mimarlık kuramları ve kavramsal tasarım arasındaki ilişkinin kurgulanması ve mimarlıkta temsiliyet sorunsalının tartışılması.
13
Dersin Dili:
Türkçe
14
Dersin Veriliş Şekli
Yüz yüze
15
Dersin Koordinatörü:
Prof. Dr. M.ÖZGÜR EDİZ
16
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
Özgür EDİZ
17
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
Özgür EDİZ
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Dersin kapsamı günümüz mimarisinin oluşmasında etkili olan düşünsel arka planın aktarılması ve mimari temsil kavramı üzerinden irdelenerek tartışılmasını içerir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Mesleki süreç kapsamında mimarlık mesleğinin arkasında yatan düşünsel sürecin anlaşılması.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
günümüz mimarlığının oluşmasındaki arka planın öğrenilmesi.;
2
mimarlık felsefe ilişkisinin kurulması;
3
mimarlık akımları ve düşünsel arka planı;
4
mimari tasarım sürecinde sayısal devrim ve getirdikleri;
5
mimarlıktaki değişimlerin mimari temsili etkilemesi;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Mimari temsil nedir ?
2
Mimari tasarımda kavramsal yaklaşımlar
3
mimarlıkta kavramsal temsilin örnekler üzerinden aktarılaması
4
günümüz mimarlığında kavramsal temsil sorunları
5
kavramsal temsil felsefe ilişkisi
6
kavramsal temsilin düşünsel arka planı 1
7
kavramsal temsilin düşünsel arka planı 2
8
kavramsal temsilin düşünsel arka planı 3
9
kavramsal temsilin düşünsel arka planı 4
10
final ödevinin verilmesi
11
tartışma: günümüz mimarlığında kavramsal temsili etkileyen çeşitli süreçler
12
sayısal teknolojilerin kavramsal temsil üzerindeki etkisi
13
gelecek mimarisinde olası temsil problemleri
14
Final ödevinin tartışılması ve kritikler
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Bielefeld B, Khouli S. E. 2011. “Tasarım Fikirleri”. YEM Yayınevi. Bono E, 1973. “Lateral Thinking : Creativity Step by Step”, Harper & Row. Gelb M. J. 1999. “Leonardo Da Vinci gibi Düşünmek” Beyaz Yayınları. Gordon W. J.1961. “Synectics: The Development of Creative Capacity- An Exciting New Method for Developing Creative Solutions to the Problems”, Harpers & Brothers. Henry A. 1994. The Art of Inventing (And Suddenly the Inventor Appeared). MA: Technical Innovation Center. ltshuller G, Shulyak L, Rodman S, 1998. “40 Principles: TRIZ Keys to Technical Innovation” (Triztools, V. 1), Technical Innovation Center. Jormakka K. 2012. “Tasarım Yöntemleri”. YEM Yayınevi. Osborn A., 2001. “Applied Imagination: Principles and Procedures of Creative Problem Solving”, Creative Education Foundation Press.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
4
10
Yıl sonu Sınavı
1
50
Toplam
6
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
50
Finalin BAşarıya Oranı
50
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
yazılı sınav/bağıl değerlendirme
Açıklama
yazılı sınav/bağıl değerlendirme
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
9
4
36
Ödevler
4
5
20
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
1
4
4
Arasınavlar
1
2
2
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
2
2
Toplam İş Yükü
94
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,07
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU