1 | Dersin Adı: | SPOR FELSEFESİ |
2 | Dersin Kodu: | BED6113 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. RECEP GÖRGÜLÜ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
orgulu@uludag.edu.tr/ gorgulurecep@gmail.com 0 (224) 294 2931 B.U.Ü. Spor Bilimleri Fakültesi AD, Görükle-Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Felsefenin sorunlarını, spor felsefesinin ana hatlarını incelemek, sporu, oyunu ve eski medeniyetlerdeki yerini tartışmak, olimpiyat oyunlarının kronolojik sırayla yapısal gelişmelerini ve yaşanan sorunlarını analiz etmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrencinin spor felsefesi ile ilgili temel bilgileri öğrenmesine katkı sağlar |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Felsefenin temel kavramları | |
2 | Felsefenin tarihsel gelişimi | |
3 | Felsefenin sporla ilişikisi | |
4 | insanın bedensel etkinlikte bulunmasının felsefi yönden önemi, | |
5 | felsefe düşüncesinin beden kültürüne, oyun ve spor olgularına bakışı ve bunların değerlendirilmesi, | |
6 | spor ve estetik, spor ve etik, | |
7 | sporda ahlâkî davranışların sporda şiddeti azaltmadaki rolü, | |
8 | spor kültür ve uygarlık, | |
9 | olimpik spor kültüründe ritüeller ve semboller, | |
10 | Olimpizm | |
11 | tarih öncesi çağlardan günümüze beden eğitimi ve spor felsefesi | |
12 | öğrenci sunumları | |
13 | öğrenci sunumları | |
14 | öğrenci sunumları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Erdemli, A., Temel Sorunlarıyla Spor Felsefesi. E Yayınları, İstanbul 2002. 2. Kretchmar, R.S., Pratical Philosophy of Sport and Physical Activity, Second Edition, Human Kinetics, Champaign, 2005. 3. Morgan, W.J., Meier, K.U., Philosophic Inquiry in Sport, Second Edition, Human Kinetics, Champaign, 1995. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | test sınavı | |
Açıklama | ara sınav %40, final %60 |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |