Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
1 Dersin Adı: ÇOCUK RUH SAĞLIĞI
2 Dersin Kodu: OKU3204
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HANDAN ASUDE BAŞAL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
Prof. Dr. Handan Asûde BAŞAL
asubasal@uludag.edu.tr
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Handan Asude BAŞAL asubasal@uludag.edu.tr,
0 224 2942295
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, A Blok, Temel Eğitim Bölümü,16059 Nilüfer, Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Çocukluk Döneminde Ruh Sağlığının Önemini Anlayabilme. Ruhsal Bozuklukların Nedenlerini Açıklayabilme. Aile-Çocuk-Öğretmen İletişiminin Önemini Ve Doğru İletişim Yöntemlerini Kavrayabilme
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenciler ruh sağlığının tanımlar. Öğrenciler ruh sağlığının önemini açıklar. Öğrenciler ruh sağlığının tarihsel gelişimini özetler. Öğrenciler ruh sağlığı ile ilgili kuramları listeler. Öğrenciler ruh sağlığı yerinde olan ve olmayan bireylerin özelliklerini sıralar. Öğrenciler çocuklarda görülen davranış ve uyum problemlerinin tanısı ve tedavisini açıklar. Öğrenciler aile içindeki özel durumların çocuğun ruh sağlığına etkilerini yorumlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Dersin bitiminde öğrenciler sözlü ve yazılı olarak aşağıdakileri anlatabileceklerdir; İyi bir ruh sağlığının önemi ;
2 Ailede ve okulda ruh sağlığı ;
3 Çocuklarda görülen olumlu ve olumsuz davranışlar;
4 Olumsuz davranışların nedenleri;
5 Anne baba tutumları;
6 Çocuklarda görülen önemli davranış problemleri;
7 Çocuklarda ve gençlerde görülen önemli davranış problemlerine çözümler ve öneriler;
8 Endişe ve stres yönetimi;
9 Farklı terapi teknikleri ;
10 Oyun terapisi ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş – Dersin Tanıtılması
2 Çocuk Ruh Sağlığına Giriş
3 İyi bir ruh sağlığının önemi
4 Ailede ruh sağlığı
5 Okulda ruh sağlığı
6 Çocuklarda görülen olumlu ve olumsuz davranışlar
7 Olumsuz davranışların nedenleri
8 Anne baba tutumları
9 Çocuklarda görülen önemli davranış problemleri
10 Çocuklarda ve gençlerde görülen önemli davranış problemlerine çözümler ve öneriler
11 Endişe ve stres yönetimi
12 Farklı terapi teknikleri
13 Oyun terapisi
14 Genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Başal, Handan Asude(2019). Gelişim ve Psikoloji.
7.Baskı.Bursa: Morpa Kültür Yayınları.
Başal, Handan Asude. Anne Baba Eğitimi Ders Notları.
Yavuzer, Haluk (199). Çocuk Psikolojisi. 17 baskı. İstanbul: Remzi Kitapevi.
Yörükoğlu, A. (1998). Çocuk ruh sağlığı. İstanbul:Özgür Yayıncılık.
Özdoğan, B. (1988). Çocuk ve Oyun Terapisi. Ankara: Yargıçoğlu Matbaası.
Adasal, Rasim. Ruh Sağlığı
Gençtan, Engin(1998). İnsan Olmak. 19. baskı. İstanbul: Remzi Kitapevi, .
Gençtan, Engin (1978). Çağdaş İnsanda Normal Dışı Davranışlar. Ankara: A.Ü Eğitim Fakültesi Yayınları:69.
Cüceloğlu, D. (2000). İnsan insana. İstanbul: Remzi Kitabevi.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Soru-cevap , tartışma ve yazılı sınav
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Projeler 5 4 20
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 149
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,93
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 2 1 2 2 2 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 2 2 2 2 1 2 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 2 1 2 1 2 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 1 1 2 1 2 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 2 1 2 2 2 2 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 4 2 2 1 3 2 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 3 2 2 1 1 3 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 3 2 2 2 1 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 1 1 2 2 2 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 1 3 3 3 1 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr