Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DİYABET HEMŞİRELİĞİ
1 Dersin Adı: DİYABET HEMŞİRELİĞİ
2 Dersin Kodu: SHE5041
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Seda Pehlivan
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: e-posta: pehlivans@uludag.edu.tr
Telefon: 02242942462
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Görükle Kampüsü-Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Toplumumuzda sık görülen ve sıklığı giderek artan diyabet hastalığı konusunda hemşirelerin bilgi sahibi olması gerekmektedir. Dersin amacı; öğrencilerin, diyabetli bireyin bakımı, yönetimi ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri kazandırırken, diyabet hemşireliği ile ilgili ulusal ve uluslararası alandaki gelişmeler konusunda da bilgi vermek ve bilginin gelişimine katkı sağlayıcı çalışmalar planlayabilmeyi sağlamaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Mezun hemşirelerin sık görülen hastalıklardan biri olan diyabeti bilerek daha bilinçli ve güvenli bir hasta bakımı vermesini sağlayacaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Diyabet hemşireliği ile ilgili teorik bilgi ve uygulama becerilerini kazanma;
2 Diyabette hemşirelik bakımının mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda karşılanmasını sağlama;
3 Birey, aile ve toplumun diyabetten korunmasını sağlamak amacıyla girişimleri planlama ve uygulama;
4 Diyabetli bireyin sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılanmasını sağlama;
5 Diyabet hemşiresi olarak hasta bakımına kanıta dayalı uygulamaları yansıtmak;
6 Diyabet hemşireliği konusunda toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde yer alma;
7 Diyabetli bir bireyin değerlendirilmesi ile uygun hasta eğitim planlarını yapma ve uygulama;
8 Diyabetli bireyin bakımında ve yönetiminde etkin rol alabilecek yeterliliğe sahip olma;
9 Hasta ve ailesinin bakıma katılımını sağlamak için eğitici rol üstlenebilme;
10 Öğrendiklerini değerlendirebilme ve aktarabilme becerisine sahip olabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Diyabetin Tanımı, Epidemiyolojisi, Sınıflandırılması ve Tanı Kriterleri Klinik Uygulama
2 Diyabet hemşiresinin rol ve sorumlulukları Klinik Uygulama
3 Diyabetli Bireylerin Değerlendirilmesi Diyabette Tedavi İlkeleri Klinik Uygulama
4 Diyabette Tıbbi Beslenme Tedavisi Egzersiz Klinik Uygulama
5 Oral Antidiyabetik İlaç Tedavisi ve Hemşirelik Yönetimi Klinik Uygulama
6 İnsulin Tedavisi ve Hemşirelik Yönetimi Klinik Uygulama
7 Diyabetin Akut Komplikasyonları ve Hemşirelik Yönetimi Klinik Uygulama
8 Diyabetin Kronik Komplikasyonları ve Hemşirelik Yönetimi Klinik Uygulama
9 Diyabetik Ayak Bakımı ve Hemşirelik Yönetimi Klinik Uygulama
10 Özel Durumlarda Diyabet Yönetimi (seyahat, gebelik, yaşlılık, vb) Klinik Uygulama
11 Diyabete Eşlik Eden Hastalıklar ve Hemşirelik Yönetimi Klinik Uygulama
12 Diyabette Psikososyal Sorunlar Ve Hemşirelik Yönetimi Klinik Uygulama
13 Diyabette Kendi Kendine İzlem ve Önemi Klinik Uygulama
14 Diyabette Teknolojik ve Kanıta Dayalı Uygulamalar Klinik Uygulama
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: • Diyabet Rehberi 2020. Türkiye Endokrinoloji ve Metabolizma Derneği, 2020.
• Diabetes Mellitus ve Komplikasyonlarının Tanı, Tedavi Ve İzlem Kılavuzu, Türkiye Endokrinoloji ve Metabolizma Derneği, 2020.
• Diyabet Tedavi ve İzlem Klinik Protokolleri. T.C. Sağlık Bakanlığı, Mart 2020.
• Karadakovan A., Aslan FE. (eds). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2014.
• Lewis SM, Heitkemper MM, Dirksen SR, Medical- Surgical Nursing, Mosby Year Book, St. Louis, 2004.
• Altıparmak MR, Hamuryudan V, Sonsuz A, Yazıcı H. Cerrahpaşa İç Hastalıkları. İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul, 2012.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Öğrencinin derslerdeki performansı, derse katılımı ve bir yarıyıl sonu sınavı ile değerlendirilmektedir.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 22 22
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 5 5 0 0 0 0 0 5 0 0
OK2 5 0 0 0 5 4 3 0 4 0
OK3 3 5 3 0 0 0 0 0 0 5
OK4 0 5 0 3 0 0 5 0 2 0
OK5 5 5 3 0 0 5 0 5 0 0
OK6 0 0 0 0 0 5 0 0 5 5
OK7 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 4 0 0 4 4
OK10 0 5 5 0 0 0 4 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr