Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÖZEL EĞİTİMDE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
1 Dersin Adı: ÖZEL EĞİTİMDE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
2 Dersin Kodu: ÖZE3304
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi MUSTAFA KURT
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: mustafakurt@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, Türkçe öğretimi ile ilgili becerilerinin değerlendirilmesine yönelik bilgi ve becerilerin kazandırılması ve bu becerilerin kazandırılmasına yönelik öğretim programlarının geliştirilmesidir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu dersi alan öğrenciler özel gereksinimli öğrencilere Türkçe öğretiminde, öğretimin bireyselleştirilmesi ve kanıt temelli öğretim uygulaması olan doğrudan öğretim modeline göre öğretimi tasarlama hususlarında bilgi ve beceri edineceklerdir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Okuduğunu anlama becerisi öğretimi tasarlayabilme;
2 Metin yapısı bilgisi öğretimi tasarlayabilme;
3 Hikaye metin yapılarını kavrama;
4 Bilgi verici metin yapılarını kavrama;
5 Metinleri yeniden yapılandırabilme;
6 Kelime/sözcük öğretimi tasarlayabilme;
7 Okuduğunu anlama stratejileri öğretimi tasarlama;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Türkçe öğretimi, yapısı, özellikleri ve ilkeler
2 Okuduğunu anlamaya hazırlık becerileri
3 Okuduğunu anlamaya hazırlık becerileri
4 Okuduğunu anlama becerisinin öğretimi
5 Okuduğunu anlama becerisinin öğretimi
6 Okuduğunu anlama becerisinin öğretimi
7 Hikaye türü metin yapıları
8 Hikaye türü metin yapıları
9 Bilgi veren metin yapıları
10 Bilgi veren metin yapıları
11 Metin özetleme becerileri
12 Okuduğunu anlama stratejileri
13 Okuduğunu anlama stratejileri
14 Yazılı ifade stratejileri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Carnine, D. W., Silbert, J., Kame’enui, E., & Tarver, S. G. (2010). Direct instruction reading. Merrill.
Kame’enui, E., Carnine, D. W., Dixon, R. C., Simmons D. C., & Coyne, M. D. (2002). Effective teaching strategies that accommodate diverse learners (2nd Editio). Merill/Prentice Hall.
Engelmann, S & Carnine, D. (1982). Thory of istruction: Principles and aplications. Irvington Publishers.
Kameenui, E. J. & Simmons, D. C. (1990). Designing instructional strategies: The prevention of academic learning problems. Merill Publishing Company
Armbruster B. (1985), Content Area Textbooks: A Research Perspective İn J. Osborn, P.T. Wilson& R.C. Anderson (Eds.), Reading İnstruction: Foundation for a Literate America.
Armbruster B.B. (1986), Schema Theory And The Desing Of Content-Area Textbooks, Educational Psychologist, 21, 253-267
Bakken, J.P. and Whedon, C.K. (2002), Teaching Text Structure to İmprove Reading Comprehension, İntervention in School and Clinic, Vol: 37, No:4, P:229-233
Beck I.L., Mckeown M.G., Sinatra M.G., Loxterman A. (1992) Revising Social Studies Text From A Text-Processing Perspective Evidence Of Improved Comprehensibility, Reading Research Quarterly, Vol.26, No.3
Chambliss M.J., Calfee R.C. (1989),Designing Science Textbooks To Enhance Student Understanding, Educational Psychologist, 24(3), 307-22
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 86
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,87
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 5 5 5 5 5 5 5 3 5 5 5 5 5 5 3
OK2 5 5 5 5 5 5 5 5 3 5 5 5 5 5 5 3
OK3 5 5 5 5 5 5 5 5 3 5 5 5 5 5 5 3
OK4 5 5 5 5 5 5 5 5 3 5 5 5 5 5 5 3
OK5 5 5 5 5 5 5 5 5 3 5 5 5 5 5 5 3
OK6 5 5 5 5 5 5 5 5 3 5 5 5 5 5 5 3
OK7 5 5 5 5 5 5 5 5 3 5 5 5 5 5 5 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr