Prof. Dr. Rüçhan Uz ruchan@uludag.edu.tr U.Ü. Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilere temel program geliştirme yaklaşımları, ilkeleri ve ihtiyaç belirleme hakkında bilgi vermek ve PDR programı ile ilgili örnek uygulamalar sunmaktır
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
RPD’de program geliştirilirken dikkat edilecek hususların fark edilmesi. Oluşturulacak RPD’de programlarında yeterlilik alanlarının ve kazanımların uyumlu bir şekilde yapılmasının sağlanması. RPD’de program geliştirmenin bilimsel temellere uygun bir şekilde gerçekleştirilmesi.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Program gelistirme sürecini kavrama;
2
Program geliştirme ilkelerini kavrama;
3
İhtiyaç belirleme süreci ve tekniklerini kavrama;
4
Program geliştirme yaklaşımları bilgisi;
5
PDR programı ve özelliklerini kavrama;
6
PDR programının dayandığı eğitim felsefesini açıklama;
7
Sunulan örnek uygulamalardaki olumlu ve olumsuz özellikleri belirleme;
8
Örnek uygulamalar üzerinde tartışma ve önerilerde bulunma;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Dersin Tanıtımı
2
Temel kavramlar; eğitim programı ve öğeleri
3
Program geliştirme süreci
4
Program geliştirmenin temel ilkelri
5
PDR'de Program geliştirme modelleri
6
Türkiye'de PDR programlarının tarihçesi
7
PDR'de program geliştirem ve aşamaları
8
ihtiyaç analizi ve teknikleri
9
PDR programı içerisinden örnekler
10
ödev ve özellikleri ile ilgili açıklamalar
11
program değerlendirme yaklaşımları
12
Ödev sunumları ve tartışma
13
Ödev sunumları ve tartışma
14
Ders ile ilgili genel tartışma
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Erkan, S. (2005). Örnek Grup Rehberliği Etkinlikleri. Ankara: Pegem Yayıncılık. Erkan, S. (2006). Okul Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarının Hazırlanması. Ankara: Nobel Yayıncılık. MEB, a. (2002). Orta Öğretim Kurumları Sınıf Öğretmenleri İçin 9. Sınıf Rehberlik Programı Öğretmen El Kitabı. Ankara. MEB, b. (2002). Orta Öğretim Kurumları Sınıf Öğretmenleri İçin 10. Sınıf Rehberlik Programı Öğretmen El Kitabı. Ankara. MEB, c. (2002). Orta Öğretim Kurumları Sınıf Öğretmenleri İçin 11. Sınıf Rehberlik Programı Öğretmen El Kitabı. Ankara. ERKAN, Serdar, Okul Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarının Hazırlanması, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2011.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
20
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
20
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Öğrencilerin dönem içinde yaptığı ödevler, öğretim üyesinin hazırladığı değerlendirme formları ile değerlendirilmektedir. Çoktan seçmeli ve yazılı sınav soruları ile ölçme ve değerlendirme gerçekleştirilmektedir.
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
0
0
0
Ödevler
1
10
10
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
8
8
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
8
8
Toplam İş Yükü
54
Toplam İş Yükü / 30 saat
1,8
Dersin AKTS Kredisi
2
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU