Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
Mukayeseli Din Eğitimi
1 Dersin Adı: Mukayeseli Din Eğitimi
2 Dersin Kodu: FDB6126
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MEHMET ŞANVER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Din Eğitimi ve Öğretiminin teorik temellerini bilmek, Batı'da ve dünyada var olan din eğitimi uygulamalarını tanımak ve ülkemizdeki uygulamalarla karşılaştırma imkanı elde etmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Farklı ülkelerdeki din eğitimi programları ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Din Eğitimi ve Öğretiminin teorik temellerini bilir. ;
2 Çoğulcu Din Eğitimi Modellerini bilir.;
3 Batı'da ve dünyada var olan din eğitimi uygulamalarını tanır. ;
4 Ülkemizdeki din eğitimi uygulamalarıyla farklı ülkelerdeki din eğitimi program ve uygulamalarını karşılaştırma imkanı elder.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Çoğulcu Din Eğitimi modelleri
2 Ülkemiz (Türkiye)'deki Din Eğitimi program ve uygulamaları
3 ABD'de Din -Devlet İlişkisi ve Din Eğitimi
4 Rusya'da Din -Devlet İlişkisi ve Din Eğitimi
5 Almanya'da Din -Devlet İlişkisi ve Din Eğitimi
6 Fransa'da Din -Devlet İlişkisi ve Din Eğitimi
7 İngiltere'de Din -Devlet İlişkisi ve Din Eğitimi
8 İtalya'da Din -Devlet İlişkisi ve Din Eğitimi
9 İspanya'da Din -Devlet İlişkisi ve Din Eğitimi
10 Polonya'da Din -Devlet İlişkisi ve Din Eğitimi
11 Hollanda'da Din -Devlet İlişkisi ve Din Eğitimi
12 Belçika'da Din -Devlet İlişkisi ve Din Eğitimi
13 Avusturya'da Din -Devlet İlişkisi ve Din Eğitimi
14 Norveç'te Din -Devlet İlişkisi ve Din Eğitimi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1-M. Köylü & İ. Turran (2014). Karşılaştırmalı Din Eğitimi, Nobel yay.
2-Ali Balcı (ed.) (2013). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri, Pegem Akademi yay.
3. MEB (2003). Din öğretiminde yeni yöntem arayışları uluslararası sempozyumu. Ankara: MEB Yayınları.
4. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi (1997). Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, Japonya, Amerika Birleşik Devletleri ve Türkiye'de din eğitimi uluslararası sempozyumu. Ankara: Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi.
5. İlyas Çelebi (ed.) (2007). Avrupa Birliği sürecinde dini kurumlar ve din eğitimi, İstanbul: Ensar Neşriyat.
6. A. Köse & T. Küçükcan (eds.) (2008). Avrupa Birliği ülkelerinde din-devlet ilişkileri, İstanbul: İSAM Yayınları.
7. Suat Cebeci (ed.) (2002). Avrupa Birliği’ne giriş sürecinde Türkiye’de din eğitimi ve sorunları sempozyumu, İstanbul: Değişim Yayınları.
8. Recep Kaymakcan (2004). Günümüz İngilteresinde din eğitimi, İstanbul: DEM Yayınları.
9. Ian MacMullen (2007). Faith in schools?: Autonomy, citizenship, and religious education in the liberal state. Princeton: Princeton University Press.
10. Peter Schreiner, Gaynor Pollard, Sturla Sagberg (eds.) (2006). Religious education and Christian theologies: Some European perspectives. Münster: Waxmann.
11. John Keast (ed.) (2007). Religious diversity and intercultural education: A reference book for schools. Strasbourg: Council of Europe Publishing.
12. M. Tavukçuoğlu, (2000). Avrupa’da Türk Ailesi ve Din Eğitimi, Konya.
13. D. Altun (2001). Almanya’da Din Eğitimi, Timaş Yayınları, İstanbul.
14. İ. Sevinç, (2003). Hollanda’daki Türk Çocuklarının Eğitim Sorunları, Ankara.
15. M. Tavukçuoğlu, (2000). Belçika’da Türk Ailesi ve Din Eğitimi, Konya.
16. M. Şanver, (2004). “Kur’an’ın Muhatabıyla Diyalog Kurma Sürecinde ‘Ortak Değerler’in Yeri ve Rolü” U.Ü.İ.F.Dergisi, C.13, sayı 2, Busa.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Sunumlar/Seminerler, klasik sınav.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 3 42
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 14 3 42
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 14 1 14
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 183
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,1
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 3 4 2 1 0 0 0 0 0 0 0
OK2 4 2 2 2 1 0 0 0 0 0 0 0
OK3 4 1 2 1 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 4 1 2 2 2 2 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr