handancan@uludag.edu.tr 0224 294 18 76 Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü Görükle Kampüsü/BURSA
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Sosyoloji bölümü öğrencilerine Öğrenme Psikolojisi’nin temel kavramları, kuramları ve uygulama alanları hakkında bilgi kazandırmak. Ayrıca, Öğrenme Psikolojisi kapsamında öğrendikleri bilgileri kendi alanlarında nasıl kullanabileceklerine ilişkin bilgi vermek.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Bu ders, alışma, duyarlılaşma, koşullama, pekiştirme tarifeleri vb. süreçlerle ilgili teorik bilgi birikimini akademide veya uygulama alanlarında kullanabilme becerisi kazandırmaktadır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Öğrenme psikolojisindeki temel kavramları tanımlayabilir. ;
2
Klasik koşullama ile ilgili temel kavramları ve kuramsal yaklaşımları kavrayabilir. ;
3
Edimsel koşullama ile ilgili temel kavramları ve kuramsal yaklaşımları kavrayabilir. ;
4
Klasik ve edimsel koşullamayı birbirinden ayırt edebilir.;
5
Öğrenme ilkelerini gerçek yaşam durumlarına uygulayabilir.;
6
Bilimsel gerçeklere dayanan öğrenme ilkelerini gündelik bilgilere dayanan genellemelerden ayırt edebilir. ;
7
Hayvanlarla yapılan deneylerin insanlardaki öğrenme süreçlerine ilişkin katkısını anlayabilir.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Ders hakkında bilgi verme
2
Öğrenme psikolojisi ile ilgili temel kavramlar
3
Alışma ve duyarlılaşma
4
Klasik koşullamada temel kavramlar
5
Klasik koşullamada kuramsal yaklaşımlar
6
Edimsel koşullamada temel kavramlar
7
Edimsel koşullamada kuramsal yaklaşımlar
8
Pekiştirme ve ceza
9
Kaçma ve kaçınma
10
Pekiştirme tarifeleri
11
Klasik ve Edimsel koşullamanın uygulamaları ve çıkarımları
12
Davranışın Uyarıcı Kontrolü
13
Dersle ilgili genel değerlendirme
14
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Alıcı, T. (2010). Öğrenmenin Bilimsel Temelleri. Ankara: Palme Yayıncılık. Terry, W. S. (2011). Öğrenme & bellek, temel ilkeler, süreçler ve işlemler (Çev. Ed. B. Cangöz). Ankara: Anı Yayınları. Glassman, W.E & Hadad, M. (2008). Approaches to Psychology. London: Open University Press/McGraw-Hill Education.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
30
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
10
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
12
4
48
Ödevler
1
12
12
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
1
1
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
1
1
Toplam İş Yükü
91
Toplam İş Yükü / 30 saat
3
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU