1 | Dersin Adı: | CİMNASTİK |
2 | Dersin Kodu: | AE-104 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. CENGİZ AKÇA |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Öğrt. Gör. Cengiz AKÇA |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | ccakca@hotmail.com |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Cimnastik sporunun tarihçesi, branşları hakkında bilgi sahibi olma, İlk ve orta öğretimde, kulüplerde temel teknikleri öğretebilme becerisini kazanma. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Tüm sporların temeli olan cimnastik branşında bilgi sahibi olma, temel hareket tekniklerinin öğretim yöntemlerini öğretebiliyor olmak, beden eğitimi öğretmeni için bir zorunluluktur. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Cimnastiğin tanımı, tarihçesi ve branşları | Cimnastiğin tanımı, tarihçesi ve branşları |
2 | Taklalar (öne-geriye toplu takla), temel duruşlar | Taklalar (öne-geriye toplu takla), temel duruşlar |
3 | Taklalar (öne-geriye açık bacak takla), alan kullanımı | Taklalar (öne-geriye açık bacak takla), alan kullanımı |
4 | Taklalar (öne-geriye gergin bacak takla) | Taklalar (öne-geriye gergin bacak takla) |
5 | Amut (basamaklamalar) | Amut (basamaklamalar) |
6 | Amut (uygulama) | Amut (uygulama) |
7 | Çember | Çember |
8 | Ubershlag | Ubershlag |
9 | Atlama Masası (toplu ve açık bacak geçiş) | Atlama Masası (toplu ve açık bacak geçiş) |
10 | Barfiks ve Kız paraleli alet tutuşları | Barfiks ve Kız paraleli alet tutuşları |
11 | Barfiks ve Kız paraleli karın çıkışı | Barfiks ve Kız paraleli karın çıkışı |
12 | Paralel aleti dayanma elanları, Denge aleti yürüyüşler | Paralel aleti dayanma elanları, Denge aleti yürüyüşler |
13 | Paralel aleti koltuk elanları, Denge aleti bacak savurmalar | Paralel aleti koltuk elanları, Denge aleti bacak savurmalar |
14 | Paralel aleti bitirişler, Denge aleti planör | Paralel aleti bitirişler, Denge aleti planör |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Ergün ŞENGÜL, Serbest Cimnastik, Sporsal Uygulama Dizisi-5, 1996, ANKARA. 2. Erdem ÖZDEMİR, Reyzan ÖZDEMİR, Cimnastikte Duruş Örnekleri Ve Jimnastik Sopası İle Yapılan Hareketler, Hekimler Yayın Birliği, 1998, ANKARA. 3. Reyzan ÖZDEMİR, Erdem ÖZDEMİR, Cimnastik Sırası İle Yapılan Hareketler, Hekimler Yayın Birliği, 1998, ANKARA. 4. Yaşar SEVİM, Ergün ŞENGÜL, Sağlık Topu İle Güç Geliştirme, Gençlik Ve Spor Genel Md. Spor Eğitimi Daire Bşk., 1994, ANKARA. 5. Klaus HERMANN, Lehrplan Deustcher Turner-Bund, Veilseitiges Turnen and Graten, Breitensport, 1985, MÜNCHEN. 6. Türkiye cimnastik federasyonu web sayfası 7. Uluslar arası cimnastik federasyonu ( fig) web sayfası. 8. Klaus HERMANN, Lehrplan Deustcher Turned-Bund Veilseitiges Turnen and Graten, Breitensport, 1985, MÜNCHEN 9. Artistik cjimnastik temel eğitim devresi çalışmaları, Sami Mengütay, 1988, istanbul |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Klasik sınav | |
Açıklama | ara sınav: %40 ve final : %60 |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 10 | 30 |
Ödevler | 0 | 10 | 30 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 8 | 8 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |