Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GELECEKTE EĞİTİM ve EĞİTİM PROGRAMLARI
1 Dersin Adı: GELECEKTE EĞİTİM ve EĞİTİM PROGRAMLARI
2 Dersin Kodu: BIL6109
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SEDAT YÜKSEL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Sedat Yüksel
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Görükle/ BURSA
E-posta: sedaty@uludag.edu.tr
Tel: 0224 294 22 10
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin eğitim ve eğitim programları alanında yaşanan yönelimleri açıklamasıdır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders öğrencilerin eğitimde gelişim yönünü kavramalarını sağlayacaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Program geliştirmede geleneksel anlayışın temel özelliklerini açıklayabilme;
2 Dewey ve Tyler’ın görüşlerini açıklayabilme ;
3 Program geliştirmede yeni yaklaşımları bilebilme;
4 Program geliştirmede çağdaş teorisyenlerin temel görüşlerini açıklayabilme;
5 ABD ve AB ülkelerinde program geliştirme yaklaşımlarını ve son gelişmeleri bilebilme;
6 Merkezi ve yerel düzeyde program geliştirme çalışmalarını açıklayabilme;
7 Örtük program kavramını örneklendirerek açıklayabilme;
8 Ülkemizin program geliştirme sistemini açıklayabilme;
9 Ülkemizde program geliştirme konusunda yaşanan gelişmeleri değerlendirebilme;
10 Program geliştirmede geleceğe yönelik eğilimleri değerlendirebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Program Geliştirmede Geleneksel Anlayış ve Tarihçesi
2 Program Geliştirmede Dewey ve Tyler
3 Etik, Estetik ve Otobiyografik Programlar
4 Eleştirel Teori ve Eğitim Programlarına Etkisi
5 Poststructualism ve Postmodernizmin Eğitim Programlarına Etkisi
6 Program Geliştirme Politikaları ve Gelecekteki Olası Yansımaları
7 Avrupa Birliğinin Program Geliştirme Konusundaki Faaliyetleri ve Bu Faaliyetlerin Ülkemize Etkisi
8 Program Geliştirmede Merkezileştirmeye Dönük Eğilimler
9 Program Geliştirmede Yerelleşmeye Dönük Eğilimler
10 Eğitim Programina Toplumsal Güçlerin Etkisi ve Örtük Program
11 Teknolojik Gelişmeler ve Program Geliştirme
12 Öğrenme Kuramlarındaki Gelişmeler ve Program Geliştirmeye Etkisi
13 Ülkemizde Son Program Geliştirme Uygulamaları ve Bu Uygulamaların Geleceğe Etkisi
14 Dersin genel değerlendirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Demirel, Ö. (2006) Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A.
Ornstein , A. C. & Hunkins, F. P. (2008) Curriculum: Foundations, Principles, And Issues
Slattery, P. (2006) Curriculum Development in The Postmodern Era: Second Edition
Tanner, D. & Tanner, L. (2006) Curriculum Development: Theory Into Practice (4th Edition)
Wiles, J. & Bondi, J. W. (2006) Curriculum Development: A Guide to Practice (7th Edition) Columbus: Merrill
(5th Edition)
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Düzey belirleyici değerlendirme
Açıklama -Bağıl değerlendirme kullanılmaktadır
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 10 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 1 12 12
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 16 16
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OK1 1 2 2 3 1 1 1 1 1
OK2 1 2 2 2 2 1 1 1 1
OK3 1 2 1 1 1 1 1 1 1
OK4 1 2 3 2 1 1 1 1 1
OK5 1 1 1 2 2 1 1 1 1
OK6 3 2 2 2 1 2 1 1 2
OK7 2 2 2 1 2 1 2 1 1
OK8 2 3 1 2 1 1 2 2 1
OK9 2 1 2 2 3 1 2 1 2
OK10 3 1 2 2 2 1 1 2 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr