Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
PARKUR ve SAHA DÜZENLEMESİ
1 Dersin Adı: PARKUR ve SAHA DÜZENLEMESİ
2 Dersin Kodu: AAAS234
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. KEMAL YILMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr.Gör. Kemal YILMAZ
U.Ü. Mennan Pasinli Atçılık M.Y.O.
kemalyilmaz@uludag.edu.tr
0(224) 2941376
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr.Gör. Kemal YILMAZ
U.Ü. Mennan Pasinli Atçılık M.Y.O.
kemalyilmaz@uludag.edu.tr
0(224) 2941376
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Binicilik sporunda kullanılan parkur ve saha düzenlemeleri hakkında bilgi sahibi olunur.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Pist Şefi ve Saha hakemi gibi düşünülerek binicilik ve atlı sporlara farklı bir bakış açısı kazandırmak.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Binicilik sporunda saha düzenlenmeleri hakkında bilgi sahibi olunur.;
2 Binicilik sporunda parkur oluşturulması hakkında bilgi sahibi olunur.;
3 Binicinin farklı engel gruplarını tanıyabilmesi ve yorumlayabilmesi sağlanır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Binici ve at arasındaki iletişim
2 Binicilik hissi
3 Binicilik öğretimi
4 At refahı
5 İnsan-at çalışmaları
6 Binicilikte kullanılan mekansal alanlar
7 Manej Kuralları ve İzleri
8 Manej Kuralları ve İzleri
9 Manej Kuralları ve İzleri
10 Mesafe ve ölçüler
11 Mesafe ve ölçüler
12 Mesafe ve ölçüler
13 Mesafe ve ölçüler
14 Pist Şefi ve Saha Hakemi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: - Besser Reiten für Fortgeschrittene. Dressur, Springen, Gelände. Christoph Hess, Herausgeber: Deutsche Reiterliche Vereinigung, Verlag: Fn-Verlag, 2008, ISBN-13: 9783885427353, ISBN-10: 3885427354
- Reiten unterrichten. Für Ausbilder und Reiter - Reitpädagogik in Theorie und Praxis. Anette Reichelt Verlag: Fn-Verlag, 2005, ISBN-13: 9783885424635, ISBN-10: 3885424630
- Ganzheitliche Reitpädagogik. Leitfaden für einen einfühlsamen Unterricht. Sabine Dell'mour. Verlag: Stocker, 2010, ISBN-13: 9783702012816, ISBN-10: 3702012818
- Reitunterricht planen, Aus der Praxis - Für die Praxis. Für Schule und Verein. Anette Reichelt. Unter Mitarb. v. Kerstin Schmitz, Silvia Balduff u. a., Verlag: Fn-Verlag, 2004, 3. Auflage. ISBN-13: 9783885424611, ISBN-10: 3885424614
- Guter Reitunterricht. Die Kunst zu unterrichten - kompetent und kreativ. Nathalie Penquitt. Verlag: Franckh-Kosmos, 2008, ISBN-13: 9783440111758, ISBN-10: 344011175X
- Die besten Übungen - Gymnastizierendes Reittraining, Sibylle Wiemer , Verlag: Franckh-Kosmos, 2013, 1., Aufl., ISBN-13: 9783440133897, ISBN-10: 3440133893
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Düzey belirleme değerlendirmesi İzleme değerlendirmesi
Açıklama Çoktan seçmeli testler, Sözlü sınavlar, Performans değerlendirilmesi
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 25 25
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 40 40
Toplam İş Yükü 118
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,1
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 4
OK2 1 5 1 1 1 2 1 1 1 1 1 4
OK3 1 5 1 1 1 2 1 1 1 1 1 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr