1 | Dersin Adı: | BESLENME |
2 | Dersin Kodu: | HEM1021 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. METIN GÜLDAŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç.Dr. Metin GÜLDAŞ mguldas@uludag.edu.tr 0224 294 24 84 Uludağ Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Merkez kampüs, Nilüfer, Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı sağlık ve beslenme ilişkisini, beslenmenin önemini ve temel ilkelerini, besin ögelerini, yeterli ve dengeli beslenmeyi, yaş gruplarına göre beslenme ve yaygın görülen kronik hastalıklarda beslenmenin önemini aktararak multidisipliner çalışmaya yatkın, farkındalığı yüksek hemşire yetiştirilmesine katkı sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu ders yeterli, dengeli ve sağlıklı beslenmenin tanımı, karbonhidratlar, proteinler, yağlar, posa, su ve sıvı dengesi, vitaminler, mineraller, besin grupları, özel durumlarda beslenme, sıklıkla görülen kronik hastalıklarda beslenmenin önemi, besin güvenliği ve hijyeninin beslenmedeki önemini içerir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Beslenme ile ilgili kavramlar, Beslenme ve sağlık | |
2 | Karbonhidratlar | |
3 | Proteinler | |
4 | Yağlar | |
5 | Su, sıvı dengesi ve posa | |
6 | Vitaminler | |
7 | Mineraller | |
8 | Besin grupları | |
9 | Besin güvenliği ve hijyeni | |
10 | Özel durumlarda beslenme | |
11 | Şişmanlık ve zayıflıkta beslenme | |
12 | Sık görülen kronik hastalıklar ve beslenme-1 | |
13 | Sık görülen kronik hastalıklar ve beslenme-2 | |
14 | Beslenmede doğru bilinen yanlışlar ve sıkça sorulan sorular |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
• Baysal A. Genel Beslenme, Hatiboğlu Yayınevi, 17.Baskı, 2018. • Baysal A. Yüz Soruya Yüz Yanıtla Sağlıklı Beslenme. Hatiboğlu Yayınevi, 4.Baskı, 2020. • Aplegate L., ED Özpınar H, Beslenme ve Diyet Temel İlkeleri, İstanbul Tıp Kitabevi , 20011 • Willet W., Skerrett P. , Yetişkinler için Sağlıklı Beslenme Klavuzu |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Çoktan seçmeli test sınavı | |
Açıklama | Bağıl değerlendirme sistemi |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 1 | 8 | 8 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |