Bu dersin amacı, beden eğitimi öğretmeni adaylarının tiyatro ve drama tekniklerini kullanarak özellikle değerler eğitimi başta olmak üzere beden eğitimi ve spor programlarında yer alan duyuşsal kazanımları öğretim konusunda öğretmen adaylarına aktif bir ders ortamı oluşturma becerisi kazandırmaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Beden eğitimi öğretmenleri mesleğe başladıklarında konuları öğretmek için çeşitli yöntem ve tekniklere ihtiyaç duyarlar. Bu ders yaratıcı drama yöntemini detaylı bir şekilde öğrenmelerini sağlamaktadır. Bir nevi öğretmenin "Nasıl Öğreteceğim" sorusuna yanıt verir.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Yaratıcı drama kavramlarını bilir.;
2
Yaratıcı drama tekniklerini bilir.;
3
Yaratıcı dramanın aşamalarını bilir.;
4
Yaratıcı drama tekniklerini uygular.;
5
Yaratıcı drama aşamalarını beden eğitimi dersine adapte eder.;
6
Yaratıcı dramayı bir yöntem olarak derslerinde kullanabilir.;
7
Değerler eğitimi ile yaratıcı drama yöntemini birleştirebilir.;
8
Çeşitli duyuşsal kazanımları yaratıcı drama yöntemi ile öğretebilir. ;
9
Eğitimde dramanın önemini ve gerekliliğini kavrar.;
10
Drama ile diğer disiplinler arasında ilişki kurabilir.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Ders hakkında genel bilgi ve tanışma çalışmaları
2
Tanışma ve konsantrasyon çalışmaları
3
Drama kavramları/ Konsantrasyon çalışmaları
4
Drama aşamaları/ Konsantrasyon çalışmaları
5
Drama teknikleri/ Konsantrasyon çalışmaları
6
Saygı-Sevgi konulu drama çalışması
7
Sorumluluk konulu drama çalışması
8
Özgüven konulu drama çalışması
9
Barış/Dostluk konulu drama çalışması
10
İyilik, hoşgörü, yardımlaşma ve yardımseverlik konulu drama çalışması
11
Dürüstlük-Adalet konulu drama çalışması
12
Özgürlük konulu drama çalışması
13
Vatanseverlik konulu drama çalışması
14
Genel değerlendirme-Ders sunumu
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1-Altay, E. (2001). Çocuk Oyunları Antolojisi. Alfa Yayınları, İstanbul. 2-Aral N.ve diğerleri (2000). Eğitimde Drama. Yapa Yayınları, İstanbul. 3-Gökçen, F. Ç. (1999). Oyunlarla Öğrenelim. Yapa Yayınları, İstanbul. 4-Gönen, M. (1999). Çocuk Eğitiminde Drama. Epsilon Yayınları, İstanbul. 5-Önder, A. (1999). Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama. Epsilon Yayınları, İstanbul. 6-Üstündağ, T. (2000). Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. PegemA yayıncılık, Ankara 7-Adıgüzel, Ö. (Ed). Yaratıcı Drama: 1985-1995 Yazılar. Naturel Yayınları, Ankara
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme
Açıklama
Performans ödevi
Portfolyo
Öz Değerlendirme
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
2
28
Ödevler
0
14
28
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
10
10
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
20
20
Toplam İş Yükü
124
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,8
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU