Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
Heykel III (A.S.A.)
1 Dersin Adı: Heykel III (A.S.A.)
2 Dersin Kodu: RES3505
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 4
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. RENGIN SOLMAZ SÖNMEZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: sabuncular@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, Modelden özgün figüratif uygulama çalışmaları paralelinde, insan yapısının karakteristik özelliklerini yansıtabilme ve doku, boşluk, gölge-ışık, denge, ritim problemini çözebilmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Canlı modelden büst çalışması üzerinde karakteristik özellikleri kavrayabilme ve yansıtabilme;
2 Canlı modelden büst çalışması üzerinde modelin taşımış olduğu duyguyu (üzgün, kızgın, mutlu…vs.) yansıtabilme;
3 Modelin taşımış olduğu duygunun (kızgın, üzgün… vs.) yüzün bölümlerinde (göz, ağız, burun) oluşturduğu biçimsel farklılaşmayı algılayarak yansıtabilme;
4 Işığın, form üzerindeki biçimlendirme etkilerini kavrayabilme;
5 Formu oluşturan hacim ve boşluğun oluşturduğu denge problemini çözümleyebilme;
6 Üç boyutlu çalışmalarda dokunun oluşturduğu denge problemini çözebilme;
7 Üç boyutlu çalışmalarda dokunun forma kattığı biçimsel özellikleri kavrayabilme.;
8 Sanat eserlerini inceleme ve değerlendirme ve söyleşi, konferans, sergi gibi etkinlikler düzenleyebilme;
9 Rönesans, Barok ve Klasik dönem heykel özelliklerini kavrayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Primitif halklarda heykel sanatının özellikleri ile ilgili bilgilendirme Primitif halklarda heykel sanatının özellikleri ile ilgili bilgilendirme
2 Mısır Sanatında heykelin önemi ve özellikleri ile ilgili bilgilendirme Canlı modelden büst uygulaması
3 Mezopotamya sanatında heykelin önemi ve özellikleri Canlı modelden büst çalışmasının kalıba hazırlanması
4 Rönesans dönemi heykelin önemi ve özellikleri Rönesans , Barok, Klasik dönem sanatçılarından biri ve sanatçıya ait heykelin seçimi ve öğrenci tarafından yorumlanması. Örnek: Bernini’nin ‘DEFNE’ adlı çalışmasının biçimsel incelenmesi ve yorumlanması
5 Rönesans dönemi ait bir heykel yapıtı ve sanatçının incelenmesi Sanatçı ve yorum heykeline devam edilecek.
6 Barok dönemi heykel sanatının özellikleri ile ilgili bilgilendirme Sanatçı ve yorum heykeline devam edilecek.
7 Barok döneminde yaşamış bir sanatçı ve heykelinin incelenmesi Yorum heykeli sonlandırılacak ve eleştiri yapılacak.
8 Barok döneminde yaşamış bir sanatçı ve heykelinin incelenmesi Yorum heykeli sonlandırılacak ve eleştiri yapılacak.
9 Klasik dönem heykel sanatı özellikleri ile ilgili bilgilendirme Farklı kültürlerde simge olmuş hayvan figürü öğrenci tarafından yorumlanacak. Örnek: Çift başlı kartal (Selçuklu Dönemi)
10 Klasik dönem heykel yapıtı ve sanatçının incelenmesi Uygulamaya devam edilecek
11 Seçilen heykel sanatçısı ve heykelleri ne ilgili öğrencinin araştırma sunumu Simge hayvan figürü heykel çalışmasının kalıba hazırlanması
12 Seçilen heykel sanatçısı ve heykelleri ne ilgili öğrencinin araştırma sunumu Hayvan figürü (Çoklu kompozisyon uygulaması)
13 Seçilen heykel sanatçısı ve heykelleri ne ilgili öğrencinin araştırma sunumu Hayvan figürü (Çoklu Kompozisyon uygulamasına devam edilecek.)
14 Seçilen heykel sanatçısı ve heykelleri ne ilgili öğrencinin araştırma sunumu Çalışmanın kalıbının hazırlanması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: *BAYSAL, Yusuf, Arkeik Devir Heykeli, Ankara 1979
*BAYSAL, Grek, Klasik Devir Heykeli, Ankara 1967
*BAYSAL, Yusuf, Helenistik Devir Heykeli
*GÜLTEKİN, Yılmaz, Heykel ve Modelaj, İzmir, 1972
*RİCHTER, Gisera, Yunan Sanatı, Cem Yayın Evi
*BİLGE, Nilgün, Modern ve Soyut Heykelin Doğuşu, İstanbul 1982
*Sanat Dünyamız, Sayı, 59, 1995
*Sanat Dünyamız, Sayı 65, 1998
*CONTİ, Flavio, Rönesans Sanatını Tanıyalım, İstanbul, 1982
*ERDEM, Seçkin, Türklerde Heykel Sanatının Tarihsel Gelişimi ve Sosyal Değişimi Yansıtan İstanbul Örneği, İstanbul 1992
*ENİS, Batur, Modernizmin Serüveni, İstanbul 2000
*MURRAY, Linda, Michelangelo, London, 1992
*PINET, Helene, Rodin, New Horizons
*SÖNMEZ, Rengin, Çevre Düzenlemede Yontu Sanatı ve Görsel Değerlendirme Ölçütleri, İstanbul 1991
*HARRISON, Charles, Sanat ve Kuram, Küre Yayınları, 2011
*Plastik Sanatlar Alanındaki Tüm Yayınlar
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 5 10 50
Ödevler 0 2 12
Projeler 5 3 15
Arazi Çalışmaları 5 4 20
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 1 4 4
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 210
Toplam İş Yükü / 30 saat 7
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 4 3 4 0 0 0 5 0 0 0 3 0 3 0 0
OK2 0 4 0 5 0 0 0 5 0 0 0 4 0 4 0 0
OK3 0 4 3 0 0 0 0 5 0 0 0 4 0 4 0 0
OK4 0 4 0 4 0 0 0 5 0 0 0 0 0 3 0 0
OK5 0 3 0 4 0 0 0 5 0 0 0 3 0 3 0 0
OK6 0 3 3 4 0 0 0 5 0 0 0 4 0 0 0 0
OK7 0 4 5 4 0 0 0 5 0 0 0 4 0 0 0 0
OK8 0 4 0 4 0 0 0 5 5 0 5 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr