Ders Öğretim Planı
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
1 |
Dersin Adı: |
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME |
2 |
Dersin Kodu: |
MBS0009 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
2 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
3 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. RÜÇHAN UZ |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Dr. SEDAT YÜKSEL |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
ruchan@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğretmen adaylarının program geliştirme sürecini kavramalarına yardımcı olmak ve bilgi edinmelerini sağlamaktır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Program geliştirme ile ilgili temel kavramları açıklama;
|
2 |
Eğitim programını oluşturan öğeleri ve aralarındaki ilişkiyi açıklama;
|
3 |
İhtiyaç belirleme süreci ve tekniklerine örnekler verebilme;
|
4 |
Program geliştirme modellerini karşılaştırma;
|
5 |
Eğitim programı tasarımında kullanılan yaklaşımları açıklama;
|
6 |
Program tasarısı hazırlamada dikkat edilmesi gerekenleri program öğeleri ile ilişkilendirerek açıklama;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Derse giriş ve tanıtım |
|
2 |
Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar |
|
3 |
program geliştirmenin temelleri |
|
4 |
Türkiye de ve Dünya'da program geliştirmee |
|
5 |
Eğitim programı tasarımı |
|
6 |
Eğitim programı tasarımı yaklaşımları |
|
7 |
Eğitimde program geliştirme modelleri |
|
8 |
Program geliştirmenin planlanması |
|
9 |
İhtiyaç belirleme |
|
10 |
ihtiyaç beilrleme teknikleri |
|
11 |
Program tasarısı hazırlama |
|
12 |
Hedef ve içerikf belirleme |
|
13 |
Öğrenme yaşantılarının ve değerlendirmenin belirlenmesi |
|
14 |
genel tartışma ve özet |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Sönmez. V. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Anı yayıncılık. Küçükahmet, L. (2006).Öğretimde planlama ve değerlendirme. (17. Baskı).Ankara: Nobel Yayıncılık. Demirel, Ö. (2009). Planlamadan uygulamaya öğretme sanatı. Ankara: Pegema Yayıncılık. Demirel, Ö. (2004). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme (yedinci baskı). Ankara: PEGEMA Yayıncılık. Büyükkaragöz, S.S. (1997). Program geliştirme “kaynak metinler” (ikinci baskı). Konya: Kuzucular Ofset. |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
2 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
|
|
|
Uygulamalı Dersler |
|
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
|
|
|
Ödevler |
0 |
|
|
Projeler |
|
|
|
Arazi Çalışmaları |
|
|
|
Arasınavlar |
|
|
|
Diğer |
|
|
|
Yarıyıl Sonu Sınavları |
|
|
|
Toplam İş Yükü |
|
|
|
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
|
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
|
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
PY13
|
PY14
|
PY15
|
PY16
|
OK1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK4
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK6
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3
|
0
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |