1 | Dersin Adı: | PSİKOLOJİK DANIŞMA BECERİLERİ |
2 | Dersin Kodu: | RPD3004 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. FİLİZ GÜLTEKİN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
gultekinfiliz@uludag.edu.tr Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Görükle-Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, danışan sorunlarını değerlendirme ve kavramlaştırma, amaç oluşturma, ileri psikolojik danışma becerilerini kullanma, strateji belirleme ve müdahale seçme, sonlandırma ve izleme konularında gerekli olan bilgi ve becerileri bilmek, psikolojik danışma sürecini yönetmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu ders, psikolojik danışma oturumlarının planlanmasına, uygulanmasına ve sonlandırılmasına ilişkin temel becerilerin kazanılmasını sağlamaktadır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Psikolojik danışmanın sahip olması gereken nitelikler Psikolojik danışmanın psikolojik danışma sürecine ilişkin etik ve yasal yükümlülükleri | Rol oynama |
2 | Psikolojik danışma süreci ve psikolojik danışmanın süreçteki rolü | Rol oynama |
3 | Psikolojik danışmanların karşılaştıkları sorunlar | Rol oynama |
4 | Terapötik ilişki ve terapötik beceriler | Rol oynama |
5 | Terapötik ilişki ve terapötik beceriler | Rol oynama |
6 | Terapötik ilişki ve terapötik beceriler | Rol oynama |
7 | Psikolojik danışmada başlangıç oturumu | Rol oynama |
8 | Psikolojik danışmada danışanın sorunlarının değerlendirilmesi | Rol oynama |
9 | Psikolojik danışmada amaç oluşturma | Rol oynama |
10 | Psikolojik danışmada müdahale seçme ve strateji belirleme | Örnek olay incelemesi |
11 | Psikolojik danışmada müdahale seçme ve strateji belirleme | Örnek olay incelemesi |
12 | Psikolojik danışmada müdahale seçme ve strateji belirleme | Rol oynama |
13 | Psikolojik danışmada sonlandırma ve izleme | Rol oynama |
14 | Psikolojik danışma sürecinin değerlendirilmesi | Rol oynama |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Carroll, M.R. & Wiggins, J.D. (2008). Grupla psikolojik danışmanın öğeleri. S.Doğan (Çev.Ed)Ankara: Pegem Akademi. Corey, M.S: & Corey, G. (2006). Process and practice groups. Belmont: Thomson Brooks/Cole. Çetinkaya, R.S. (2009). Psikolojik danışmanlık meslek etiği el kitabı. İstanbul: Aktif Yayınevi. Gladding, S.T. (2013). Çok kültürlü toplumda psikolojik danışma. Psikolojik Danışma. N. Voltan Acar (Çev. Ed.), Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Mahmood, O.M. & Ahmed, S.R. (2015). Psikolojik ölçme ve değerlendirme. Müslümanlar için psikolojik danışma. Ahmed, S. & Amer, M. M. (Ed). Ankara: Nobel Yayın. Milne, A. (2014). Psikolojik danışmanlığı anlamak. İstanbul: Optimist Yayınları Meier, S. T. & Davis, S. R. (2009). Psikolojik danışmanın temel öğeleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Rahiem, F.T. & Hamid, H. (2015). Ruh sağlığı görüşmesi ve kültürel formülasyon. Müslümanlar için psikolojik danışma. Ahmed, S. & Amer, M. M. (Ed). Ankara: Nobel Yayın. Voltan Acar, N. (2008). Yeniden terapötik iletişim kişiler arası ilişkiler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Voltan Acar, N. (2008) İnsan ilişkileri iletişim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Voltan Acar, N. (2001) PDR’de yirmibeş yıl makaleler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Voltan Acar, N. (2011). Grupla psikolojik danışma ilke ve teknikleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Yalom, I. (2004). Bağışlanan terapi. İstanbul: Kabalcı Yayınevi. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Çoktan seçmeli, kısa cevaplı, açık uçlu, boşluk doldurma, eşleşen sınavlar | |
Açıklama | “-“ |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 14 | 14 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |