Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
RPD'DE PROGRAM GELİŞTİRME
1 Dersin Adı: RPD'DE PROGRAM GELİŞTİRME
2 Dersin Kodu: RPD4005
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. RÜÇHAN UZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Rüçhan Uz
ruchan@uludag.edu.tr
U.Ü. Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilere temel program geliştirme yaklaşımları, ilkeleri ve ihtiyaç belirleme hakkında bilgi vermek ve PDR programı ile ilgili örnek uygulamalar sunmaktır
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: RPD’de program geliştirilirken dikkat edilecek hususların fark edilmesi. Oluşturulacak RPD’de programlarında yeterlilik alanlarının ve kazanımların uyumlu bir şekilde yapılmasının sağlanması. RPD’de program geliştirmenin bilimsel temellere uygun bir şekilde gerçekleştirilmesi.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Program gelistirme sürecini kavrama;
2 Program geliştirme ilkelerini kavrama;
3 İhtiyaç belirleme süreci ve tekniklerini kavrama;
4 Program geliştirme yaklaşımları bilgisi;
5 PDR programı ve özelliklerini kavrama;
6 PDR programının dayandığı eğitim felsefesini açıklama;
7 Sunulan örnek uygulamalardaki olumlu ve olumsuz özellikleri belirleme;
8 Örnek uygulamalar üzerinde tartışma ve önerilerde bulunma;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin Tanıtımı
2 Temel kavramlar; eğitim programı ve öğeleri
3 Program geliştirme süreci
4 Program geliştirmenin temel ilkelri
5 PDR'de Program geliştirme modelleri
6 Türkiye'de PDR programlarının tarihçesi
7 PDR'de program geliştirem ve aşamaları
8 ihtiyaç analizi ve teknikleri
9 PDR programı içerisinden örnekler
10 ödev ve özellikleri ile ilgili açıklamalar
11 program değerlendirme yaklaşımları
12 Ödev sunumları ve tartışma
13 Ödev sunumları ve tartışma
14 Ders ile ilgili genel tartışma
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Erkan, S. (2005). Örnek Grup Rehberliği Etkinlikleri. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Erkan, S. (2006). Okul Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarının Hazırlanması. Ankara: Nobel Yayıncılık.
MEB, a. (2002). Orta Öğretim Kurumları Sınıf Öğretmenleri İçin 9. Sınıf Rehberlik Programı Öğretmen El Kitabı. Ankara.
MEB, b. (2002). Orta Öğretim Kurumları Sınıf Öğretmenleri İçin 10. Sınıf Rehberlik Programı Öğretmen El Kitabı. Ankara.
MEB, c. (2002). Orta Öğretim Kurumları Sınıf Öğretmenleri İçin 11. Sınıf Rehberlik Programı Öğretmen El Kitabı. Ankara.
ERKAN, Serdar, Okul Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarının
Hazırlanması, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2011.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Öğrencilerin dönem içinde yaptığı ödevler, öğretim üyesinin hazırladığı değerlendirme formları ile değerlendirilmektedir. Çoktan seçmeli ve yazılı sınav soruları ile ölçme ve değerlendirme gerçekleştirilmektedir.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 8 8
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 8 8
Toplam İş Yükü 54
Toplam İş Yükü / 30 saat 1,8
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 0 0 5 4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0
OK2 5 0 0 5 4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0
OK3 5 0 0 5 4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0
OK4 5 0 0 5 4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0
OK5 5 0 0 5 4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0
OK6 5 0 0 5 4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0
OK7 5 0 0 5 4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0
OK8 5 0 0 5 4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr