Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETİMİNDE DRAMA
1 Dersin Adı: BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETİMİNDE DRAMA
2 Dersin Kodu: AE002
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Arş.Gör. ZÜLEYHA AVŞAR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Züleyha AVŞAR
BUU Spor Bilimleri Fakültesi
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü
E-posta: zuleyha@uludag.edu.tr
Tel: 0224 2940696
18 Dersin Web Adresi: http://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Ders/Index/1107523
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, beden eğitimi öğretmeni adaylarının tiyatro ve drama tekniklerini kullanarak özellikle değerler eğitimi başta olmak üzere beden eğitimi ve spor programlarında yer alan duyuşsal kazanımları öğretim konusunda öğretmen adaylarına aktif bir ders ortamı oluşturma becerisi kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Beden eğitimi öğretmenleri mesleğe başladıklarında konuları öğretmek için çeşitli yöntem ve tekniklere ihtiyaç duyarlar. Bu ders yaratıcı drama yöntemini detaylı bir şekilde öğrenmelerini sağlamaktadır. Bir nevi öğretmenin "Nasıl Öğreteceğim" sorusuna yanıt verir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Yaratıcı drama kavramlarını bilir.;
2 Yaratıcı drama tekniklerini bilir.;
3 Yaratıcı dramanın aşamalarını bilir.;
4 Yaratıcı drama tekniklerini uygular.;
5 Yaratıcı drama aşamalarını beden eğitimi dersine adapte eder.;
6 Yaratıcı dramayı bir yöntem olarak derslerinde kullanabilir.;
7 Değerler eğitimi ile yaratıcı drama yöntemini birleştirebilir.;
8 Çeşitli duyuşsal kazanımları yaratıcı drama yöntemi ile öğretebilir. ;
9 Eğitimde dramanın önemini ve gerekliliğini kavrar.;
10 Drama ile diğer disiplinler arasında ilişki kurabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ders hakkında genel bilgi ve tanışma çalışmaları
2 Tanışma ve konsantrasyon çalışmaları
3 Drama kavramları/ Konsantrasyon çalışmaları
4 Drama aşamaları/ Konsantrasyon çalışmaları
5 Drama teknikleri/ Konsantrasyon çalışmaları
6 Saygı-Sevgi konulu drama çalışması
7 Sorumluluk konulu drama çalışması
8 Özgüven konulu drama çalışması
9 Barış/Dostluk konulu drama çalışması
10 İyilik, hoşgörü, yardımlaşma ve yardımseverlik konulu drama çalışması
11 Dürüstlük-Adalet konulu drama çalışması
12 Özgürlük konulu drama çalışması
13 Vatanseverlik konulu drama çalışması
14 Genel değerlendirme-Ders sunumu
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1-Altay, E. (2001). Çocuk Oyunları Antolojisi. Alfa Yayınları, İstanbul.
2-Aral N.ve diğerleri (2000). Eğitimde Drama. Yapa Yayınları, İstanbul.
3-Gökçen, F. Ç. (1999). Oyunlarla Öğrenelim. Yapa Yayınları, İstanbul.
4-Gönen, M. (1999). Çocuk Eğitiminde Drama. Epsilon Yayınları, İstanbul.
5-Önder, A. (1999). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Epsilon Yayınları, İstanbul.
6-Üstündağ, T. (2000). Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. PegemA yayıncılık, Ankara
7-Adıgüzel, Ö. (Ed). Yaratıcı Drama: 1985-1995 Yazılar. Naturel Yayınları, Ankara
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme
Açıklama Performans ödevi Portfolyo Öz Değerlendirme
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 14 28
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,8
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 5 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr