Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇİNİ SERAMİK CAM TARİHİ
1 Dersin Adı: ÇİNİ SERAMİK CAM TARİHİ
2 Dersin Kodu: SCCS210
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. MEHMET ARAS
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr.Gör. MEHMET ARAS
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr.Gör.Mehmet ARAS
Çini Sanatı ve Tasarımı Program Başkanı
Adres: B.U.Ü.İznik Meslek Yüksekokulu
Selçuk Mahallesi Üyücek Mevkii
16860 İznik/Bursa
Tel: 224 757 6163
e-posta: mehmetaras@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Mezuniyet sonrası Seramik Cam ve Çinicilik Programı mezunu olarak kamu veya özel sektöre ait kurum ve kuruluşlarda görev alacak öğrenciye, aldığı mesleki eğitim ile örtüşecek şekilde; tarih sürecinden günümüze çini, seramik ve camı üreten ve kullanan farklı toplum, kültür ve uygarlıklara ait yapıtların ayırt edici temel özelliklerini vermek, bunların form, işlev, teknik ve bezeme özelliklerini tanıtmak dersin amacını oluşturur.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: İlk çağlardan itibaren farklı kültür ve coğrafyalarda çini ve seramik alanında yaşanan gelişmelere hakim olmak.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Anadolu’da çini ve seramik sanatının gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.;
2 Anadolu’da cam sanatının gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.;
3 Çini, seramik ve cam sanatlarının diğer sanat dalları ile ilişkisini açıklayabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ana başlıkları ile genel uygarlık ve sanat tarihi aşamaları. Temel kavram ve terimlerin açıklanması.
2 Temel özellikler ölçütünde seramiğin erken örnekleri, işlev, form ve desen oluşumu üzerine etkiler. Çininin coğrafi yayılımı.
3 Erken dönem Türk Çini Sanatı (Proto Türk, Hun ve Göktürk Dönemleri). Çin etkileri.
4 Erken İslam sanatında çininin yeri ve önemi. İşlev, form ve bezeme özellikleri.
5 Selçuklu Devleti’nde çini ve seramik sanatı merkezleri, çini ürünlerin işlev, form ve bezeme özellikleri.
6 İlhanlı dönemi ve İran kökenli çini sanatının temel özellikleri, çini üretim merkezleri; işlev, form ve bezeme özellikleri.
7 Genel Tekrar ve Ara Sınav
8 Beylikler ve Erken Osmanlı Dönemlerinde Anadolu’da çini üretim merkezleri, dönemin çini ürünlerinin temel özellikleri.
9 Klasik ve Geç Osmanlı Dönemi Çini Sanatının gelişimine etki eden faktörler, çini üretim merkezleri ve üretilen çinilerin işlev, form, teknik ve bezeme özellikleri.
10 Osmanlı Dönemi öncesinde Anadolu’da seramik sanatının gelişimi.
11 Yunan ve Roma Seramik Sanatının İncelenmesi
12 Osmanlı Döneminde Seramik Sanatında Yaşanan Gelişmeler
13 Cam Sanatının Doğuşu ve Osmanlı Dönemine Kadar Olan Süreçte Dünyada Cam Sanatında Yaşanan Gelişmeler
14 Osmanlı Dönemi Cam Sanatının İncelenmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ders başarısını ölçmek amacıyla bir ara sınav (%40) ve bir yarıyıl sonu sınavı (%60) uygulanacaktır.
Açıklama Harf notları mutlak değerlendirme sistemine göre belirlenecektir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 4 4 3
OK2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 4 4 3
OK3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 4 4 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr