Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FIELD PRACTICE II
1 Dersin Adı: FIELD PRACTICE II
2 Dersin Kodu: PSİ4088
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 0
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 3
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: İngilizce
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. BANU DİKEÇ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Dr. Banu Elmastaş Dikeç
banudikec@uludag.edu.tr
Tel:02242941875
Bursa Uludağ Üniversitesi,
Fen - Edebiyat Fakültesi,
Psikoloji Bölümü,16059
Görükle Kampüsü / Bursa, Türkiye
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Özel eğitim alanında psikologların görev ve sorumluluklarını öğrenmek, farklı engel gruplarının genel durumları ve eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Psikolojinin alt alanlarındaki konuların süpervizyon eşliğinde öğrenilmesi
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Psikologların özel eğitim alanındaki görev ve sorumluluklarını anlama ;
2 Zihinsel engelli bireylerin özellikleri ve eğitimleri hakkında bilgi sahibi olmak;
3 İşitme engelli bireylerin özellikleri ve eğitimleri hakkında bilgi sahibi olmak;
4 Yaygın gelişimsel bozukluğa sahip bireylerin özellikleri ve eğitimleri hakkında bilgi sahibi olmak;
5 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bireylerin özellikleri ve eğitimleri hakkında bilgi sahibi olmak;
6 Öğrenme güçlüğü olan bireylerin özellikleri ve eğitimleri hakkında bilgi sahibi olmak;
7 Üstün zekalı bireylerin özellikleri ve eğitimleri hakkında bilgi sahibi olmak;
8 Aile eğitimi hakkında bilgi sahibi olmak;
9 Bireysel eğitim planı hazırlamak;
10 Davranış problemleri ile başa çıkma yöntemlerini öğrenmek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı ve önemi
2 Psikologların özel eğitim alanındaki görev ve sorumluluklarını anlama
3 Zihinsel engelli bireylerin özellikleri ve eğitimleri hakkında bilgi sahibi olmak
4 İşitme engelli bireylerin özellikleri ve eğitimleri hakkında bilgi sahibi olmak
5 Yaygın gelişimsel bozukluğa sahip bireylerin özellikleri ve eğitimleri hakkında bilgi sahibi olmak
6 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bireylerin özellikleri ve eğitimleri hakkında bilgi sahibi olmak
7 Öğrenme güçlüğü olan bireylerin özellikleri ve eğitimleri hakkında bilgi sahibi olmak
8 Üstün zekalı bireylerin özellikleri ve eğitimleri hakkında bilgi sahibi olmak
9 Aile eğitimi hakkında bilgi sahibi olmak
10 Bireysel eğitim planı hazırlamak
11 Davranış problemleri ile başa çıkma yöntemlerini öğrenmek
12 Ders kapsamında özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde uygulamalara iştirak etmek
13 Ders kapsamında özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde uygulamalara iştirak etmek
14 Ders kapsamında özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde uygulamalara iştirak etmek
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Editör: Akçamete, G. (2010). Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Ankara: Kök Yayıncılık
Ersoy, Ö., Avcı, N. (2001). Özel Gereksinimi Olan Çocuklar ve Eğitimleri ‘Özel Eğitim’. İstanbul: Ya-Pa Yayıncılık
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 0 0 0
Uygulamalı Dersler 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 2 15 30
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 187
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,2
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 5 4 0 0 5 4 5 4 0 0 0
OK2 0 5 4 0 0 5 4 5 4 0 0 0
OK3 0 5 4 0 0 5 4 5 4 0 0 0
OK4 0 4 0 0 0 5 3 5 5 0 0 0
OK5 0 5 5 0 0 5 4 5 5 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr