Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI II
1 Dersin Adı: DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI II
2 Dersin Kodu: RPD3002
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. FİLİZ GÜLTEKİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: gultekinfiliz@uludag.edu.tr
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Eğitim Bilimleri Bölümü
Görükle-Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, yetişkinlik dönemi davranış bozukluklarının sınıflandırılmasını ve tanı ölçütlerini (DSM V), nedenlerini ve müdahale yöntemlerini bilmektir
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Yetişkinlik dönemindeki davranış bozukluklarının sınıflandırmasını bilir;
2 Yetişkinlik dönemindeki davranış bozukluklarının belirtilerini bilir;
3 Yetişkinlik dönemindeki davranış bozukluklarının nedenlerini açıklar;
4 Yetişkinlik dönemindeki davranış bozukluklarına ilişkin müdahale yöntemlerini bilir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Şizofreni
2 Depresyon Bozuklukları
3 Bipolar Bozukluklar
4 Anksiyete bozuklukları
5 Anksiyete bozuklukları
6 Obsesif-Kompulsif Bozukluklar
7 Obsesif-Kompulsif Bozukluklar
8 Travma Sonrası Stres Bozukluğu
9 Travma Sonrası Stres Bozukluğu
10 Çözülme (Disosiyasyon) Bozuklukları
11 Bedensel Belirti Bozuklukları
12 Kişilik Bozuklukları
13 Kişilik Bozuklukları
14 Cinsiyet ve Cinsel Kimlik Bozuklukları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Kring, A.M., Johnson, S. L., Davison, G., Neale, J. (2015). Anormal Psikoloji. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Austin, V.L, and Sciarra, D. T. (2012). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Freud, A. (1989). Ego Ve Savunma Mekanizmaları. (Çev. Yeşim Erim). İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
Geçtan, E. (1997). Psikodinamik Psikiyatri ve Normaldışı Davranışlar. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Mash, E.J. and Wolfe, D.A. (2002). Abnormal Child Psychology. USA: Wadsworth.
Oltmanns, T.M and Emery, R.E. (1995). Abnormal Psychology. New Jersey: Prentice Hall.
Öztürk, O. (2002). Ruh Sağlığı Ve Bozuklukları. Ankara: Nobel Tıp Kitabevleri.
Oltmanns, T. F., Martin, M.T., Davison, G. C ve Neale, J. M. (2017). Anormal psikolojide vaka çalışmaları. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 1 14 14
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 8 8
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü / 30 saat 2
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 0 0 5 0 5 5 5 5 5 0 0 0 0 0 0
OK2 5 0 0 5 0 5 5 5 5 5 0 0 0 0 0 0
OK3 5 0 0 5 0 5 5 5 5 5 0 0 0 0 0 0
OK4 5 0 0 5 0 5 5 5 5 5 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr