Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE EDEBİ METİNLER
1 Dersin Adı: İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE EDEBİ METİNLER
2 Dersin Kodu: ING5112
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi FİGUN DİNÇER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üye. Figun Dinçer
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders öğretmen adaylarının İngilizce öğretiminde edebi metinleri (şiir, drama, roman ve kısa hikaye) İngilizce öğrenmeyi destekleyici bir biçimde kullanma becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir. Bu alandaki kuram ve yaklaşımlar bilgisine sahip olacaklar.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenciler edebi eserleri dil öğretiminde kullanma bilgi ve becerilerini geliştirecek ve bu alandaki kuram ve yaklaşımları öğrenip uygulayacaklar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Edebi Metin İnceleme ve Öğretimi ile ilgili kavramları açıklar, ilişkilendirir, kullanır ve değerlendirir.;
2 Edebi Metin İnceleme ve Öğretimi dersinin amacı, önemi, kapsamını açıklar.;
3 Mikro-öğretim uygulamalarında bu becerilerin öğretimi için gereken teknikleri kendi ders planlarını hazırlamak için kullanır.;
4 Edebi metinler üzerine etkili ders planlayıp hazırlayabilecekler;
5 Edebi metinlerin ne şekilde analiz edilebileceği ile ilgili bilgilenecekler (olay örgüsü, karakter işlenişi, tema analizi, vb.);
6 Kültür öğretimi yöntemlerinin kısa öykü, roman, şiir ve tiyatro oyunu kullanımı yoluyla belirtilen alanlarda incelenmesi;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Edebiyatın Dil Öğretimindeki yeri ve önemi
2 Edebiyatın ve türlerinin tanıtımı
3 Dil öğretiminde edebiyatın kullanım yaklaşımları
4 Dil öğretiminde edebiyatın kullanım yaklaşımları
5 Dil öğretiminde kullanılmak üzere edebi eser seçim kriterleri
6 Şiir ve kısa öykü tanıtımı ve dil öğretiminde kullanım yolları
7 mikro-öğretim
8 mikro-öğretim
9 Tiyatro ve Roman tanıtımı ve bunların dil öğretiminde kullanım yolları
10 Seçilen bir romanın incelenmesi
11 mikro-öğretim
12 Seçilen bir oyunun incelenmesi
13 mikro-öğretim
14 mikro-öğretim
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Collie, J., Slater, S. (2007). Literature in the language classroom. Cambridge: CUP.
Lazar, G. (1993). Literature and language teaching. Cambridge: CUP.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları 1. Açık uçlu, çoktan seçmeli sorular. 2. Dil öğretim aktivite sunumları
Açıklama Mutlak değerlendirme
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 6 10 60
Ödevler 0 10 20
Projeler 1 10 10
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 121
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 3 4 4 4 4 4 3 3 2 3 3
OK2 4 4 4 4 3 3 4 3 3 3 3 3
OK3 3 3 3 3 3 2 3 4 3 2 3 2
OK4 3 4 3 4 4 3 4 3 3 3 3 3
OK5 4 4 4 4 4 3 3 3 3 3 3 2
OK6 4 3 4 4 3 3 2 3 3 3 3 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr