1 | Dersin Adı: | Mukayeseli Din Eğitimi |
2 | Dersin Kodu: | FDB6126 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MEHMET ŞANVER |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Din Eğitimi ve Öğretiminin teorik temellerini bilmek, Batı'da ve dünyada var olan din eğitimi uygulamalarını tanımak ve ülkemizdeki uygulamalarla karşılaştırma imkanı elde etmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Farklı ülkelerdeki din eğitimi programları ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Çoğulcu Din Eğitimi modelleri | |
2 | Ülkemiz (Türkiye)'deki Din Eğitimi program ve uygulamaları | |
3 | ABD'de Din -Devlet İlişkisi ve Din Eğitimi | |
4 | Rusya'da Din -Devlet İlişkisi ve Din Eğitimi | |
5 | Almanya'da Din -Devlet İlişkisi ve Din Eğitimi | |
6 | Fransa'da Din -Devlet İlişkisi ve Din Eğitimi | |
7 | İngiltere'de Din -Devlet İlişkisi ve Din Eğitimi | |
8 | İtalya'da Din -Devlet İlişkisi ve Din Eğitimi | |
9 | İspanya'da Din -Devlet İlişkisi ve Din Eğitimi | |
10 | Polonya'da Din -Devlet İlişkisi ve Din Eğitimi | |
11 | Hollanda'da Din -Devlet İlişkisi ve Din Eğitimi | |
12 | Belçika'da Din -Devlet İlişkisi ve Din Eğitimi | |
13 | Avusturya'da Din -Devlet İlişkisi ve Din Eğitimi | |
14 | Norveç'te Din -Devlet İlişkisi ve Din Eğitimi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1-M. Köylü & İ. Turran (2014). Karşılaştırmalı Din Eğitimi, Nobel yay. 2-Ali Balcı (ed.) (2013). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri, Pegem Akademi yay. 3. MEB (2003). Din öğretiminde yeni yöntem arayışları uluslararası sempozyumu. Ankara: MEB Yayınları. 4. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi (1997). Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, Japonya, Amerika Birleşik Devletleri ve Türkiye'de din eğitimi uluslararası sempozyumu. Ankara: Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi. 5. İlyas Çelebi (ed.) (2007). Avrupa Birliği sürecinde dini kurumlar ve din eğitimi, İstanbul: Ensar Neşriyat. 6. A. Köse & T. Küçükcan (eds.) (2008). Avrupa Birliği ülkelerinde din-devlet ilişkileri, İstanbul: İSAM Yayınları. 7. Suat Cebeci (ed.) (2002). Avrupa Birliği’ne giriş sürecinde Türkiye’de din eğitimi ve sorunları sempozyumu, İstanbul: Değişim Yayınları. 8. Recep Kaymakcan (2004). Günümüz İngilteresinde din eğitimi, İstanbul: DEM Yayınları. 9. Ian MacMullen (2007). Faith in schools?: Autonomy, citizenship, and religious education in the liberal state. Princeton: Princeton University Press. 10. Peter Schreiner, Gaynor Pollard, Sturla Sagberg (eds.) (2006). Religious education and Christian theologies: Some European perspectives. Münster: Waxmann. 11. John Keast (ed.) (2007). Religious diversity and intercultural education: A reference book for schools. Strasbourg: Council of Europe Publishing. 12. M. Tavukçuoğlu, (2000). Avrupa’da Türk Ailesi ve Din Eğitimi, Konya. 13. D. Altun (2001). Almanya’da Din Eğitimi, Timaş Yayınları, İstanbul. 14. İ. Sevinç, (2003). Hollanda’daki Türk Çocuklarının Eğitim Sorunları, Ankara. 15. M. Tavukçuoğlu, (2000). Belçika’da Türk Ailesi ve Din Eğitimi, Konya. 16. M. Şanver, (2004). “Kur’an’ın Muhatabıyla Diyalog Kurma Sürecinde ‘Ortak Değerler’in Yeri ve Rolü” U.Ü.İ.F.Dergisi, C.13, sayı 2, Busa. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Sunumlar/Seminerler, klasik sınav. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 3 | 42 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 14 | 3 | 42 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 14 | 1 | 14 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 183 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6,1 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |