Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MEDYA ARAPÇASI I
1 Dersin Adı: MEDYA ARAPÇASI I
2 Dersin Kodu: İLA4257
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 9
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Orta ve ileri düzeyde Arapça gramer ve vocabüler bilgisine sahip olmak
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ŞENER ŞAHİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Şener Şahin / senersahin@uludag.edu.tr
02242431066-60277
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Modern dilin önemli bir parçasını teşkil eden basın terminolojisi ve dili noktasında öğrencileri donanımlı kılarak, Arap dilinin en etkin ve işlek kullanım kanallarından biri olan Medya araçlarını doğru, verimli ve süratli takip edebilmeyi sağlamak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Modern Arapçayı medya metinleri üzerinden tanır, modern üslup ve kullanımlara aşina olur.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Gerek haber dilinin, gerekse haber başlıklarının kendine özgü kuralları olduğunu öğrenciye kavratabilme;
2 Basın haberlerinde yer alan başlıkların olabildiğince etkili, kısa ve çarpıcı sözcüklerden oluştuğunun fark edilmesini sağlama;
3 Basın dilinde en çok kullanılan eylemlere ve bunların kullanılış biçimlerine dair öğrencinin zihninde belirli bir arka plan oluşturabilme;
4 Basın dilinde yaygın biçimde kullanılan giriş cümlelerinin ve kalıplarının benzer taraflarına dikkat çekme;
5 Arap medyasına ait haber örneklerinin çevrilip çözümlenmesi yoluyla, bir haber metninin nasıl hızlı ve doğru biçimde anlaşılacağını gösterme;
6 Haber diline özgü terim dünyasına dair belirli düzeyde repertuvar oluşturabilme;
7 Medyadan iktibas edilen metinlere sıkça yer verilen KPDS ve ayarındaki dil sınavlarına alt yapı hazırlayabilme;
8 Televizyon ve radyo gibi audio-visual medya araçlarından sağlıklı ve yeterli düzeyde yararlanabilme;
9 Medya araçlarından internetin terim dünyasına dair yeterli düzeyde vokabüler elde edebilme ;
10 Edinilen medya dili tecrübesi sayesinde internette daha hızlı ve etkin taramalar yapabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Muhabirlerin bir haberi aktarırken baş vurdukları en temel eylemleri tanıma.
2 Haber aktarımlarına dair klişe giriş cümlelerini örnek metinler üzerinden takip etme
3 Ülke liderleri veya siyasi parti başkanlarının ziyaretlerini, ziyaret sürelerini ve maksatlarını ifade eden temel şablonların gösterimi
4 Ziyaretlere ilişkin yaygın cümle kalıplarını, basına ait metinler üzerinde gözlemleme ve bunları cümle içinde kullanabilme
5 Bağlaçlar yardımıyla birbirine eklene eklene iyice uzamış olan cümlenin veya paragrafın (özne, nesne, zaman, mekan ve amaçtan oluşan) ana unsurlarını tayin etme; bunları örnek paragraflar üzerinde uygulama
6 Basın yoluyla değişik mercilere mesaj verme veya gönderme, mesajların yazılı veya şifahi olarak yapılması
7 Devlet ricali arasında birbirini kabul etme, birbiriyle görüşme durumlarını ifade eden kalıpların gösterilmesi
8 Basın dilinde, edilgen çatıların inşasında en sık kullanılan kalıplardan biri olan TEMME + MASTAR yapısının tanıtılması ve örnek cümleler üzerinde alıştırmalar yapılması
9 Uzun paragrafları birbirine bağlayan yapılardan KEMÂ, RAĞME ENNE, HAYSU, ZÂLİKE LİENNE ve KULL MİN gibi yapıların anlama katkıları ve çözümlemeleri üzerinde durma
10 Haberin kaynağını teşkil eden şu temel terimleri tanıma: haber ajansı, …-den gelen haberler, (…) basınının verdiği bilgiler, gayri resmi kaynaklar, tarafsız gözlemciler, hükümet sözcüsü, ismini vermek istemeyen bir yetkili, güvenilir bir kaynak vs.
11 Toplantı yapma, erteleme, iptal etme; görüşmelerde bulunma, anlaşmaya varma, anlaşmayı imzalama gibi temel kavramlara karşılık gelen Arapça terimlerin tanıtılması
12 Arap basınında uygulanan ikili tarih verme (hicri ve miladi) usulüne uygun alıştırma egzersizleri yapma
13 Görsel medya araçlarından internette araştırma yaparken karşımıza çıkabilecek teknik terim ve tabirlerin öğrenilmesi
14 Basın diline aşinalık kazanmak üzere, internet vasıtasıyla popüler medya sitelerindeki gazete, dergi ve televizyon kanallarında sörf yaparak hızlı araştırma melekesi edinme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Julia Ashtiany, Media Arabic, Edinburgh, 1993
2. İsmail Güler, Hüseyin Günday, Şener Şahin, Arapça Modern Metin Okumaları, Alfa Yayınları, İstanbul, 2010.
3. İnternet siteleri
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Öğrenciler yazılı veya test sınavları ile değerlendirilecektir.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Ödevler 0 7 98
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 4 1 4
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 276
Toplam İş Yükü / 30 saat 9,13
Dersin AKTS Kredisi 9
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 2 1 2 3 2 1 1 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr