Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TEMEL ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
1 Dersin Adı: TEMEL ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
2 Dersin Kodu: PSİ2075
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yoktur.
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yoktur.
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HANDAN CAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Tevfik ALICI
Doç. Dr. Handan CAN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: handancan@uludag.edu.tr
0224 294 18 76
Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü Görükle Kampüsü/BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Sosyoloji bölümü öğrencilerine Öğrenme Psikolojisi’nin temel kavramları, kuramları ve uygulama alanları hakkında bilgi kazandırmak. Ayrıca, Öğrenme Psikolojisi kapsamında öğrendikleri bilgileri kendi alanlarında nasıl kullanabileceklerine ilişkin bilgi vermek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders, alışma, duyarlılaşma, koşullama, pekiştirme tarifeleri vb. süreçlerle ilgili teorik bilgi birikimini akademide veya uygulama alanlarında kullanabilme becerisi kazandırmaktadır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenme psikolojisindeki temel kavramları tanımlayabilir. ;
2 Klasik koşullama ile ilgili temel kavramları ve kuramsal yaklaşımları kavrayabilir. ;
3 Edimsel koşullama ile ilgili temel kavramları ve kuramsal yaklaşımları kavrayabilir. ;
4 Klasik ve edimsel koşullamayı birbirinden ayırt edebilir.;
5 Öğrenme ilkelerini gerçek yaşam durumlarına uygulayabilir.;
6 Bilimsel gerçeklere dayanan öğrenme ilkelerini gündelik bilgilere dayanan genellemelerden ayırt edebilir. ;
7 Hayvanlarla yapılan deneylerin insanlardaki öğrenme süreçlerine ilişkin katkısını anlayabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ders hakkında bilgi verme
2 Öğrenme psikolojisi ile ilgili temel kavramlar
3 Alışma ve duyarlılaşma
4 Klasik koşullamada temel kavramlar
5 Klasik koşullamada kuramsal yaklaşımlar
6 Edimsel koşullamada temel kavramlar
7 Edimsel koşullamada kuramsal yaklaşımlar
8 Pekiştirme ve ceza
9 Kaçma ve kaçınma
10 Pekiştirme tarifeleri
11 Klasik ve Edimsel koşullamanın uygulamaları ve çıkarımları
12 Davranışın Uyarıcı Kontrolü
13 Dersle ilgili genel değerlendirme
14
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Alıcı, T. (2010). Öğrenmenin Bilimsel Temelleri. Ankara: Palme Yayıncılık.
Terry, W. S. (2011). Öğrenme & bellek, temel ilkeler, süreçler ve işlemler (Çev. Ed. B. Cangöz). Ankara: Anı Yayınları.
Glassman, W.E & Hadad, M. (2008). Approaches to Psychology. London: Open University Press/McGraw-Hill Education.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 4 48
Ödevler 1 12 12
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 91
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 3 4 0 5 4 0 5 0 5 5
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 4
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 4
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 4
OK5 0 0 3 4 0 5 5 0 5 0 5 4
OK6 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 5 5
OK7 0 0 0 0 4 0 3 0 4 0 4 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr