1 | Dersin Adı: | Heykel III (A.S.A.) |
2 | Dersin Kodu: | RES3505 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 4 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. RENGIN SOLMAZ SÖNMEZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | sabuncular@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Modelden özgün figüratif uygulama çalışmaları paralelinde, insan yapısının karakteristik özelliklerini yansıtabilme ve doku, boşluk, gölge-ışık, denge, ritim problemini çözebilmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Primitif halklarda heykel sanatının özellikleri ile ilgili bilgilendirme | Primitif halklarda heykel sanatının özellikleri ile ilgili bilgilendirme |
2 | Mısır Sanatında heykelin önemi ve özellikleri ile ilgili bilgilendirme | Canlı modelden büst uygulaması |
3 | Mezopotamya sanatında heykelin önemi ve özellikleri | Canlı modelden büst çalışmasının kalıba hazırlanması |
4 | Rönesans dönemi heykelin önemi ve özellikleri | Rönesans , Barok, Klasik dönem sanatçılarından biri ve sanatçıya ait heykelin seçimi ve öğrenci tarafından yorumlanması. Örnek: Bernini’nin ‘DEFNE’ adlı çalışmasının biçimsel incelenmesi ve yorumlanması |
5 | Rönesans dönemi ait bir heykel yapıtı ve sanatçının incelenmesi | Sanatçı ve yorum heykeline devam edilecek. |
6 | Barok dönemi heykel sanatının özellikleri ile ilgili bilgilendirme | Sanatçı ve yorum heykeline devam edilecek. |
7 | Barok döneminde yaşamış bir sanatçı ve heykelinin incelenmesi | Yorum heykeli sonlandırılacak ve eleştiri yapılacak. |
8 | Barok döneminde yaşamış bir sanatçı ve heykelinin incelenmesi | Yorum heykeli sonlandırılacak ve eleştiri yapılacak. |
9 | Klasik dönem heykel sanatı özellikleri ile ilgili bilgilendirme | Farklı kültürlerde simge olmuş hayvan figürü öğrenci tarafından yorumlanacak. Örnek: Çift başlı kartal (Selçuklu Dönemi) |
10 | Klasik dönem heykel yapıtı ve sanatçının incelenmesi | Uygulamaya devam edilecek |
11 | Seçilen heykel sanatçısı ve heykelleri ne ilgili öğrencinin araştırma sunumu | Simge hayvan figürü heykel çalışmasının kalıba hazırlanması |
12 | Seçilen heykel sanatçısı ve heykelleri ne ilgili öğrencinin araştırma sunumu | Hayvan figürü (Çoklu kompozisyon uygulaması) |
13 | Seçilen heykel sanatçısı ve heykelleri ne ilgili öğrencinin araştırma sunumu | Hayvan figürü (Çoklu Kompozisyon uygulamasına devam edilecek.) |
14 | Seçilen heykel sanatçısı ve heykelleri ne ilgili öğrencinin araştırma sunumu | Çalışmanın kalıbının hazırlanması |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
*BAYSAL, Yusuf, Arkeik Devir Heykeli, Ankara 1979 *BAYSAL, Grek, Klasik Devir Heykeli, Ankara 1967 *BAYSAL, Yusuf, Helenistik Devir Heykeli *GÜLTEKİN, Yılmaz, Heykel ve Modelaj, İzmir, 1972 *RİCHTER, Gisera, Yunan Sanatı, Cem Yayın Evi *BİLGE, Nilgün, Modern ve Soyut Heykelin Doğuşu, İstanbul 1982 *Sanat Dünyamız, Sayı, 59, 1995 *Sanat Dünyamız, Sayı 65, 1998 *CONTİ, Flavio, Rönesans Sanatını Tanıyalım, İstanbul, 1982 *ERDEM, Seçkin, Türklerde Heykel Sanatının Tarihsel Gelişimi ve Sosyal Değişimi Yansıtan İstanbul Örneği, İstanbul 1992 *ENİS, Batur, Modernizmin Serüveni, İstanbul 2000 *MURRAY, Linda, Michelangelo, London, 1992 *PINET, Helene, Rodin, New Horizons *SÖNMEZ, Rengin, Çevre Düzenlemede Yontu Sanatı ve Görsel Değerlendirme Ölçütleri, İstanbul 1991 *HARRISON, Charles, Sanat ve Kuram, Küre Yayınları, 2011 *Plastik Sanatlar Alanındaki Tüm Yayınlar |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 10 | 50 |
Ödevler | 0 | 2 | 12 |
Projeler | 5 | 3 | 15 |
Arazi Çalışmaları | 5 | 4 | 20 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 210 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 7 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |