Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
Seramik VI (S.S.A.)
1 Dersin Adı: Seramik VI (S.S.A.)
2 Dersin Kodu: RES4610
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. AYSUN ÇÖLBAYIR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Tülin Öztürk
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniv. Eğt. Fak. Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş ABD Nilüfer/BURSA
aydiniz@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Seramiği malzeme, sanat ve teknolojik açıdan kavramak ve seramik alanında öğrenmiş olduğu teknik ve yöntemleri geliştirerek yeni yöntemler yaratabilmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Tasarısı bitmiş eskiz çalışmalarının hangi teknik ve yöntemle uygulanacağını belirleyebilme.;
2 Çevrelerinde görmüş oldukları seramik objelerin hangi teknik ve yöntemle yapıldığını analiz edebilme.;
3 Seramikte üç boyutlu formlar tasarlayarak uygulayabilme.;
4 Seramik sanatını diğer sanat dalları ile ilişkilendirerek açıklayabilme. ;
5 Seramiği gerek bir malzeme gerekse sanat formu olarak açıklayabilme.;
6 Kalıp tekniği ile seri üretim yapabilme;
7 Tamamlanmış bir seramik çalışmayı, eleştirebilme.;
8 Türk ve Dünya seramik sanatı ve sanatçıları hakkında bilgi sahibi olabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Yüzey tasarımı hakkında bilgi verilmesi. 30x30 boyutlarında yüzey çalışması için ön hazırlıkların yapılarak eskiz çalışmasının istenmesi. Araştırma – Eskiz hazırlama
2 Hazırlanan eskizler üzerinden konuya uygunluğunun tartışılması. Sanatçı örneklerinin gösterilmesi. Eskizlerin belirlenmesi. Uygulamanın başlaması.
3 Kafes oyma tekniğinin, örneklerle desteklenerek anlatılması. Konunun verilmesi. Kafes oyma tekniği kullanılarak masa üstü aydınlatma tasarımı. Uygulamanın devamı. Aydınlatma eskiz çalışması.
4 Sır nedir? Sırlama yöntemleri ve oksitler hakkında teorik bilgilerin verilmesi. Daldırma yönteminin anlatılması. Uygulamanın başlaması.30x30 ebadındaki yüzey düzenlemesi çalışmasının rötuşlama ve bisküvi pişirimi.
5 Sırlama yöntemlerinden akıtma yönteminin anlatılması. Aydınlatmanın uygulanması.
6 Sırlama yöntemlerinin püskürtme yönteminin anlatılması. Tamamlanmış işlerin uygun yöntem seçilerek sırlanması.
7 Genel Tekrar Genel Tekrar
8 Final ödevinin duyurulması. Türk seramik sanatçıları eserleri ile incelenmesi tarzlarından yorum yaparak bir uygulamanın gerçekleşmesi. Kendilerini ifade ettiklerini düşündükleri birim, motif ve sembolleri kullanarak bir madalyon tasarlayarak kalıp alma yöntemleriyle çoğaltılmasının çalışma olarak verilmesi. Eskizlerin oluşturulması ve yöntemlerin belirlenmesi.
9 Alçı hakkında bilgilendirme. Alçı hazırlamanın anlatılması. Madalyon uygulamasının başlaması.
10 Seri üretim yöntemleri ile ilgili bilgilerin verilmesi. Uygulamanın tamamlanarak kalıp alınması.
11 Sırlı pişirim hakkında bilgilendirme. Kalıpların rötuşlanarak forma göre döküm veya pres yöntemiyle yapılan uygulamanın çoğaltılması.
12 Sır fırının doldurulmasın anlatılması Bitmiş uygulamaların sırlanarak pişirilmesi.
13 Sırlama hatalarının anlatılması. Bitmiş çalışmaların son şeklinin verilmesi-sunum aşamasına getirilmesi.
14 Türk ve dünya seramik sanatı hakkında genel bir değerlendirme yapılması. Yıl içinde yapılan çalışmaların tartışılması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Oğuz Burhan Türkiye halkının kültür kökleri (cilt II) Doğu-batı yayınları İstanbul Matbaası 1980 İstanbul
Sözen Metin- Tanyeli Uğur Sanat Kavram ve terimleri Sözlüğü Remzi Kitapevi
Arcasoy Ateş Seramik teknolojisi
Birks Tony The Complete Potter’s Compation New Edition
Dormer Peter The New Ceramics trends tradions Firs Published in Gread Britain 1986
Edgü Ferit Füreyya Ateş ve sır İstanbul 1992
Yılmabaşar Jale: Jale Yılmabaşar Seramikleri, Yöntemleri Türk Tarih Kurumu Basımevi, Ankara 1980
Bakla Erdinç Kaya Özsezgin Bilim Sanat Galerisi 2000
Öney Gönül –Çobanlı Zehra Anadolu’da Türk Devri Çini ve Seramik Sanatı İstanbul 2007
Çobanlı Zehra The Blue Art Zehra Çobanlı Ceramics Tugras Eskişehir 2006
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 5 3 15
Ödevler 0 4 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 3 6 18
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 4 4 16
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 3 4 3 3 0 0 0 5 4 0 0 0 0 0 0 0
OK2 4 4 0 0 0 0 0 5 3 3 0 0 0 0 0 0
OK3 3 3 4 3 0 0 3 5 5 3 0 0 0 0 0 0
OK4 3 3 0 2 0 0 3 5 4 3 0 0 0 0 0 0
OK5 4 4 3 3 0 0 0 5 5 0 0 0 0 0 0 0
OK6 3 3 4 4 0 3 0 5 4 0 0 0 0 0 0 0
OK7 4 3 4 3 0 0 3 5 4 3 3 0 0 0 0 0
OK8 4 3 0 3 0 0 0 5 3 4 4 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr