1 | Dersin Adı: | EĞİTİMDE İLETİŞİM |
2 | Dersin Kodu: | FRN6108 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. FATMA KAZANOĞLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
fkazanoglu@uludag.edu.tr 0.224.294 22 44 U.U. Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı Görükle kampusü 16059 Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencinin örgütsel iletişimin anlamını, önemini, işlevlerini meslektaşlarıyla etkin iletişim kurma yollarını, engel ve problemlerini kavraması. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğretmen adayı etkin iletişim kurma yollarını tanır, engel ve problemlerini kavrar ve daha sonra meslek yaşamında meslektaşları ile öğrencileriyle sağlıklı bir iletişim kurma becerisini kazanır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | İşyerinde iletişim politikasının anlamı ve önemi | |
2 | İşyeri politikacıları | |
3 | Okulda olumlu ve aktif bir iletişim politikasının temelleri | |
4 | Kurum yöneticisiyle üretken bir ilişki geliştirmek | |
5 | Etkileme ve ikna etme sanatı | |
6 | İletişim olanaklarını kullanabilmek ve süreci yönetmek | |
7 | İlişki ağlarını yönlendirebilmek | |
8 | Anlaşmazlıklara yaklaşım becerileri | |
9 | Zor insanlarla başa çıkmak | |
10 | Toplantı kültürü | |
11 | Okulda zaman yönetimi | |
12 | Etkili sunum becerileri | |
13 | Ekip dayanışması | |
14 | Birlikte mesleki gelişim |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Gordon, Thomas (2000) Etkili Öğretmenlik Eğitimi. İstanbul: Sistem yayınları 9. Baskı Demiray, Uğur (2008) Etkili İletişim. Ankara: Pegem Akademi Kırmızı, Hasan (2011) Genel ve teknik İletişim. Güzm Can yayınları Sabuncuoğlu, Zeyyat (2008) Örgütlerde İletişim. Arıkan yayınları |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek metin incelemesi yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavlarının yanı sıra dönem içindeki ödev dikkate alınmaktadır | |
Açıklama | Değerlendirmede mutlak sistem uygulanmaktadır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 3 | 30 |
Ödevler | 0 | 5 | 25 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |