Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ORGANİZASYON TEORİSİ
1 Dersin Adı: ORGANİZASYON TEORİSİ
2 Dersin Kodu: ISL2104
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BİLÇİN MEYDAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prf. Dr.Bilçin Meydan
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prf. Dr.Bilçin Meydan
btak@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Organizasyonu tanımlayarak, örgütsel yapıların boyutlarını ve örgütsel yapı modellerini öğrenciye tanıtmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Örgütsel tasarımın boyutlarını öğrenme ;
2 Örgütsel tasarım modellerini öğrenme;
3 Yeni örgütsel tasarım modellerini öğrenme;
4 Yeni yöntemler içinde ekip çalışmasının önemini anlama ;
5 Organizasyonlarda ekip yapılarını öğrenme ve kalite çemberlerinin işleyişini kavrama ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Organizasyon tanımı; Örgütsel tasarım boyutları:
2 Yetki yapısı ve merkezileşme; Formelleşme; Karmaşıklık; Denetim ve yönetim alanı; Uzmanlaşma; Profesyonelleşme; Bölümlere ayırma.
3 Örgütsel tasarım yaklaşımları.
4 Yeni örgütsel tasarım modelleri
5 Organizasyonlarda ekip çalışması.
6 Ekip türleri ve ekip kurma süreci
7 Ekip çalışmasının başarılı olacağı ve olamayacağı organizasyonel yapılanmalar
8 Örgütlerde kullanılan ekip modelleri: kendi kendini yöneten ekipler, çapraz fonksiyonel ekipler
9 Toplam kalite Yönetimi ve Ekip çalışması: TKY’de ekip türleri
10 Kalite Çemberlerinin tanımı amacı, tarihçesi
11 Kalite çemberlerinin kurulmasında temel planlama aşamaları
12 Yeni bir organizasyon biçimi olarak kalite çemberleri
13 Çember örgüt yapısında ilgili organların yetki ve sorumlulukları
14 Kalite Çemberlerinde kullanılan temel araçlar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Prof. Dr. İsmail Efil. İşletme Organizasyonu ve Ekip Yönetimi. Dora Bursa.2010
Prof. Dr. İsmail Efil. İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon. Dora Bursa.2010
Richard Daft, Organization Theory and Design, Cenage Learning
Stephen Robbins, Organization Theory, Prentice Hall
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 30 30
Diğer 1 26 26
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 40 40
Toplam İş Yükü 210
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 2 3 3 0 0 0 2 0 4 0 2
OK2 3 2 3 3 0 0 0 2 0 4 0 2
OK3 5 2 3 3 0 0 0 2 0 4 0 2
OK4 2 5 5 3 0 0 0 2 0 4 0 2
OK5 2 5 5 3 0 0 0 0 0 4 0 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr