1 | Dersin Adı: | DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI II |
2 | Dersin Kodu: | RPD3002 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. FİLİZ GÜLTEKİN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
gultekinfiliz@uludag.edu.tr Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Görükle-Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, yetişkinlik dönemi davranış bozukluklarının sınıflandırılmasını ve tanı ölçütlerini (DSM V), nedenlerini ve müdahale yöntemlerini bilmektir |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Şizofreni | |
2 | Depresyon Bozuklukları | |
3 | Bipolar Bozukluklar | |
4 | Anksiyete bozuklukları | |
5 | Anksiyete bozuklukları | |
6 | Obsesif-Kompulsif Bozukluklar | |
7 | Obsesif-Kompulsif Bozukluklar | |
8 | Travma Sonrası Stres Bozukluğu | |
9 | Travma Sonrası Stres Bozukluğu | |
10 | Çözülme (Disosiyasyon) Bozuklukları | |
11 | Bedensel Belirti Bozuklukları | |
12 | Kişilik Bozuklukları | |
13 | Kişilik Bozuklukları | |
14 | Cinsiyet ve Cinsel Kimlik Bozuklukları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Kring, A.M., Johnson, S. L., Davison, G., Neale, J. (2015). Anormal Psikoloji. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Austin, V.L, and Sciarra, D. T. (2012). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Freud, A. (1989). Ego Ve Savunma Mekanizmaları. (Çev. Yeşim Erim). İstanbul: Bağlam Yayıncılık. Geçtan, E. (1997). Psikodinamik Psikiyatri ve Normaldışı Davranışlar. İstanbul: Remzi Kitabevi. Mash, E.J. and Wolfe, D.A. (2002). Abnormal Child Psychology. USA: Wadsworth. Oltmanns, T.M and Emery, R.E. (1995). Abnormal Psychology. New Jersey: Prentice Hall. Öztürk, O. (2002). Ruh Sağlığı Ve Bozuklukları. Ankara: Nobel Tıp Kitabevleri. Oltmanns, T. F., Martin, M.T., Davison, G. C ve Neale, J. M. (2017). Anormal psikolojide vaka çalışmaları. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 14 | 14 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 8 | 8 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |