Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇALGI II
1 Dersin Adı: ÇALGI II
2 Dersin Kodu: KNS1022
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Cem ÖNERTÜRK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof.Cem ÖNERTÜRK
Doç.Peter KÖRNER
Öğr.Gör. İrem DEKELİ
Salih Necdet Coşkun
Tuna Bozkaya
İlker Kıroğlu
Baran Gül
Barış Esen
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: B.U.Ü. Devlet Konservatuvarı
cemonerturk@uludag.edu.tr
0 224 294 27 00
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Klasik dönem müziğinin özelliklerini ve klasik sonat formunu kavrayıp teknik ve müzikal olarak uygulayabilme becerisini geliştirmek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Çeşitli dönem ve stillerin temel öğe ve ilkelerini deneyimleyerek sanatsal olgunluk kazanmak
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Klasik dönemin stil özelliklerini açıklayabilme;
2 Klasik dönem eserlerini tanıyabilme;
3 Barok ve klasik dönem stil özelliklerini karşılaştırabilme;
4 Barok ve klasik dönem arasındaki stil farklılıklarını uygulayabilme;
5 Sonat formunda yazılmış bir eseri seslendirebilme;
6 Seçilen sonatın bestecisine ilişkin bilgi verebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Klasik dönem üflemeliler için yazılmış sonatlara genel bakış
2 Klasik dönem sonatların stil özellikleri
3 Seçilen klasik dönem sonatının teknik özellikleri
4 Öğrencinin teknik gelişimi için seçilecek etütlerin araştırılması
5 Seçilen etütlerde teknik pasajları çalışma yöntemleri
6 Seçilen klasik sonatın dönemine ve bestecisine yönelik inceleme
7 Seçilen klasik sonatın müzikal özellikleri
8 Çalışılan eserlerin gözden geçirilmesi (Ara değerlendirme)
9 Seçilen konçertoda cümle yapıları
10 Seçilen konçertonun teknik özellikleri
11 Seçilen konçertonun dönemine ve bestecisine yönelik inceleme
12 Seçilen bir etüt üzerinde transpoze çalışması
13 Seçilen konçertonun müzikal yorumuna ilişkin değerlendirme
14 Seçilen eserlerin gözden geçirilmesi (1etüt, 1konçerto, 1 sonat)
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Seçilen eserlerin notaları
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Performans değerlendirmesi, eser hakkında bilgi,
Açıklama Performans değerlendirmesi; çalışılan eserlerin ezber-hatasız çalınması, teknik zorlukların çözümü ve müzikal yapıyı oluşturmaya yönelik kriterler göz önüne alınarak yapılır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 13 7 91
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 121
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,97
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 1 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK2 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK3 3 1 4 2 1 1 1 1 1 1 1 1
OK4 1 1 1 4 4 3 1 3 1 1 1 1
OK5 1 1 1 4 4 3 1 3 1 1 1 1
OK6 4 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr