Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK ANAYASA TARİHİ
1 Dersin Adı: TÜRK ANAYASA TARİHİ
2 Dersin Kodu: HUK2023
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Osmanlı ve Avrupa sosyal ve ekonomik tarihiyle ilgili genel malumat edinilmesi
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi Ali Emre ZEYBEKOĞLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Ar. Gör. Selen Tunç
Ar. Gör. Ömer Faruk Gök
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ezeybekoglu@uludag.edu.tr;
farukgok@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dünyada anayasal süreçleri hazırlayan toplumsal ve ekonomik gelişmelerin değerlendirilmesi. Türk Anayasa tarihini bu toplumsal ve ekonomik gelişmeler bağlamında değerlendirerek Türk Anayasa tarihine gerçekçi bir bakış edinebilmek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Anayasal süreçleri hazırlayan farklı toplumsal koşullar hakkında genel giriş sunar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Anayasal süreçleri hazırlayan farklı toplumsal koşullar hakkında genel giriş;
2 Batı-doğu ekseninde iktidarın yapısı ve güç algısı bunların anayasa süreçlerindeki önemi anlaşılacak;
3 Osmanlı toplumu, tarım ekonomisi, anti-merkantalizm ekseninde anayasa süreçlerinin gelişimi okuması;
4 Türk tipi batılılaşma süreci ve anayasal gelişmeler;
5 Cumhuriyet dönemi paradigması ve anayasal gelişmeler;
6 Çok partili demokrasiye geçiş ve darbeler eşliğinde anayasal gelişmeler;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Anayasaların hukuk sistemleri açısından önemi.
2 Feodal toplumda siyasal ve ekonomik yapının anayasa süreçlerine katkısı
3 Merkantalizmin Avrupa'da ortaya çıkışı anayasa süreçlerine katkısı
4 Reform hareketi, din savaşları ve bunların anayasa süreçlerine katkısı
5 Amerika'nın keşfi ve kolonizasyon biçimlerinin anayasa süreçlerinde yarattığı farklılıklar
6 Fransa ve Birleşik Devletler'de anayasa süreçleri
7 Osmanlı dönemi tarım toplumu ve güç sistemi
8 Tanzimat hareketleri ve ilk anayasallaşma süreçleri
9 İttihat ve Terakki ve anayasal süreçler
10 Cumhuriyet devrimi ve anayasa süreçleri
11 Kuruluş yıllarından 2. Dünya savaşına anayasa süreçleri
12 Çok Partili hayata geçiş ve 1960 darbesi
13 İki kutuplu dünya ve anayasal gelişmeler
14 1980 darbesi ve 82 Anayasası
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Bülent Tanör, Osmanlı-Türk Anayasal Gelişmeleri
Daron Acemoğlu, Ulusların Düşüşü
Bülent Tanör, Kurtuluş Kuruluş
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Sınav
Açıklama Derste tartışılan temel kavramlara ilişkin kavrama düzeyi sınavla değerlendirilir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 7 35
Projeler 2 12 24
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 3 3
Toplam İş Yükü 122
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,83
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 3 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 5 4 3 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 5 3 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 5 4 0 0 3 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 5 5 4 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenim Kazanımları PY: Program Yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr