Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MÜZİK TARİHİ ve EDEBİYATI I
1 Dersin Adı: MÜZİK TARİHİ ve EDEBİYATI I
2 Dersin Kodu: KNS1065
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GÜLAY GÖĞÜŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof.Gökçe ALTAY ARTAR
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Bursa Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı
gulayg@uludag.edu.tr
+90 224 294 27 09
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Ortaçağ, Rönesans ve Barok dönemlerdeki müzik üslûplarını, kuramları, biçimleri, teknikleri ve bestecileri tanımak ve bu dönemlere ait seçilmiş müzik örneklerini dinleyerek bunları teknik ve estetik değerleri bakımından tartışmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Profesyonel müzisyenlerin çaldıkları eserler, besteciler, dönemler ve stiller hakkında bilgi edinmesi.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Müziğin ilk çağ ve ortaçağdaki tarihsel gelişimini açıklayabilmek,;
2 Müziğin ortaçağ ve rönesans dönemlerindeki tarihsel altyapısını kavramak.;
3 Müziğin barok dönemdeki tarihsel gelişimini açıklayabilmek;
4 Rönesans ve barok dönemlerdeki bestecileri, türleri, biçimleri ve kuramları tanımak.;
5 Rönesans ve barok dönemlerin müziğini ayırt edebilmek.;
6 Müziği tartışabilmek ve eleştirebilmek için gerekli olan terminolojik altyapıyı kazanmak;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 İlk çağ uygarlıklarında müzik
2 Eski Yunan’da müzik
3 Erken hristiyanlık dini ve şarkı, dini polifoni ve Notre Dame Okulu
4 Erken motet: İsoritimin gelişimi
5 Ars Nova ve sonraki motet, Machaut.
6 Landini ve İtalyan trecento müziği, Dunstable ve Dufay
7 Josquin ve döngüsel missa
8 Tekrar ve ara sınav
9 Reformasyon, karşı reformasyon ve Palestrina
10 Madrigal, Fransız şansonu ve 16. yüzyılda çalgı müziği
11 Erken barok: operanın öncülleri, Monteverdi ve Orfeo
12 Onyedinci yüzyılda müzik: Frescobaldi, Lully, Purcell
13 Corelli ve sonat
14 Vivaldi ve konçerto
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. J. Peter Burkholder – Claude V. Palisca, Norton Anthology of Western Music. 5th Ed. (W. W. Norton & Company, 2005)
2. İlhan Mimaroğlu, Müzik Tarihi (Varlık Yayınları, 1961)
3. İlke Boran – Kıvılcım Yıldız Şenürkmez, Kültürel Tarih Işığında Çoksesli Batı Müziği (Yapı Kredi Yayıncılık, 2007)
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Yazılı sınav, proje/ödev.
Açıklama Repertuar seçkisi dahilinde dönemlerle ilişkili dinleti örneklemeleri, müzik tarihi dönemlerine ilişkin stilleri ve tarihi içeren yazılı sınav, konu başlıklarına ilişkin proje ve/veya ödevler.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 5 60
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 91
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 2 3 1 1 3 1 1 2 2 4 1
OK2 4 2 3 1 1 3 1 1 2 1 4 1
OK3 4 2 3 1 1 3 1 1 2 2 4 1
OK4 4 1 3 1 1 3 1 1 2 1 4 1
OK5 4 1 5 1 1 3 1 1 2 1 4 1
OK6 4 1 3 1 1 3 1 2 3 1 4 1
ÖK: Öğrenim Kazanımları PY: Program Yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr