Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
PSİKOLOJİK DANIŞMA BECERİLERİ
1 Dersin Adı: PSİKOLOJİK DANIŞMA BECERİLERİ
2 Dersin Kodu: RPD3004
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. FİLİZ GÜLTEKİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: gultekinfiliz@uludag.edu.tr
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Eğitim Bilimleri Bölümü
Görükle-Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, danışan sorunlarını değerlendirme ve kavramlaştırma, amaç oluşturma, ileri psikolojik danışma becerilerini kullanma, strateji belirleme ve müdahale seçme, sonlandırma ve izleme konularında gerekli olan bilgi ve becerileri bilmek, psikolojik danışma sürecini yönetmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders, psikolojik danışma oturumlarının planlanmasına, uygulanmasına ve sonlandırılmasına ilişkin temel becerilerin kazanılmasını sağlamaktadır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Psikolojik danışmanın danışma sürecindeki rol ve görevlerini kavrar;
2 Terapötik beceri ve koşulları bilir;
3 Psikolojik danışma sürecini yönetmeyi bilir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Psikolojik danışmanın sahip olması gereken nitelikler Psikolojik danışmanın psikolojik danışma sürecine ilişkin etik ve yasal yükümlülükleri Rol oynama
2 Psikolojik danışma süreci ve psikolojik danışmanın süreçteki rolü Rol oynama
3 Psikolojik danışmanların karşılaştıkları sorunlar Rol oynama
4 Terapötik ilişki ve terapötik beceriler Rol oynama
5 Terapötik ilişki ve terapötik beceriler Rol oynama
6 Terapötik ilişki ve terapötik beceriler Rol oynama
7 Psikolojik danışmada başlangıç oturumu Rol oynama
8 Psikolojik danışmada danışanın sorunlarının değerlendirilmesi Rol oynama
9 Psikolojik danışmada amaç oluşturma Rol oynama
10 Psikolojik danışmada müdahale seçme ve strateji belirleme Örnek olay incelemesi
11 Psikolojik danışmada müdahale seçme ve strateji belirleme Örnek olay incelemesi
12 Psikolojik danışmada müdahale seçme ve strateji belirleme Rol oynama
13 Psikolojik danışmada sonlandırma ve izleme Rol oynama
14 Psikolojik danışma sürecinin değerlendirilmesi Rol oynama
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Carroll, M.R. & Wiggins, J.D. (2008). Grupla psikolojik danışmanın öğeleri. S.Doğan (Çev.Ed)Ankara: Pegem Akademi.
Corey, M.S: & Corey, G. (2006). Process and practice groups. Belmont: Thomson Brooks/Cole.
Çetinkaya, R.S. (2009). Psikolojik danışmanlık meslek etiği el kitabı. İstanbul: Aktif Yayınevi.
Gladding, S.T. (2013). Çok kültürlü toplumda psikolojik danışma. Psikolojik Danışma. N. Voltan Acar (Çev. Ed.), Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Mahmood, O.M. & Ahmed, S.R. (2015). Psikolojik ölçme ve değerlendirme. Müslümanlar için psikolojik danışma. Ahmed, S. & Amer, M. M. (Ed). Ankara: Nobel Yayın.
Milne, A. (2014). Psikolojik danışmanlığı anlamak. İstanbul: Optimist Yayınları
Meier, S. T. & Davis, S. R. (2009). Psikolojik danışmanın temel öğeleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Rahiem, F.T. & Hamid, H. (2015). Ruh sağlığı görüşmesi ve kültürel formülasyon. Müslümanlar için psikolojik danışma. Ahmed, S. & Amer, M. M. (Ed). Ankara: Nobel Yayın.
Voltan Acar, N. (2008). Yeniden terapötik iletişim kişiler arası ilişkiler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Voltan Acar, N. (2008) İnsan ilişkileri iletişim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Voltan Acar, N. (2001) PDR’de yirmibeş yıl makaleler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Voltan Acar, N. (2011). Grupla psikolojik danışma ilke ve teknikleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Yalom, I. (2004). Bağışlanan terapi. İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Çoktan seçmeli, kısa cevaplı, açık uçlu, boşluk doldurma, eşleşen sınavlar
Açıklama “-“
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 14 14
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 28 28
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,2
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 5 0 5 5 5 0 0 5 5 0 0 0 0 0 5
OK2 5 5 0 5 5 5 0 0 5 5 0 0 0 0 0 0
OK3 0 5 0 5 5 5 0 0 5 5 0 0 0 0 0 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr