Prof. Dr. Sedat Yüksel Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Görükle/ BURSA E-posta: sedaty@uludag.edu.tr Tel: 0224 294 22 10
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin eğitim ve eğitim programları alanında yaşanan yönelimleri açıklamasıdır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Bu ders öğrencilerin eğitimde gelişim yönünü kavramalarını sağlayacaktır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Program geliştirmede geleneksel anlayışın temel özelliklerini açıklayabilme;
2
Dewey ve Tyler’ın görüşlerini açıklayabilme ;
3
Program geliştirmede yeni yaklaşımları bilebilme;
4
Program geliştirmede çağdaş teorisyenlerin temel görüşlerini açıklayabilme;
5
ABD ve AB ülkelerinde program geliştirme yaklaşımlarını ve son gelişmeleri bilebilme;
6
Merkezi ve yerel düzeyde program geliştirme çalışmalarını açıklayabilme;
7
Örtük program kavramını örneklendirerek açıklayabilme;
8
Ülkemizin program geliştirme sistemini açıklayabilme;
9
Ülkemizde program geliştirme konusunda yaşanan gelişmeleri değerlendirebilme;
10
Program geliştirmede geleceğe yönelik eğilimleri değerlendirebilme;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Program Geliştirmede Geleneksel Anlayış ve Tarihçesi
2
Program Geliştirmede Dewey ve Tyler
3
Etik, Estetik ve Otobiyografik Programlar
4
Eleştirel Teori ve Eğitim Programlarına Etkisi
5
Poststructualism ve Postmodernizmin Eğitim Programlarına Etkisi
6
Program Geliştirme Politikaları ve Gelecekteki Olası Yansımaları
7
Avrupa Birliğinin Program Geliştirme Konusundaki Faaliyetleri ve Bu Faaliyetlerin Ülkemize Etkisi
8
Program Geliştirmede Merkezileştirmeye Dönük Eğilimler
9
Program Geliştirmede Yerelleşmeye Dönük Eğilimler
10
Eğitim Programina Toplumsal Güçlerin Etkisi ve Örtük Program
11
Teknolojik Gelişmeler ve Program Geliştirme
12
Öğrenme Kuramlarındaki Gelişmeler ve Program Geliştirmeye Etkisi
13
Ülkemizde Son Program Geliştirme Uygulamaları ve Bu Uygulamaların Geleceğe Etkisi
14
Dersin genel değerlendirilmesi
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Demirel, Ö. (2006) Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A. Ornstein , A. C. & Hunkins, F. P. (2008) Curriculum: Foundations, Principles, And Issues Slattery, P. (2006) Curriculum Development in The Postmodern Era: Second Edition Tanner, D. & Tanner, L. (2006) Curriculum Development: Theory Into Practice (4th Edition) Wiles, J. & Bondi, J. W. (2006) Curriculum Development: A Guide to Practice (7th Edition) Columbus: Merrill (5th Edition)
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
20
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
20
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Düzey belirleyici değerlendirme
Açıklama
-Bağıl değerlendirme kullanılmaktadır
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
1
14
Ödevler
1
10
10
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
10
10
Diğer
1
12
12
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
16
16
Toplam İş Yükü
100
Toplam İş Yükü / 30 saat
3
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU