Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DANS KOMPOZİSYONU
1 Dersin Adı: DANS KOMPOZİSYONU
2 Dersin Kodu: GSO3013
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Araş.Gör.Dr. PELİN ELCİK YORGANCIOĞLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Araş Gör. Dr. Pelin Elcik Yorgancıoğlu
pelinelcik@uludag.edu.tr
02245431015, Uludağ Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sahne Sanatları Bölümü Mudanya /Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders; şekil-anlam-hareket ilişkisi açısından edinilen kazanımları sahnenin tasarım etmenleri ile buluşturarak, koreotik anlamda bütünlüklü bir yapı oluşturabilme ve sunabilme tekniklerinin kazanımını amaçlar.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: şekil-anlam-hareket ilişkisi açısından yetkinliği arttırır
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Belli bir tema veya konsept bağlamında hareket yoluyla yaratıcı ve özgün adım çalışmaları yapılması,;
2 Standart bedensel hünerlere ek olarak kişisel yapabilirliklerinin araştırılması ve kullanılması, ;
3 Üretilen adım yapılarının bedenlere aktarımının yapılması ve öğretilmesi,;
4 İleri beden farkındalığı, koordinasyon ve kinestetik algıya sahip olunmasının sağlanması,;
5 Dans yaratımında kompozisyonun temel kavramlarını uygulamak;
6 Bireysel uslup geliştirmeyi ortaya koyabilmek;
7 Kompozisyon yaratımında diğer dansçılarla grup oluşturarak çalışma becerisini ortaya koymak;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dans kompozisyonu kavramına giriş Teknik çalışmalar
2 Kompozisyon yapılarına genel bakış Teknik çalışmalar
3 Dansın zamansal bir sanat formu olarak incelenmesi Belli bir tema veya konsept bağlamında hareket yoluyla yaratıcı ve özgün adım çalışmaları
4 Hareket ve temsil kavramlarının incelenmesi Belli bir tema veya konsept bağlamında hareket yoluyla yaratıcı ve özgün adım çalışmaları
5 Hareket imge ilişkisi Belli bir tema veya konsept bağlamında hareket yoluyla yaratıcı ve özgün adım çalışmaları
6 Dönem sonu teknik bilgilerin genel tekrarı ve çalışmaların değerlendirilmesi Üretilen çalışmaların topluluk üyelerine öğretilmesi
7 Üretilen çalışmaların topluluk üyelerine öğretilmesi
8 Üretilen çalışmaların diğer topluluk üyelerine öğretilmesi
9 Hazırlanan çalışmaya bağlı kompozisyon oluşturulması
10 Hazırlanan çalışmaya bağlı kompozisyon oluşturulması
11 Hazırlanan çalışmaya bağlı kompozisyon oluşturulması
12 Hazırlanan çalışmaya bağlı kompozisyon oluşturulması
13 Oluşturulan kompozisyon/kompozisyonların değerlendirilmesi
14 Dönem sonu teknik bilgilerin genel tekrarı ve çalışmaların değerlendirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: David Vaughan, Merce Cunningham: Fifty Years, 1997, Aperture Merce Cunningham: The Modernizing of Modern Dance, Taylor
Pamela Anderson Sofras, Dance Composition Basics Human Kinetics, 2006
Merce Cunningham - A Lifetime of Dance (2000) DVD Charles Atlas Dancing in the Light: Six Dance Compositions By African American
Eric Franklin, Dance Imagery for Technique&performance, human Kinetics,U.S.A.,1996
Litz Pisk, Aktör ve Bedeni,Devlet Tiyatroları İç Eğitim Dizisi,No:A23
Rudolf Laban- The Mastery of Movement, Northcote House, United Kingdom 1992
Irmgard Bartinieff-Dori Levis-Body Movement,Gordon and Brech Publisher,U.S.A. 1993
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Notlandırma; (1)uygulamalara katılımda devamlılığa, (2) konsantrasyon ve yaratıcılığa, (3) sunumdaki başarıya, (4) kolektif üretimlere olumlu katkıya, (5)istenen uygulama hazırlıklarını zamanında yapmaya bağlıdır.
Açıklama Değerlendirme aşaması, ileri fiziksel yetenek, sınıf içi yüksek konsantrasyon, grup çalışması yeteneği, yaratıcılık, özgünlük ve devamlılığı gerektiren mutlak disiplini içerir
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 2 4
Projeler 2 2 4
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 6 6
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 5 3 5 3 1 0 0 0 0 0 0
OK2 5 3 2 5 3 1 0 0 0 0 0 0
OK3 4 4 3 5 2 1 0 0 0 0 0 0
OK4 5 3 3 5 3 4 0 0 0 0 0 0
OK5 5 3 3 5 4 1 0 0 0 0 0 0
OK6 5 5 3 5 4 2 0 0 0 0 0 0
OK7 5 5 5 5 5 5 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr