemli davranış problemleri | |
10 | Çocuklarda ve gençlerde görülen önemli davranış problemlerine çözümler ve öneriler | |
11 | Endişe ve stres yönetimi | |
12 | Farklı terapi teknikleri | |
13 | Oyun terapisi | |
14 | Genel değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Başal, Handan Asude(2019). Gelişim ve Psikoloji. 7.Baskı.Bursa: Morpa Kültür Yayınları. Başal, Handan Asude. Anne Baba Eğitimi Ders Notları. Yavuzer, Haluk (199). Çocuk Psikolojisi. 17 baskı. İstanbul: Remzi Kitapevi. Yörükoğlu, A. (1998). Çocuk ruh sağlığı. İstanbul:Özgür Yayıncılık. Özdoğan, B. (1988). Çocuk ve Oyun Terapisi. Ankara: Yargıçoğlu Matbaası. Adasal, Rasim. Ruh Sağlığı Gençtan, Engin(1998). İnsan Olmak. 19. baskı. İstanbul: Remzi Kitapevi, . Gençtan, Engin (1978). Çağdaş İnsanda Normal Dışı Davranışlar. Ankara: A.Ü Eğitim Fakültesi Yayınları:69. Cüceloğlu, D. (2000). İnsan insana. İstanbul: Remzi Kitabevi. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Soru-cevap , tartışma ve yazılı sınav | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 5 | 4 | 20 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |