1 | Dersin Adı: | SELÇUKLU DEVRİ SANATI |
2 | Dersin Kodu: | ITS6125 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HICABI GÜLGEN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | hicabi@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Selçuk Bey oğullarının kurduğu Selçuklu devleti ve onun Anadolu’daki devamıyla oluşan Beylikler ve Anadolu Selçuklu devri sanat anlayışını sebep-sonuç ilişkeliri çerçevesinde ele almak, Selçuklu sanatının çağdaşları ve sonraki sanat devirlerine olan etkisini incelemek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | İslam sanatındaki Selçuklu karakterini kavrayabilme. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Orta Asya’da İlk Müslüman Türk Eserleri | |
2 | Büyük Selçuklu sanatının dayandığı arka plan | |
3 | B. Selçuklu Mescid-i Cumaları | |
4 | B. Selçuklu Medreseleri | |
5 | B. Selçuklularda tezyinat anlayışı | |
6 | B. Selçuklu kümbetleri ve Türk mezar yapı geleneği | |
7 | Anadolu’da B. Selçuklu beylikleri sanat faaliyetleri | |
8 | Sanatta yöresel farklılıklar ve sebepleri | |
9 | Bir dönüm noktası olarak XIII. Yüzyıl A. Selçuklu sanatı | |
10 | Anadolu’da üslup çeşitliliği ve Ulu Camiler | |
11 | Anadolu’da kervansaraylar | |
12 | A.Selçuklu kümbetlerinde türler | |
13 | A.Selçuklu mimarisinde taş | |
14 | A.Selçuklu sanatının Beylikler devri sanat anlayışına etkileri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Selçuk Mülayim, Anadolu Türk Mimarisinde Geometrik Süslemeler, İstanbul 1982. 2. Beyhan Karamağaralı, Ahlat Mezar Taşları, Ankara 1972. 3. Ara Altun, Anadolu’da Artuklu Devri Türk Mimarisinin Gelişmesi, İstanbul 1978. 4. Ömür Bakırer, Selçuklu Öncesi ve Selçuklu Dönemi Anadolu Mimarisinde Tuğla Kullanımı, Ankara 1981. 5. Oktay Aslanapa, Anadolu’da Türk Çini ve Seramik Sanatı, İstanbul 1965. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Yazılı sınav. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 11 | 154 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 208 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |