1 | Dersin Adı: | Heykel V (A.S.A.) |
2 | Dersin Kodu: | RES4505 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 4 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. RENGIN SOLMAZ SÖNMEZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | RENGİN SÖNMEZ |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
RENGİN SÖNMEZ renginss@hotmail.com |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrenciye olay ve kavramları üç boyutlu plastik sanat objesi olarak ifade edebilme yetisi kazandırmak ve yaratıcılığın gelişmesini sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu ders, öğretmen adayların mesleki gelişimlerinde çeşitli malzemelerle üretimler deneyimleyerek, öğrencilere üç boyutlu çalışmalar yaptırabilecek teorik ve pratik becerileri kazandıracaktır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | 20.yy.da Heykel sanatının gelişimi ile ilgili bilgilendirme | Terracotta, soyut heykel eskizleri çalışılacak ve eleştiri yapılacak. |
2 | 20.yy.da Heykel sanatının gelişimi ile ilgili bilgilendirme | Seçilen soyut heykel eskizlerinin uygulaması |
3 | 20.yy.da Heykel sanatının örnekleri inceleme | Uygulamaya devam edilecek |
4 | 20.yy.da Heykel sanatı ve sanatçıları ve eserleri inceleme | Terracotta işlerin sonuçlanması, pişirilmeye hazırlık |
5 | 20.yy.da Heykel sanatı ve sanatçıları ve eserleri inceleme | Soyut ahşap heykel uygulama |
6 | 20..yy soyut heykel gelişimi problemi ve mekan inceleme | Uygulamaya devam edilecek |
7 | Mekan ve heykel bütünlüğü örnekler üzerinde inceleme | Soyut ahşap heykel çalışmalarının sonuçlanması ve patine, boya işlemleri |
8 | Mekan ve heykel bütünlüğü örnekler üzerinde inceleme | Soyut ahşap heykel çalışmalarının sonuçlanması ve patine, boya işlemleri |
9 | Seçilen 20.yy. heykel sanatçı araştırması öğrenci sunumu | Soyut taş heykel maket çalışması |
10 | Seçilen 20.yy. heykel sanatçı araştırması öğrenci sunumu | Sonuçlanan taş heykel maket çalışmasının taş uygulaması |
11 | Seçilen 20.yy. heykel sanatçı araştırması öğrenci sunumu | Soyut taş heykel uygulamasına devam edilecek |
12 | Seçilen 20.yy. heykel sanatçı araştırması öğrenci sunumu | Soyut taş heykel uygulamasına devam edilecek |
13 | Seçilen 20.yy. heykel sanatçı araştırması öğrenci sunumu | Soyut taş heykel uygulamasının sonuçlanması |
14 | Seçilen 20.yy. heykel sanatçı araştırması öğrenci sunumu | Sonuçlanan taş heykelin patine çalışması |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
*BAYSAL, Yusuf, Arkeik Devir Heykeli, Ankara 1979 *BAYSAL, Grek, Klasik Devir Heykeli, Ankara 1967 *BAYSAL, Yusuf, Helenistik Devir Heykeli *GÜLTEKİN, Yılmaz, Heykel ve Modelaj, İzmir, 1972 *RİCHTER, Gisera, Yunan Sanatı, Cem Yayın Evi *BİLGE, Nilgün, Modern ve Soyut Heykelin Doğuşu, İstanbul 1982 *Sanat Dünyamız, Sayı, 59, 1995 *Sanat Dünyamız, Sayı 65, 1998 *CONTİ, Flavio, Rönesans Sanatını Tanıyalım, İstanbul, 1982 *ERDEM, Seçkin, Türklerde Heykel Sanatının Tarihsel Gelişimi ve Sosyal Değişimi Yansıtan İstanbul Örneği, İstanbul 1992 *ENİS, Batur, Modernizmin Serüveni, İstanbul 2000 *MURRAY, Linda, Michelangelo, London, 1992 *PINET, Helene, Rodin, New Horizons *SÖNMEZ, Rengin, Çevre Düzenlemede Yontu Sanatı ve Görsel Değerlendirme Ölçütleri, İstanbul 1991 *HARRISON, Charles, Sanat ve Kuram, Küre Yayınları, 2011 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Açık uçlu sınav tipi ve ürün değerlendirme. | |
Açıklama | Mutlak değerlendirme |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 3 | 3 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |