Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
PALEOCOĞRAFYA
1 Dersin Adı: PALEOCOĞRAFYA
2 Dersin Kodu: COG2029
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi ABDULLAH AKBAŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi Abdullah AKBAŞ
email:abdullahakbas@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı dünyada meydana gelen paleocoğrafik değişimleri levha tektoniği temelinde yerküre sistemi ile ilişkilendirerek açıklamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders çevre ile alakalı kurumların ihtiyaç duyduğu altyapıyı sağlar
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Palecoğrafik terimleri anlar ve açıklar;
2 Yerkürenin evrimini ve geçirdiği safhaları kavrar;
3 Yerkürenin evriminin anlaşılmasında kullanılan yaşlandırma metotlarını anlar;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Palecoğrafya'ya giriş
2 Yerküre sistemi ve bileşenlerinin açıklanması
3 Levha tektoniği ve yerkürenin evrimi
4 Levha tektoniği ve yerkürenin evrimi
5 Paleoklimatolojik göstergelerin Paleocoğrafya'da önemi
6 Paleoklimatolojik göstergelerin Paleocoğrafya'da önemi
7 Jeomorfolojik verilerin palocoğrafik ortam yorumlamalarında önemi: Flüvyal Jeomorfoloji
8 Jeomorfolojik verilerin palocoğrafik ortam yorumlamalarında önemi: Glasiyal Jeomorfoloji
9 Jeomorfolojik verilerin palocoğrafik ortam yorumlamalarında önemi: Tektonik Süreçler
10 Palocoğrafya'da yaşlandırma yöntemleri
11 Palocoğrafya'da yaşlandırma yöntemleri
12 Palocoğrafya'da yaşlandırma yöntemleri
13 Palocoğrafya'da yaşlandırma yöntemleri
14 Palocoğrafya'da yaşlandırma yöntemleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Sırrı Erinç, Jeomorfoloji I-II, İstanbul Üniversitesi Yayınları
Hughes, J.D., 2001. An Environmental History of the World: Humankind's Changing Role in the Community of Life ,Oxford: Routledge
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ara Sınav ve Yıl Sonu Sınavı
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 5 5 4 4 5 4 5 5 5 5 5 5 5
OK2 4 4 5 4 5 5 5 4 5 5 5 4 5
OK3 4 4 5 5 5 4 4 4 4 5 5 4 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr