Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRKİYE-YUNANİSTAN İLİŞKİLERİ
1 Dersin Adı: TÜRKİYE-YUNANİSTAN İLİŞKİLERİ
2 Dersin Kodu: ULU4204
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Barış Özdal
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü Siyasi Tarih Anabilim Dalı 16059 Görükle-BURSA
Tel.: 0 224 294 11 65 Fax.: 0 224 294 10 03 e-mail: barisozdal@gmail.com
18 Dersin Web Adresi: www.barisozdal.com
19 Dersin Amacı Bu derste, Uluslararası İlişkiler Bölümü öğrencilerinin lisans eğitimleri boyunca Türk dış politikasına ilişkin öğrendiklerine katkı sağlayacak biçimde spesifik olarak, Türkiye ile Yunanistan arasındaki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. Bu bağlamda öncelikle, ders içinde analiz edilecek başlıklara bir alt yapı oluşturmak için Türkiye Cumhuriyeti’nin dış politikası, Yunanistan temelli olarak ele alınacak ve dönemler itibarıyla Türkiye-Yunanistan ilişkilerinin tarihsel gelişimi (Osmanlı İmparatorluğu döneminde Türk-Yunan ilişkileri, Yunan Bağımsızlık Savaşı, Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Sèvres ve Lausanne Andlaşmaları, Atatürk Dönemi, İsmet İnönü Dönemi 1938-1945, 1945-1960 Dönemi, 1960-1990 Dönemi, Soğuk Savaş Sonrası Dönem) aktarılacaktır. Bu arka planın aktarımın ardından da Türkiye-Yunanistan ilişkilerinde sorunlu alanlar / konular olarak belirlenen başlıklar, içerikleri ile doğru orantılı olarak tarihsel gelişimleri, tarafların hukuksal tezleri ve güncel boyutları ile incelenecektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Derste öğrencilerin Türkiye Yunanistan ilişkilerine ilişkin güncel gelişmeleri analiz etmesine katkı sağlanacaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrencilerin; Osmanlı-Türkiye ile Yunanistan arasındaki ilişkilerin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olabilmeleri.;
2 Türkiye-Yunanistan ilişkilerinde sorunlu alanları / konuları tespit edebilmeleri;
3 Türkiye-Yunanistan ilişkilerinde etkili olan diğer Devletlerin ve uluslararası örgütlerin politikaları hakkında bilgi sahibi olmaları.;
4 Türkçe ve yabancı literatürdeki kaynakları okuyarak, Türkiye-Yunanistan ilişkileri ilgili güncel gelişmeleri analitik olarak yorumlayabilmeleri ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Türk-Yunan İlişkilerinin Tarihsel Gelişiminin Analizi
2 Nüfus Mübadelesinin Analizi ve Etablis Sorunu
3 Batı Trakya’nın Statüsünün Analizi ve Azınlıklar Sorunu
4 Patrikhane Sorunu ve Ekümeniklik İddiaları
5 Varlık Vergisi ve 6–7 Eylül Olayları’nın Analizi, Heybeliada Ruhban Okulu Sorunu’nun Analizi
6 1974’e Kadar Kıbrıs Sorunu’nun Analizi
7 1974’den Günümüze Kıbrıs Sorunu’nun Analizi
8 Karasuları Sorunu’nun Analizi
9 Kıta Sahanlığı Sorunu’nun Analizi
10 FIR Hattı Sorunu’nun Analizi
11 Adaların Silahsızlandırılması Sorunu’nun Analizi
12 12 Adalar ve Egemenliği Tartışılan Adacık ve Kayacıklar Sorunu’nun Analizi
13 NATO Komuta Kontrol Sorunu’nun Analizi
14 Türkiye’nin AB’ne Tam Üyelik Sürecinde Yunanistan Faktörü
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Tayyar Arı, “Ege Sorunu ve Türk Yunan İlişkileri: Son Gelişmeler Işığında Kara Suları ve Hava Sahası Sorunları”, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi (Prof. Dr Latif Çakıcı’ya Armağan) Cilt 50, No. 1-2 (Ocak-Haziran 1995), 51-68.
Tayyar Arı, “Kıta Sahanlığı Sorunu ve Türk-Yunan İlişkileri,” Uludağ Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt XIII, Sayı 1-2 (Mart-Kasım 1992), s. 167-184.
Ferhat Pirinççi, “Uluslararası İlişkiler Teorileri Perspektifinden Ege Sorunları ve Türk-Yunan İlişkileri”, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, 2003.
Fuat Aksu, Türk – Yunan İlişkileri: İlişkilerin Yönelimini Etkileyen Faktörler Üzerine Bir İnceleme, Anakara: SAEMK Yayınları, 2001.
Suat Bilge. Büyük Düş: Türk-Yunan Siyasi İlişkileri, Ankara: 21. Yüzyıl Yayınları, 2000.
Sabahattin İsmail, 150 Soru'da Kıbrıs Sorunu, http://www.emu.edu.tr/english/ingeneral/trnc/books/indeks.htm
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Klasik Sınav-
Açıklama Sınavlarda öğrenciye klasik sorular yöneltilir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 1 30 30
Ödevler 0 20 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 30 30
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,07
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 4 4 5 3 4 5 4 3 5 4
OK2 4 5 3 5 5 4 4 3 5 5
OK3 5 5 5 4 5 4 5 4 4 5
OK4 5 4 4 5 5 4 4 4 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr