1 | Dersin Adı: | ÖZEL EĞİTİMDE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ |
2 | Dersin Kodu: | ÖZE3304 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi MUSTAFA KURT |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | mustafakurt@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Türkçe öğretimi ile ilgili becerilerinin değerlendirilmesine yönelik bilgi ve becerilerin kazandırılması ve bu becerilerin kazandırılmasına yönelik öğretim programlarının geliştirilmesidir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu dersi alan öğrenciler özel gereksinimli öğrencilere Türkçe öğretiminde, öğretimin bireyselleştirilmesi ve kanıt temelli öğretim uygulaması olan doğrudan öğretim modeline göre öğretimi tasarlama hususlarında bilgi ve beceri edineceklerdir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Türkçe öğretimi, yapısı, özellikleri ve ilkeler | |
2 | Okuduğunu anlamaya hazırlık becerileri | |
3 | Okuduğunu anlamaya hazırlık becerileri | |
4 | Okuduğunu anlama becerisinin öğretimi | |
5 | Okuduğunu anlama becerisinin öğretimi | |
6 | Okuduğunu anlama becerisinin öğretimi | |
7 | Hikaye türü metin yapıları | |
8 | Hikaye türü metin yapıları | |
9 | Bilgi veren metin yapıları | |
10 | Bilgi veren metin yapıları | |
11 | Metin özetleme becerileri | |
12 | Okuduğunu anlama stratejileri | |
13 | Okuduğunu anlama stratejileri | |
14 | Yazılı ifade stratejileri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Carnine, D. W., Silbert, J., Kame’enui, E., & Tarver, S. G. (2010). Direct instruction reading. Merrill. Kame’enui, E., Carnine, D. W., Dixon, R. C., Simmons D. C., & Coyne, M. D. (2002). Effective teaching strategies that accommodate diverse learners (2nd Editio). Merill/Prentice Hall. Engelmann, S & Carnine, D. (1982). Thory of istruction: Principles and aplications. Irvington Publishers. Kameenui, E. J. & Simmons, D. C. (1990). Designing instructional strategies: The prevention of academic learning problems. Merill Publishing Company Armbruster B. (1985), Content Area Textbooks: A Research Perspective İn J. Osborn, P.T. Wilson& R.C. Anderson (Eds.), Reading İnstruction: Foundation for a Literate America. Armbruster B.B. (1986), Schema Theory And The Desing Of Content-Area Textbooks, Educational Psychologist, 21, 253-267 Bakken, J.P. and Whedon, C.K. (2002), Teaching Text Structure to İmprove Reading Comprehension, İntervention in School and Clinic, Vol: 37, No:4, P:229-233 Beck I.L., Mckeown M.G., Sinatra M.G., Loxterman A. (1992) Revising Social Studies Text From A Text-Processing Perspective Evidence Of Improved Comprehensibility, Reading Research Quarterly, Vol.26, No.3 Chambliss M.J., Calfee R.C. (1989),Designing Science Textbooks To Enhance Student Understanding, Educational Psychologist, 24(3), 307-22 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |