BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM ve GEÇİŞ PLANLARININ HAZIRLANMASI
1
Dersin Adı:
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM ve GEÇİŞ PLANLARININ HAZIRLANMASI
2
Dersin Kodu:
ÖZE2306
3
Dersin Türü:
Zorunlu
4
Dersin Seviyesi:
Lisans
5
Dersin Verildiği Yıl:
2
6
Dersin Verildiği Yarıyıl:
4
7
Dersin AKTS Kredisi:
2
8
Teorik Ders Saati (saat/hafta):
2
9
Uygulama Ders Saati (saat/hafta):
0
10
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta):
0
11
Dersin Önkoşulu
1. Sınıftaki tüm öğrenciler ders kitabından ilgili konuyu okumakla ve öğretim elemanının verdiği okumalardan haftanın konusuyla ilgili okumaları yaparak gelmekle yükümlüdürler. 2. Ders konuları öğretim elemanı tarafından aktarılacaktır, ancak öğrenciler de derse aktif olarak katılmakla, verilen ödev ve okumaları yapmakla sorumludurlar. 3. Bu derste edinilen bilgiler öğretmenlik uygulaması dersleri için temel olduğundan derslere katılım önem taşımaktadır.
1. BEP sürecine ilişkin temel becerileri kazanır 2. BEP ekibinin rollerini tanımlar ve tartıır ve kendi rollerini belirler. 3. Farklı BEP ekibi toplantılarını tanımlar ve tartışır. 4. Program geliştirme için performans düzeyi belirler. 5. Performans düzeyini yazmak için farklı yolları tanımlar ve tartışır. 6. Öğrencinin var olan perfomans düzeyine uygun kısa ve uzun dönemli amaçlar belirler. 7. Öğretimsel amaçlar geliştirir ve BEP'i uygular. 8. BEP'i gözden geçirir ve değerlendirir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
1) BEP hazırlama sürecini tanımlar.
2) BEP’e ilişkin yasal dayanakları tanımlar.
3) BEP hazırlamada kullanılan ekip modellerini ve ekip üyelerinin rolleri ile kendi rollerini tanımlar.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
1. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir.;
2
2. BEP ekibini ve rollerini betimleyebilecektir.;
3
3. Değerlendirme ve eğitsel değerlendirmeyle ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir.;
4
4. BEP hazırlama sürecini betimleyebilecektir.;
5
5. Bireyselleştirilmiş geçiş planlarının (BGP) hazırlanması sürecini betimleyebilecektir.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Öğrencilerle tanışma, dersin tanıtımı ve giriş
2
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) ile ilgili temel kavramlar
3
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) ile ilgili temel kavramlar
4
BEP ekibi ve rolleri
5
Değerlendirme ve eğitsel değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar
6
Değerlendirme ve eğitsel değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar
7
Değerlendirme ve eğitsel değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar
8
BEP hazırlama süreci
9
BEP hazırlama süreci
10
BEP hazırlama süreci
11
BEP hazırlama süreci
12
Bireyselleştirilmiş geçiş planlarının (BGP) hazırlanması süreci
13
Bireyselleştirilmiş geçiş planlarının (BGP) hazırlanması süreci
14
Bireyselleştirilmiş geçiş planlarının (BGP) hazırlanması süreci
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
*Gürsel, O., & Vuran, S. (2009). Değerlendirme ve bireyselleştirilmiş eğitim programlarını geliştirme. İ. H. Diken (Ed.). İlköğretimde Kaynaştırma. İçinde (s. 193-230). Ankara: Pegem Akademi.*Kargın, T. (2007). Eğitsel değerlendirme ve bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama süreci, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 8(1), 1-13. *Kargın, T. (2010). Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama ve öğretimin bireyselleştirilmesi. İ. H. Diken (Ed.). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. İçinde (s. 59-87). (2. Baskı) Ankara: Pegem Akademi.*Özyürek, M. (2009). Bireyselleştirilmiş eğitim programını geliştirme ve temelleri. (6. Baskı). Ankara: Kök Yayıncılık.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
20
Kısa Sınav
0
0
Ödev
3
20
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
5
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
BEP Ödevi ve yazılı sınav
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
3
6
18
Ödevler
3
6
18
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
1
1
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
1
1
Toplam İş Yükü
66
Toplam İş Yükü / 30 saat
2,2
Dersin AKTS Kredisi
2
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU