Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MOBİL PROGRAMLAMA
1 Dersin Adı: MOBİL PROGRAMLAMA
2 Dersin Kodu: BIL4110
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ADEM UZUN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: auzun@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı öğretmen adaylarının mobil programlamaya ait temel kavramlarla ilgili bilgi sahibi olmasını sağlamak ve ayrıca mobil programlamaya yönelik yazılım geliştirme araçlarını kullanarak sensörler, emülatörler, ses, resim ve video, harita servisleri ve veritabanlarını içeren uygulamalar geliştirebilmelerini sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Mobil programlamaya ait temel kavramları açıklayabilme;
2 Mobil işletim sistemlerini ve özelliklerini ayırt etme;
3 Mobil uygulama geliştirme araçlarını kullanabilme;
4 Mobil programlamada ses, resim, video, veritabanı ve konum kullanabilme;
5 Mobil programlama ile farklı tasarımlar yapabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Mobil programlama temelleri
2 Mobil işletim sistemleri
3 Mobil uygulama geliştirme araçları
4 Mobil programlamada arayüz geliştirme
5 Mobil programlamada arayüz geliştirme
6 Ses, resim ve video kullanımı
7 Harita servisleri
8 Hafıza yönetimi
9 Web görünümleri
10 Veritabanı kullanımı
11 Veritabanı kullanımı
12 Web servisleri
13 Mobil tabanlı oyun geliştirme
14 Mobil tabanlı oyun geliştirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Walter, D., & Sherman, M. (2014). Learning MIT app inventor: A hands-on guide to building your own android apps. Pearson Education.
Ayan, B. (2015). Appinventor ile mobil uygulama geliştirme. Abaküs Yayınevi.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 0 0 0
Projeler 10 3 30
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 18 18
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 5 4 3 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 4 4 4 4 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 5 4 4 5 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 5 4 4 5 0 4 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
OK5 5 4 4 5 0 4 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr