Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇAĞDAŞ İSLAM EĞİTİMİ DÜŞÜNCESİ
1 Dersin Adı: ÇAĞDAŞ İSLAM EĞİTİMİ DÜŞÜNCESİ
2 Dersin Kodu: FDB6129
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 7
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İSMAİL SAĞLAM
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Bursa U.Ü. İlahiyat Fakültesi, Bursa
0224.2431570/60343
isaglam@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Özellikle Tanzimat'tan günümüze İslam dünyasındaki aydınların eğitim düşüncelerini irdelemek. Böylece gönümüzde İslam dünyasındaki eğitim sorunlarına çözüm üretmede bu fikirlerden nasıl yararlanılacağını tartışmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Günümüz aydınlarının İslam eğitimine dair görüşlerini öğretim süreçlerinde uygular.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İslam dünyasındaki Batılılaşma cereyanlarını tanır.;
2 Fikri akımların eğitimi nasıl etkilediklerini anlar.;
3 Günümüzdeki eğitim problemlerini tanır.;
4 Yakın tarihimizdeki eğitim ıslahatlarının başarı durumunu kavrar.;
5 Orijinal İslam eğitimi düşüncesinin oluşum ihtiyacını fark eder.;
6 Mevcut eğitim sisteminin Din eğitimine bakışını tartışabilir.;
7 Farklı eğitim düşüncelerinin sentezini yaparak sorunlara çözüm üretebilme kabiliyetini geliştirir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 İSLAM EĞİTİM DÜŞÜNCESİNE GENEL BİR BAKIŞ
2 NURETTİN TOPÇU VE EĞİTİM DÜŞÜNCESİ
3 SEZAİ KARAKOÇ VE EĞİTİM DÜŞÜNCESİ
4 ALİYA İZZETBEGOVİÇ VE EĞİTİM DÜŞÜNCESİ
5 İSMAİL BEY GASPIRALI VE EĞİTİM DÜŞÜNCESİ
6 MÜNİF MEHMET PAŞA VE EĞİTİM DÜŞÜNCESİ
7 EMRULLAH EFENDİ VE EĞİTİM DÜŞÜNCESİ
8 ALİ SUAVİ VE EĞİTİM DÜŞÜNCESİ
9 SATI BEY VE EĞİTİM DÜŞÜNCESİ
10 SAİD HALİM PAŞA VE EİTİM DÜŞÜNCESİ
11 CEVDET PAŞA VE EĞİTİM DÜŞÜNCESİ
12 TEVFİK FİKRET VE EĞİTİM DÜŞÜNCESİ
13 MEHMET AKİF VE EĞİTİM DÜŞÜNCESİ
14 PEYAMİ SAFA VE EĞİTİM DÜŞÜNCESİ
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: A. Baran DURAL,NURETTİN TOPÇU’DA EĞİTİM DÜŞÜNCESİ,Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Aralık 2006 Cilt 8 Sayı 2
48-70
Mustafa GÜNDÜZ, Muhafazakâr-Modernist Bir Cumhuriyet Aydını: Nurettin Topçu’nun Eğitim Görüşleri,Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi Kış-2015, Özel Sayı, 45-88
Yunus Emre Özsaray, Sezai Karakoç’un Eğitim-Öğretimle İlgili Görüşleri: Eserlerinden Hareketle Fert ve Toplum İdeali,FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, Sayı/Number 12 Yıl/Year 2018 Güz/Autumn
Onur Şaraplı,Aliya İzzetbegoviç’in Düşüncesinde İslam ve Eğitim,
Sefa SELÇUK ve Arkadaşı, Gaspıralı İsmail Bey ve Modern Eğitim Anlayışı
Betül Batır, Türk Eğitim Reformunda Bir İsim: Mehmet Tahir Münif Paşa,HAYEF: Journal of Education 2004; 1: 11-24
Zehra ŞİRİN, PEYAMİ SAFA’NIN AHLÂK ANLAYIŞI, Konya 2010.
Zeynep BİÇER,YENİ OSMANLILARIN EĞİTİM ÖĞRETİM GÖRÜŞLERİ, Ankara- 2011
Mehmet SARIOĞLU, II. Meşrutiyet Dönemi Maarif Nazırlarından Emrullah Efendi ve Tubâ Ağacı Nazariyesi’ni Yeniden Düşünmek
Hatice BAŞAR,Sâtı Bey ve Eğitimle İlgili Görüşleri,Değerler Eğitimi DergisiArşivCilt 1, Sayı 2
Ömer Ali YILDIRIM, Said Halim Paşa’ya Göre Batılılaşma Sorunu ve Bir Çözüm Önerisi Olarak “Millîleştirme” Projesi,Şırnak Üniversitesiİlahiyat Fakültesi
Dergisi 2011/I yıl: 2 cilt: II sayı: 3
İbrahim Süphan Acuner, CEVDET PAŞA VE EĞİTİM GÖRÜŞÜ, İstanbul 1994.
Seyfi Kenan,Tevfik Fikret'in Eğitim Felsefesi: Fikri Hür, Vicdanı Hür Birey Yetiştirmek,
Mustafa ÖZGEN, Mehmet Akif Ersoy’un Türk Eğitimine Katkıları, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl 13, Sayı 27, Eylül 2013, 1 - 22
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Öğrenciler yazılı veya test sınavları ile değerlendirilecektir.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 5 70
Projeler 1 15 15
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 203
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,77
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 4 5 3 5 5 5 2 5 5 5 4
OK2 4 3 4 4 4 4 4 2 2 5 5 5
OK3 5 4 5 4 5 4 5 2 3 5 5 5
OK4 4 4 4 5 4 5 5 2 3 5 5 5
OK5 5 5 5 5 5 5 5 2 3 5 5 5
OK6 4 4 5 5 5 5 5 2 3 5 5 5
OK7 5 5 5 5 5 5 5 2 3 5 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr