Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM ve GEÇİŞ PLANLARININ HAZIRLANMASI
1 Dersin Adı: BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM ve GEÇİŞ PLANLARININ HAZIRLANMASI
2 Dersin Kodu: ÖZE2306
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu 1. Sınıftaki tüm öğrenciler ders kitabından ilgili konuyu okumakla ve öğretim elemanının verdiği okumalardan haftanın konusuyla ilgili okumaları yaparak gelmekle yükümlüdürler. 2. Ders konuları öğretim elemanı tarafından aktarılacaktır, ancak öğrenciler de derse aktif olarak katılmakla, verilen ödev ve okumaları yapmakla sorumludurlar. 3. Bu derste edinilen bilgiler öğretmenlik uygulaması dersleri için temel olduğundan derslere katılım önem taşımaktadır.
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi CEYDA TURHAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr.Öğr.Üye.Ceyda TURHAN
E-posta: ceydaturhan@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı 1. BEP sürecine ilişkin temel becerileri kazanır 2. BEP ekibinin rollerini tanımlar ve tartıır ve kendi rollerini belirler. 3. Farklı BEP ekibi toplantılarını tanımlar ve tartışır. 4. Program geliştirme için performans düzeyi belirler. 5. Performans düzeyini yazmak için farklı yolları tanımlar ve tartışır. 6. Öğrencinin var olan perfomans düzeyine uygun kısa ve uzun dönemli amaçlar belirler. 7. Öğretimsel amaçlar geliştirir ve BEP'i uygular. 8. BEP'i gözden geçirir ve değerlendirir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: 1) BEP hazırlama sürecini tanımlar. 2) BEP’e ilişkin yasal dayanakları tanımlar. 3) BEP hazırlamada kullanılan ekip modellerini ve ekip üyelerinin rolleri ile kendi rollerini tanımlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 1. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir.;
2 2. BEP ekibini ve rollerini betimleyebilecektir.;
3 3. Değerlendirme ve eğitsel değerlendirmeyle ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir.;
4 4. BEP hazırlama sürecini betimleyebilecektir.;
5 5. Bireyselleştirilmiş geçiş planlarının (BGP) hazırlanması sürecini betimleyebilecektir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Öğrencilerle tanışma, dersin tanıtımı ve giriş
2 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) ile ilgili temel kavramlar
3 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) ile ilgili temel kavramlar
4 BEP ekibi ve rolleri
5 Değerlendirme ve eğitsel değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar
6 Değerlendirme ve eğitsel değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar
7 Değerlendirme ve eğitsel değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar
8 BEP hazırlama süreci
9 BEP hazırlama süreci
10 BEP hazırlama süreci
11 BEP hazırlama süreci
12 Bireyselleştirilmiş geçiş planlarının (BGP) hazırlanması süreci
13 Bireyselleştirilmiş geçiş planlarının (BGP) hazırlanması süreci
14 Bireyselleştirilmiş geçiş planlarının (BGP) hazırlanması süreci
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: *Gürsel, O., & Vuran, S. (2009). Değerlendirme ve bireyselleştirilmiş eğitim programlarını geliştirme. İ. H. Diken (Ed.). İlköğretimde Kaynaştırma. İçinde (s. 193-230). Ankara: Pegem Akademi.*Kargın, T. (2007). Eğitsel değerlendirme ve bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama süreci, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 8(1), 1-13. *Kargın, T. (2010). Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama ve öğretimin bireyselleştirilmesi. İ. H. Diken (Ed.). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. İçinde (s. 59-87). (2. Baskı) Ankara: Pegem Akademi.*Özyürek, M. (2009). Bireyselleştirilmiş eğitim programını geliştirme ve temelleri. (6. Baskı). Ankara: Kök Yayıncılık.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 3 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 5 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları BEP Ödevi ve yazılı sınav
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 3 6 18
Ödevler 3 6 18
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 66
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,2
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 4 5 4 4 5 4 4 4 4 5 4 4 5 5 4 4
OK2 5 4 4 5 4 4 5 5 5 4 4 4 4 5 5 3
OK3 4 4 4 5 5 5 5 4 5 5 5 5 4 4 5 4
OK4 4 5 5 5 4 5 5 4 4 5 5 4 5 5 4 5
OK5 4 5 4 5 5 5 4 4 5 5 5 5 5 5 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr