Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SPOR FELSEFESİ
1 Dersin Adı: SPOR FELSEFESİ
2 Dersin Kodu: BED6113
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. RECEP GÖRGÜLÜ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: orgulu@uludag.edu.tr/
gorgulurecep@gmail.com
0 (224) 294 2931
B.U.Ü. Spor Bilimleri Fakültesi AD, Görükle-Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Felsefenin sorunlarını, spor felsefesinin ana hatlarını incelemek, sporu, oyunu ve eski medeniyetlerdeki yerini tartışmak, olimpiyat oyunlarının kronolojik sırayla yapısal gelişmelerini ve yaşanan sorunlarını analiz etmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrencinin spor felsefesi ile ilgili temel bilgileri öğrenmesine katkı sağlar
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Felsefenin temel kavramlarını anlar ;
2 Felsefenin tarihsel gelişimini anlar;
3 Felsefenin sporla ilişikisini kavrar;
4 insanın bedensel etkinlikte bulunmasının felsefi yönden önemini kavrar;
5 Olimpizm kavramını anlar;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Felsefenin temel kavramları
2 Felsefenin tarihsel gelişimi
3 Felsefenin sporla ilişikisi
4 insanın bedensel etkinlikte bulunmasının felsefi yönden önemi,
5 felsefe düşüncesinin beden kültürüne, oyun ve spor olgularına bakışı ve bunların değerlendirilmesi,
6 spor ve estetik, spor ve etik,
7 sporda ahlâkî davranışların sporda şiddeti azaltmadaki rolü,
8 spor kültür ve uygarlık,
9 olimpik spor kültüründe ritüeller ve semboller,
10 Olimpizm
11 tarih öncesi çağlardan günümüze beden eğitimi ve spor felsefesi
12 öğrenci sunumları
13 öğrenci sunumları
14 öğrenci sunumları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Erdemli, A., Temel Sorunlarıyla Spor Felsefesi. E Yayınları, İstanbul 2002.
2. Kretchmar, R.S., Pratical Philosophy of Sport and Physical Activity, Second Edition, Human Kinetics, Champaign, 2005.
3. Morgan, W.J., Meier, K.U., Philosophic Inquiry in Sport, Second Edition, Human Kinetics, Champaign, 1995.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları test sınavı
Açıklama ara sınav %40, final %60
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 112
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,07
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 4 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 3 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 5 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr