1 | Dersin Adı: | DÜNYA EDEBİYATI |
2 | Dersin Kodu: | TUR4224 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Dr. LEVENT ALI ÇANAKLI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Okt. Dr. Levent Ali Çanaklı |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Okt. Dr. Levent Ali Çanaklı Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilimler ve Türkçe Bölümü alicanakli@uludag.edu.tr Tel.: 02242942223 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dünya edebiyatını oluşturan millî edebiyatların gelişimleri hakkında bilgi sahibi olunması. Dünya edebiyatının büyük yazarları ve eserlerinin tanınıp yorumlanabilmesi. Dünya klasiklerinden seçilmiş eserlerin çağdaş eleştiri yöntemleri kullanılarak incelenmesi. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dünya Edebiyatında Temel Aşamalar | |
2 | Batı Edebiyatı ve Edebî Akımlar | |
3 | Yunan Edebiyatı: Homeros-İlyada | |
4 | Latin Edebiyatı: Virgilius-Aeneas | |
5 | İtalyan Edebiyatı: Dante-İlahi Komedya | |
6 | İspanyol Edebiyatı: Cervantes-Don Kişot | |
7 | Fransız Edebiyatı: Moliere-Cimri | |
8 | İngiliz Edebiyatı: Shakespeare-Hamlet | |
9 | Alman Edebiyatı: Schiller-Wilhelm Tell | |
10 | Rus Edebiyatı: Dostoyevski-Suç ve Ceza | |
11 | Amerikan Edebiyatı: Steinbeck-Fareler ve İnsanlar | |
12 | Arap Edebiyatı: Binbir Gece Masalları | |
13 | İran Edebiyatı: Şehname | |
14 | Türk Dünyası Edebiyatları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ali İhsan Kolcu, Batı Edebiyatı, Erzurum, 2008. Ali İhsan Kolcu, Çağdaş Türk Dünyası Edebiyatı, Erzurum, 2010. İsmail Çetişli, Batı Edebiyatında Edebî Akımlar, Ankara, 2008. Cemil Meriç, Bir Dünyanın Eşiğinde, İstanbul, 2010. Zabihullah-ı Safâ, İran Edebiyatı Tarihi I-II, Ankara, 2005. Ahmet Subhi Furat, Arap Edebiyatı Tarihi, İstanbul, 1996. Ahmet Buran-Ercan Alkaya, Çağdaş Türk Lehçeleri, Ankara, 2009. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 5 | 60 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 16 | 16 |
Diğer | 4 | 4 | 16 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |