Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
CİMNASTİK
1 Dersin Adı: CİMNASTİK
2 Dersin Kodu: AE-104
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. CENGİZ AKÇA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğrt. Gör. Cengiz AKÇA
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ccakca@hotmail.com
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Cimnastik sporunun tarihçesi, branşları hakkında bilgi sahibi olma, İlk ve orta öğretimde, kulüplerde temel teknikleri öğretebilme becerisini kazanma.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Tüm sporların temeli olan cimnastik branşında bilgi sahibi olma, temel hareket tekniklerinin öğretim yöntemlerini öğretebiliyor olmak, beden eğitimi öğretmeni için bir zorunluluktur.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Cimnastik sporunun Dünyadaki tarihsel sürecini öğrenebilme;
2 Cimnastik sporunun Türkiye'deki tarihsel sürecini öğrenebilme;
3 Cimnastik sporunun branşlarını tanıyabilme , kavrayabilme;
4 Cimnastik sporunun olimpik olan branşlarını ayırt edebilir;
5 Artistik cimnastik branşının aletlerini tanıyabilme;
6 Artistik cimnastik yer aletinde yapılan temel hareketleri öğretebilir;
7 Artistik cimnastik branşının genel değerlendirme kurallarını kavrayabilir;
8 Cimnastik sporunun tüm braşlarında yardım ve emniyet tedbirlerinin önemini kavrar;
9 Cimnastik temel eğitiminde çocuklarla diyolog kurabilir;
10 Cimnastik temel eğitiminde bazı temel hareketleri öğretebilir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Cimnastiğin tanımı, tarihçesi ve branşları Cimnastiğin tanımı, tarihçesi ve branşları
2 Taklalar (öne-geriye toplu takla), temel duruşlar Taklalar (öne-geriye toplu takla), temel duruşlar
3 Taklalar (öne-geriye açık bacak takla), alan kullanımı Taklalar (öne-geriye açık bacak takla), alan kullanımı
4 Taklalar (öne-geriye gergin bacak takla) Taklalar (öne-geriye gergin bacak takla)
5 Amut (basamaklamalar) Amut (basamaklamalar)
6 Amut (uygulama) Amut (uygulama)
7 Çember Çember
8 Ubershlag Ubershlag
9 Atlama Masası (toplu ve açık bacak geçiş) Atlama Masası (toplu ve açık bacak geçiş)
10 Barfiks ve Kız paraleli alet tutuşları Barfiks ve Kız paraleli alet tutuşları
11 Barfiks ve Kız paraleli karın çıkışı Barfiks ve Kız paraleli karın çıkışı
12 Paralel aleti dayanma elanları, Denge aleti yürüyüşler Paralel aleti dayanma elanları, Denge aleti yürüyüşler
13 Paralel aleti koltuk elanları, Denge aleti bacak savurmalar Paralel aleti koltuk elanları, Denge aleti bacak savurmalar
14 Paralel aleti bitirişler, Denge aleti planör Paralel aleti bitirişler, Denge aleti planör
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Ergün ŞENGÜL, Serbest Cimnastik, Sporsal Uygulama Dizisi-5, 1996, ANKARA.
2. Erdem ÖZDEMİR, Reyzan ÖZDEMİR, Cimnastikte Duruş Örnekleri Ve Jimnastik Sopası İle Yapılan Hareketler, Hekimler Yayın Birliği, 1998, ANKARA.
3. Reyzan ÖZDEMİR, Erdem ÖZDEMİR, Cimnastik Sırası İle Yapılan Hareketler, Hekimler Yayın Birliği, 1998, ANKARA.
4. Yaşar SEVİM, Ergün ŞENGÜL, Sağlık Topu İle Güç Geliştirme, Gençlik Ve Spor Genel Md. Spor Eğitimi Daire Bşk., 1994, ANKARA.
5. Klaus HERMANN, Lehrplan Deustcher Turner-Bund, Veilseitiges Turnen and Graten, Breitensport, 1985, MÜNCHEN.
6. Türkiye cimnastik federasyonu web sayfası
7. Uluslar arası cimnastik federasyonu ( fig) web sayfası.
8. Klaus HERMANN, Lehrplan Deustcher Turned-Bund Veilseitiges Turnen and Graten, Breitensport, 1985, MÜNCHEN
9. Artistik cjimnastik temel eğitim devresi çalışmaları, Sami Mengütay, 1988, istanbul
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Klasik sınav
Açıklama ara sınav: %40 ve final : %60
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 3 10 30
Ödevler 0 10 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 8 8
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 128
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 4 3 4 4 0 4 4 4 4 4 3 4 4 3 4 4
OK2 4 3 3 4 4 4 3 4 4 3 5 4 4 3 4 4
OK3 4 5 4 3 4 4 5 4 3 4 4 4 3 4 4 5
OK4 4 4 4 5 4 4 3 4 4 4 5 4 4 4 3 4
OK5 5 4 4 3 4 4 4 4 4 5 4 4 3 4 4 4
OK6 4 4 5 4 4 4 3 4 4 4 4 3 4 5 4 4
OK7 4 4 4 4 5 4 4 3 4 4 4 5 5 4 4 4
OK8 4 4 5 5 4 4 5 4 4 4 3 4 4 4 5 4
OK9 5 5 4 4 4 4 4 4 5 4 4 3 4 3 4 4
OK10 4 4 4 4 3 4 4 4 5 5 4 4 4 5 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr