Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇAĞDAŞ EDEBİYAT II
1 Dersin Adı: ÇAĞDAŞ EDEBİYAT II
2 Dersin Kodu: TDE 4058
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu ...
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi MUSTAFA ÜSTÜNOVA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yard. Doç.Dr. Mustafa ÜSTÜNOVA
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E- Posta: ustunovam@yahoo.com
Tel: 0 224 294 18 15
Adres: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü E Blok Kat: 2 Oda Nu: 140 P.K.: 16059 Görükle / Nilüfer / Bursa / TÜRKİYE
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Ortak milli kültür değerleri taşıyan eserlerden faydalanmak suretiyle Türk toplumun temel değer hükümlerini öğretip benimsetmek Türk Edebiyatının dünü ve bugünü ile dünya edebiyatı içerisindeki yerinin öneminin kavratılmasına olanak ve zemin sağlamak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Çağdaş Türk Edebiyatı hakkında ayrıntılı bilgi edinmek ve metin inceleme becerisi kazanmak.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Şiirde ahengi sağlayan unsurları belirler.;
2 Şiirde söz sanatlarına yer verilip verilmediğini açıklar.;
3 Şiirdeki birimler veya cümleler arasındaki ilişkiyi açıklar.;
4 Şiiri yapı bakımından inceler. ;
5 Çağrışımın değil, açıkça söylemenin niçin önemli olduğunu fark eder.;
6 Temanın edebiyat geleneği içindeki yerini açıklar.;
7 Şiirdeki birimler veya cümleler arasındaki ilişkiyi açıklar.;
8 Şiirin imge ve söyleyiş bakımından öz şiire yakınlığını fark eder.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Öz Şiir-Yedi Meşaleciler.
2 Yedi Meşalecilerin şiirimize katkıları.
3 1930-1940 dönemi şiirimiz.
4 Cahit Sıtkı Tarancı edebi kişiliği.
5 ‘35 Yaş’ şiirinin incelenmesi.
6 ‘Abbas’ şiirinin incelenmesi.Cahit Sıtkı Tarancı’nın şiirlerinde ‘yaşama sevinci’.
7 Ders tekrarı ve Ara sınav
8 Cahit Sıtkı Tarancı’nın şiirlerinde ‘ölüm’.
9 Cahit Sıtkı Tarancı’nın şiirlerinde ‘kadın’, ‘aşk’.
10 Garip Hareketi, Garip şiirinin özellikleri.
11 Orhan Veli Kanık’ın şiirlerinde ‘yaşama sevinci.’
12 Orhan Veli Kanık’ın şiirlerinde ‘İstanbul’.
13 Toplumcular, Hisarcılar.
14 II. Yeni Hareketi.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: A. İhsan Kolcu, Cumhuriyet Dönemi Edebiyatı I( Şiir)
Mehmet Kaplan,Şiir Tahlilleri I-II
İnci Enginün, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı
Hakan Sazyek, Cumhuriyet Dönemi Türk Şiirinde Garip Hareketi
Can Yayınları , Orhan Veli Kanık- Bütün Şiirleri
Can Yayınları , Cahit Sıtkı Tarancı- Bütün Şiirleri
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 18 18
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 108
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr