Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ANTRENÖRLÜK PEDAGOJİSİ
1 Dersin Adı: ANTRENÖRLÜK PEDAGOJİSİ
2 Dersin Kodu: AEB2011
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Zorunlu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Erkut TUTKUN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç.Dr.Erkut TUTKUN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: erkuttutkun@uludag.edu.tr,
Bursa Uludağ Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi,
Antrenörlük Eğitimi Bölümü, PK: 16059, Görükle Kampüsü, Nilüfer,
Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Etkin bir antrenör kimdir?; Antrenör hazırlama, Antrenör davranışı, Tutum özellikleri, Antrenör hazırlama sürecinde dikkat edilmesi gereken özellikler, Antrenör analizi, Öğrenme-öğretme yaklaşımları ve süreçleri, öğretme modelleri, Öğretme stratejileri, Antrenman ortamı düzenleme ve teknoloji kullanma, Antrenörlere yöneticilik öğretimi, Spor eğitimindeki sistematik yaklaşımlar konularını incelemektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Eğitim, öğrenme, pedagoji kavramlarını açıklar. Öğrenme kuramlarının neler olduğunu belirtir. Öğrenme kuramlarını birbirinden ayıran özellikleri açıklar.. Farklı öğretim yöntemlerinin öğrenme çıktıları üzerindeki etkilerini açıklar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bu dersin sonunda öğrenci, Eğitim, öğretim ve öğrenme ile ilgili temel kavramları bilir;
2 Öğrenme ve öğretim ilkelerini kavrar;
3 Spora özgü öğretim stratejilerini, yöntem ve teknikleri kavrar.;
4 Spora özgü öğretim yöntem ve tekniklerini kavrar ve alanında uygular;
5 Spora özgü öğretim etkinliklerinin planlar.;
6 Antrenörün öğretim sürecindeki yeri ve önemini açıklar.;
7 öğretim modellerini, öğretim stratejilerini, ortam düzenlemeyi ve teknolojiyi kullanabilir;
8 antrenör hazırlama sürecinde dikkat edilmesi gereken özellikleri öğrenir ve uygular;
9 eleştirel bakış açısını kazanır;
10 antrenörlük mesleği ile eğitim alanındaki diğer meslekleri karşılaştırır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Eğitimin Temel Kavramları
2 Antrenman programlarının eğitim durumları
3 Antrenman programlarının eğitim durumları
4 Becerilerin Öğretimi (Aşamalı sınıflamalar)
5 Temel Öğretme ve Öğrenme Stratejileri (Sunuş, Buluş ve İnceleme)
6 Öğretim Yöntemleri Yelpazesi ( A-E Yöntemler)
7 Öğretim Yöntemleri Yelpazesi ( F- K Yöntemler)
8 Genel Tekrar ve Ara Sınav
9 A-E Yöntemler Etkinlik Uygulamaları
10 A-E Yöntemler Etkinlik Uygulamaları
11 F- K Yöntemler Etkinlik Uygulamaları
12 F- K Yöntemler Etkinlik Uygulamaları
13 Sınama Durumları (Gözlem, görüşme, çalışma yaprakları vb.)
14 Final Sınavı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Armour, K. (2011). Sport Pedagogy: An Introduction for Teaching and Coaching. Pearson Education Limited. London.
Mosston, M., Ashworth, S. (2008). Teaching Physical Education. First Online Edition.
Bilen M. (2010) Eğitimde ilke ve Yöntemler, Betik Kitap Ankara.
Senemoğlu, N.,(2005) Gelişim, Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya, Gazi Kitabevi, Ankara.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları klasik sınav
Açıklama %40,%60
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 0 15 15
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 89
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,97
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 0 0 0 4 5 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 4 4 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 5 4 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 5
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 4 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr