1 | Dersin Adı: | ÇAĞDAŞ İSLAM EĞİTİMİ DÜŞÜNCESİ |
2 | Dersin Kodu: | FDB6129 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İSMAİL SAĞLAM |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Bursa U.Ü. İlahiyat Fakültesi, Bursa 0224.2431570/60343 isaglam@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Özellikle Tanzimat'tan günümüze İslam dünyasındaki aydınların eğitim düşüncelerini irdelemek. Böylece gönümüzde İslam dünyasındaki eğitim sorunlarına çözüm üretmede bu fikirlerden nasıl yararlanılacağını tartışmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Günümüz aydınlarının İslam eğitimine dair görüşlerini öğretim süreçlerinde uygular. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | İSLAM EĞİTİM DÜŞÜNCESİNE GENEL BİR BAKIŞ | |
2 | NURETTİN TOPÇU VE EĞİTİM DÜŞÜNCESİ | |
3 | SEZAİ KARAKOÇ VE EĞİTİM DÜŞÜNCESİ | |
4 | ALİYA İZZETBEGOVİÇ VE EĞİTİM DÜŞÜNCESİ | |
5 | İSMAİL BEY GASPIRALI VE EĞİTİM DÜŞÜNCESİ | |
6 | MÜNİF MEHMET PAŞA VE EĞİTİM DÜŞÜNCESİ | |
7 | EMRULLAH EFENDİ VE EĞİTİM DÜŞÜNCESİ | |
8 | ALİ SUAVİ VE EĞİTİM DÜŞÜNCESİ | |
9 | SATI BEY VE EĞİTİM DÜŞÜNCESİ | |
10 | SAİD HALİM PAŞA VE EİTİM DÜŞÜNCESİ | |
11 | CEVDET PAŞA VE EĞİTİM DÜŞÜNCESİ | |
12 | TEVFİK FİKRET VE EĞİTİM DÜŞÜNCESİ | |
13 | MEHMET AKİF VE EĞİTİM DÜŞÜNCESİ | |
14 | PEYAMİ SAFA VE EĞİTİM DÜŞÜNCESİ |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
A. Baran DURAL,NURETTİN TOPÇU’DA EĞİTİM DÜŞÜNCESİ,Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Aralık 2006 Cilt 8 Sayı 2 48-70 Mustafa GÜNDÜZ, Muhafazakâr-Modernist Bir Cumhuriyet Aydını: Nurettin Topçu’nun Eğitim Görüşleri,Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi Kış-2015, Özel Sayı, 45-88 Yunus Emre Özsaray, Sezai Karakoç’un Eğitim-Öğretimle İlgili Görüşleri: Eserlerinden Hareketle Fert ve Toplum İdeali,FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, Sayı/Number 12 Yıl/Year 2018 Güz/Autumn Onur Şaraplı,Aliya İzzetbegoviç’in Düşüncesinde İslam ve Eğitim, Sefa SELÇUK ve Arkadaşı, Gaspıralı İsmail Bey ve Modern Eğitim Anlayışı Betül Batır, Türk Eğitim Reformunda Bir İsim: Mehmet Tahir Münif Paşa,HAYEF: Journal of Education 2004; 1: 11-24 Zehra ŞİRİN, PEYAMİ SAFA’NIN AHLÂK ANLAYIŞI, Konya 2010. Zeynep BİÇER,YENİ OSMANLILARIN EĞİTİM ÖĞRETİM GÖRÜŞLERİ, Ankara- 2011 Mehmet SARIOĞLU, II. Meşrutiyet Dönemi Maarif Nazırlarından Emrullah Efendi ve Tubâ Ağacı Nazariyesi’ni Yeniden Düşünmek Hatice BAŞAR,Sâtı Bey ve Eğitimle İlgili Görüşleri,Değerler Eğitimi DergisiArşivCilt 1, Sayı 2 Ömer Ali YILDIRIM, Said Halim Paşa’ya Göre Batılılaşma Sorunu ve Bir Çözüm Önerisi Olarak “Millîleştirme” Projesi,Şırnak Üniversitesiİlahiyat Fakültesi Dergisi 2011/I yıl: 2 cilt: II sayı: 3 İbrahim Süphan Acuner, CEVDET PAŞA VE EĞİTİM GÖRÜŞÜ, İstanbul 1994. Seyfi Kenan,Tevfik Fikret'in Eğitim Felsefesi: Fikri Hür, Vicdanı Hür Birey Yetiştirmek, Mustafa ÖZGEN, Mehmet Akif Ersoy’un Türk Eğitimine Katkıları, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl 13, Sayı 27, Eylül 2013, 1 - 22 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Öğrenciler yazılı veya test sınavları ile değerlendirilecektir. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 5 | 70 |
Projeler | 1 | 15 | 15 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 203 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6,77 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |