Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÖZEL EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME
1 Dersin Adı: ÖZEL EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME
2 Dersin Kodu: ÖZE2305
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi CEYDA TURHAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr.Öğr.Üye.Ceyda TURHAN
E-posta: ceydaturhan@uludag.edu.tr
Tel: 0224.2755032
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Özel Eğitimde değerlendirme dersinin temel amacı bu dersi alan öğrencilerin, özel gereksinimli öğrencilerin değerlendirilmesinde izlenecek süreçleri tanımlamaları, değerlendirmenin amacına uygun değerlendirme araçlarının seçimi, uygulanması ve değerlendirme sonuçlarının program oluşturmaya olanak verecek şekilde raporlaştırılması konularında bilgi ve beceri sahibi olmalarını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: 1) Değerlendirme sürecini tanımlar. 2) Değerlendirme sürecinde kullanılan formal ve informal değerlendirme süreçlerini tanımlar. 3) Değerlendirme sürecinde eğitsel değerlendirme ekip üyelerinin rollerini ve kendi rollerini tanımlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Değerlendirme sürecini tanımlar.;
2 Değerlendirme sürecinde kullanılan formal ve informal değerlendirme süreçlerini tanımlar.;
3 Değerlendirme sürecinde eğitsel değerlendirme ekip üyelerinin rollerini ve kendi rollerini tanımlar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Değerlendirmenin tarihi, yasal ve felsefi temelleri
2 Eğitsel Değerlendirme süreci
3 Değerlendirmede gönderme öncesi süreç
4 Değerlendirmede gönderme süreci
5 Ölçme ve ölçmenin özellikleri
6 Geçerlik ve güvenirlik
7 Geçerlik ve güvenirlik
8 Formal değerlendirme yöntemleri, formal değerlendirme araçları, informal değerlendirme yöntemleri
9 Formal değerlendirme yöntemleri, formal değerlendirme araçları, informal değerlendirme yöntemleri
10 Müfredata dayalı değerlendirme ve müfredatın incelenmesi
11 Dosya değerlendirme
12 Alternatif değerlendirme
13 Çok yönlü değerlendirme
14 Görüşme, dereceleme ölçekleri, envanterler, kontrol listeleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Gürsel, O. (2003). (Ed.).Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
Özel Gereksinimli Öğrencilerin Ölçümlenmesi –Çev. Filiz Gencer. Gündüz Yayıncılık
Sucuoğlu, B.; Kargın, T. (2006). İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları: Yaklaşımlar, Yöntemler, Teknikler. Morpa yayınları, İstanbul.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Yazılı sınav Test
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 0 10 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,97
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 4 5 5 4 5 4 3 3 4 4 4 4 5 5 4 5
OK2 3 4 4 4 5 4 3 5 4 4 5 5 4 3 4 4
OK3 4 4 5 4 4 5 5 3 3 4 3 5 4 4 3 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr