Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EĞİTİMDE İLETİŞİM
1 Dersin Adı: EĞİTİMDE İLETİŞİM
2 Dersin Kodu: FRN6108
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. FATMA KAZANOĞLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: fkazanoglu@uludag.edu.tr
0.224.294 22 44
U.U. Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı Görükle kampusü
16059 Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencinin örgütsel iletişimin anlamını, önemini, işlevlerini meslektaşlarıyla etkin iletişim kurma yollarını, engel ve problemlerini kavraması.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğretmen adayı etkin iletişim kurma yollarını tanır, engel ve problemlerini kavrar ve daha sonra meslek yaşamında meslektaşları ile öğrencileriyle sağlıklı bir iletişim kurma becerisini kazanır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Örgütsel iletişimle ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olma ;
2 Okul içi iletişimin işleyişini bilme ;
3 Okul içinde öğrencileriyle ve meslektaşlarıyla etkili iletişim kurabilme ;
4 İletişimi engellerini bilme, çözüm yolları geliştirebilme ve uygulayabilme ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 İşyerinde iletişim politikasının anlamı ve önemi
2 İşyeri politikacıları
3 Okulda olumlu ve aktif bir iletişim politikasının temelleri
4 Kurum yöneticisiyle üretken bir ilişki geliştirmek
5 Etkileme ve ikna etme sanatı
6 İletişim olanaklarını kullanabilmek ve süreci yönetmek
7 İlişki ağlarını yönlendirebilmek
8 Anlaşmazlıklara yaklaşım becerileri
9 Zor insanlarla başa çıkmak
10 Toplantı kültürü
11 Okulda zaman yönetimi
12 Etkili sunum becerileri
13 Ekip dayanışması
14 Birlikte mesleki gelişim
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Gordon, Thomas (2000) Etkili Öğretmenlik Eğitimi. İstanbul: Sistem yayınları 9. Baskı
Demiray, Uğur (2008) Etkili İletişim. Ankara: Pegem Akademi
Kırmızı, Hasan (2011) Genel ve teknik İletişim. Güzm Can yayınları
Sabuncuoğlu, Zeyyat (2008) Örgütlerde İletişim. Arıkan yayınları
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek metin incelemesi yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavlarının yanı sıra dönem içindeki ödev dikkate alınmaktadır
Açıklama Değerlendirmede mutlak sistem uygulanmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 0 5 25
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 133
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,93
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 5 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0
OK2 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 5 5 0 0
OK4 0 0 0 5 5 0 5 0 5 5 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr