1 | Dersin Adı: | DANS KOMPOZİSYONU |
2 | Dersin Kodu: | GSO3013 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Araş.Gör.Dr. PELİN ELCİK YORGANCIOĞLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Araş Gör. Dr. Pelin Elcik Yorgancıoğlu pelinelcik@uludag.edu.tr 02245431015, Uludağ Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sahne Sanatları Bölümü Mudanya /Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu ders; şekil-anlam-hareket ilişkisi açısından edinilen kazanımları sahnenin tasarım etmenleri ile buluşturarak, koreotik anlamda bütünlüklü bir yapı oluşturabilme ve sunabilme tekniklerinin kazanımını amaçlar. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | şekil-anlam-hareket ilişkisi açısından yetkinliği arttırır |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dans kompozisyonu kavramına giriş | Teknik çalışmalar |
2 | Kompozisyon yapılarına genel bakış | Teknik çalışmalar |
3 | Dansın zamansal bir sanat formu olarak incelenmesi | Belli bir tema veya konsept bağlamında hareket yoluyla yaratıcı ve özgün adım çalışmaları |
4 | Hareket ve temsil kavramlarının incelenmesi | Belli bir tema veya konsept bağlamında hareket yoluyla yaratıcı ve özgün adım çalışmaları |
5 | Hareket imge ilişkisi | Belli bir tema veya konsept bağlamında hareket yoluyla yaratıcı ve özgün adım çalışmaları |
6 | Dönem sonu teknik bilgilerin genel tekrarı ve çalışmaların değerlendirilmesi | Üretilen çalışmaların topluluk üyelerine öğretilmesi |
7 | Üretilen çalışmaların topluluk üyelerine öğretilmesi | |
8 | Üretilen çalışmaların diğer topluluk üyelerine öğretilmesi | |
9 | Hazırlanan çalışmaya bağlı kompozisyon oluşturulması | |
10 | Hazırlanan çalışmaya bağlı kompozisyon oluşturulması | |
11 | Hazırlanan çalışmaya bağlı kompozisyon oluşturulması | |
12 | Hazırlanan çalışmaya bağlı kompozisyon oluşturulması | |
13 | Oluşturulan kompozisyon/kompozisyonların değerlendirilmesi | |
14 | Dönem sonu teknik bilgilerin genel tekrarı ve çalışmaların değerlendirilmesi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
David Vaughan, Merce Cunningham: Fifty Years, 1997, Aperture Merce Cunningham: The Modernizing of Modern Dance, Taylor Pamela Anderson Sofras, Dance Composition Basics Human Kinetics, 2006 Merce Cunningham - A Lifetime of Dance (2000) DVD Charles Atlas Dancing in the Light: Six Dance Compositions By African American Eric Franklin, Dance Imagery for Technique&performance, human Kinetics,U.S.A.,1996 Litz Pisk, Aktör ve Bedeni,Devlet Tiyatroları İç Eğitim Dizisi,No:A23 Rudolf Laban- The Mastery of Movement, Northcote House, United Kingdom 1992 Irmgard Bartinieff-Dori Levis-Body Movement,Gordon and Brech Publisher,U.S.A. 1993 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Notlandırma; (1)uygulamalara katılımda devamlılığa, (2) konsantrasyon ve yaratıcılığa, (3) sunumdaki başarıya, (4) kolektif üretimlere olumlu katkıya, (5)istenen uygulama hazırlıklarını zamanında yapmaya bağlıdır. | |
Açıklama | Değerlendirme aşaması, ileri fiziksel yetenek, sınıf içi yüksek konsantrasyon, grup çalışması yeteneği, yaratıcılık, özgünlük ve devamlılığı gerektiren mutlak disiplini içerir |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 2 | 4 |
Projeler | 2 | 2 | 4 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 6 | 6 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |