1 |
Dersin Adı: |
FİZYOTERAPİNİN TEMEL İLKELERİ |
2 |
Dersin Kodu: |
FTR1005 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. Çetin SAYACA |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Dr. Defne KAYA Dr. Öğr. Üyesi Özden ÖZKAL |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Çetin SAYACA, Öğr. Gör. Dr. cetinsayaca@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Fizyoterapi mesleğinin tanıtımı, tarihsel gelişimi ve diğer sağlık meslekleri arasındaki yeri ve önemi, çalışma alanları ile fizyoterapi organizasyonları hakkında öğrenciye bilgi aktarmaktır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Evrensel ve mesleki etik ilkelere bağlı davranış ve uygulamalar hakkında yorum yapma yeteneği kazanır. Mesleğini daha yakından tanır. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyonun tanımı ve gelişimi. Fizyoterapistleri rolleri ve özellikleri
|
|
2 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon içeriği ve uygulama alanları.
Ekip çalışmasının prensipleri ve fizyoterapistin ekip içindeki rolü.
|
|
3 |
Psikososyal rehabilitasyon alanında kavramlar,
Stres ve post-travmatik stres bozukluğu
|
|
4 |
Dezavantajlı gruplarda psikososyal yaklaşımlar (travmatik yaralanmalardan sonra görülen problemlerde (amputeler, omurilik yaralanmaları, yanık ), nörolojik hastalıklarda, çocuklarda özre neden olan problemlerde, ilerleyici kronik hastalıklarda (kanser, AIDS), geriatrik kişilerde, fiziksel- görme- işitme-konuşma engellilerde) |
|
5 |
Fizyoterapistler için: Kanunlar, yönetmelikler, düzenlemeler ve politikalar; finans konuları ve geri ödemeler |
|
6 |
Yönetim ve organizasyona giriş
Yönetim fonksiyonları: planlama, yürütme, karar verme, koordinasyon, organizasyon. |
|
7 |
Dünyada Fizyoterapi ve rehabilitasyonda yönetim ve organizasyon. Türkiye’de Fizyoterapi ve rehabilitasyonda yönetim ve organizasyon |
|
8 |
Etik kavramı (etik nedir, etik kurallar) deontoloji nedir?
Fizyoterapi ve rehabilitasyonda etik kavramlar ve araştırma etiği. Sağlık personeli sağlık personeli, hasta- sağlık personeli, hasta yakını- sağlık personeli ilişkilerinde deontoloji. |
|
9 |
Etik ve hukuk kavramı. Mesleki deontoloji ve ulusal/uluslararası etik deklerasyonlar. |
|
10 |
Fizyoterapistlerin etik prensipleri
Fizyoterapide etik sorunlar ve çözüm yolları (örneklemeler) |
|
11 |
Depresyon ve başa çıkma yolları
Hastalık ve sağlık kavramları
Sağlıklı yaşam, yaşam tarzı değişiklikleri ve fizyoterapistin rolü |
|
12 |
Sağlık sistemlerindeki genel değişim, hastane örgütlenmelerindeki yönetim otonomileri ve reformları, Dünya Fizyoterapi Federasyonunun (WCPT ) fizyoterapistlik mesleği hizmet ve yönetimi ile ilgili standartları ve çalışmaları ile ilgili bilgi verilme |
|
13 |
Özelleşmiş alanlarda rehabilitasyon- öğrenci anlatımları (kardiyopulmoner, protez-ortez, yutma, pediatri- erişkin nöroloji, onkoloji vb.) |
|
14 |
Özelleşmiş alanlarda rehabilitasyon- öğrenci anlatımları (ortopedi, sporcu, omurga, el cerrahisi, kadın ve erkek sağlığı, romatoloji vb.) |
|