1 | Dersin Adı: | TÜRK HALK OYUNLARI |
2 | Dersin Kodu: | GKS0014 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. A.NAZIM GÜRAK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
ngurak@uludag.edu.tr Tel: 0224 2940990 Bursa Uludağ Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü, PK: 16059, Görükle Kampüsü, Nilüfer, Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Halk oyunları ile ilgili temel beceriler edinebilmek, oyunlar ile ilgili koordinasyonu geliştirebilmek, Halk oyunlarını tanıtarak, oynamaya istekli hale getirebilmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğretmenlik mesleği alanında milli bayram ve kutlama günlerinde "Halk oyunları gösterisini" etkin bir biçimde hazırlayabilme. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Halk oyunlarının tanımlanması, | |
2 | Türk Halk Oyunları Yörelerini tanıyabilme, | |
3 | Halk oyunları ile ilgili temel beceriler edinebilmek, | |
4 | Liderliği tanımak ve kurallara uyabilmek, | |
5 | Zeybek oyunlarının teorisi ve öğretim yöntemi, | |
6 | Karşılama oyunlarının teorisi ve öğretim yöntemi, | |
7 | İki oyun türü ile ilgili koreografi çalışmaları, | |
8 | Halk oyunlarında değerlendirme ve puanlama çalışmaları, | |
9 | Halay oyunlarının teorisi ve öğretim yöntemi, | |
10 | Artvin oyunlarının teorisi ve öğretim yöntemi, | |
11 | Bursa oyunlarının teorisi ve öğretim yöntemi, | |
12 | Burdur oyunlarının teorisi ve öğretim yöntemi, | |
13 | Üç yöre oyunu üzerine koreografi çalışmaları, | |
14 | Stilize halk oyunları hakkında teorik bilgiler, |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Türk Halk Oyunları, Ruhi SU, Kültür Bakanlığı Yayınları, 2000, Ankara, 2. Gelenekten Geleceğe Halk oyunları, Ütopya Yayınevi, 2006, İstanbul. 3-Folklor Kurumu Halk Bilim Dergisi, , cilt.6, 2006, İstanbul, 4- Türkmen Giyimi, Sabiha TANSUĞ, Ak Yayınları,1985, İstanbul, 5- İnsan ve Oyun, Türker EROĞLU, Milli Folklor Yayınları,1994, Kayseri. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Türk Halk Oyunları dersi, akademik kurul kararları doğrultusunda Bursa Uludağ Üniversitesi Ön Lisans-Lisans Yönetmeliği esas alınarak mutlak/bağıl olarak değerlendirilmektedir. | |
Açıklama | Bu dersin ara sınav, final ve bütünleme sınavları ; Öğretim elemanı tarafından hazırlanan değerlendirme ölçeği ( Halk Oyunları değerlendirme formu ) ile uygulamalı %40 vize, teorik klasik % 60 final değerlendirilir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 10 | 10 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 1 | 10 | 10 |
Arasınavlar | 1 | 6 | 6 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 95 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,97 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |