Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
1 Dersin Adı: GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
2 Dersin Kodu: PSİ1074
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi AHU ÖZTÜRK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Banu Elmastaş Dikeç
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Yrd. Doç. Dr. Ahu ÖZTÜRK
e-posta: ozturka@uludag.edu.tr
telefon: 2941875
adres: U.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü Oda No: E-027
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders; gelişim psikolojisi alanının tanıtımı(tarihçesi, konuları), genel kuramlar ve evre kuramları, araştırma yöntemleri, doğum öncesinden ölüme kadar gelişimin biyolojik temelleri, yaşamın belirli evrelerinde davranışlarda gözlenen değişimleri ortaya çıkaran duyusal/ algısal, bilişsel, duygusal ve sosyal süreçler ile kültür, aile, okul, meslek gibi çevrenin birey üzerinde etkileriyle ilgili bilgileri edindirme hedeflerini kapsamaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Gelişim psikolojisi alanının tarihsel sürecini açıklar; insan gelişiminde en önemli süreçleri, dönemleri ve konuları tanımlar, temel kuramları ve araştırma yöntemlerini açıklar. ;
2 Gelişimde bireysel farklılıkların nedenleri olarak kalıtım ve çevrenin etkileşimlerini örnek vererek doğum öncesi gelişimi ve doğum sürecini açıklar.;
3 Yaşamın erken dönemindeki insanın nasıl öğrendiğini, hatırladığını ve kavramlaştırdığını ayrıntılı biçimde tanımlar.;
4 Yaşamın erken döneminde sosyal yönelim ve bağlanmanın gelişimini tanımlar; sosyal bağlamların bebeklerin gelişimini nasıl etkilediğini açıklar.;
5 Çocuklukta meydana gelen bilişsel değişimlere ilişkin temel görüşleri açıklar ve dil gelişiminin nasıl gerçekleştiğini özetler.;
6 Farklı gelişimsel evrelerdeki normal gelişimi tanımlar; farklı türden engelleri olan bireyleri ve bireylere olası problemlerinde yardımcı olma stratejilerini tanımlar.;
7 Sosyo-duygusal çevrenin (ebeveyn, arkadaş) bireyin fiziksel, bilişsel ve kimlik gelişimine etkisini ve okul sistemi, ebeveynler ve ailelerdeki sosyal değişimleri açıklar.;
8 İlerleyen yaşla birlikte bireyin değişen yaşam biçimleri tanımlar; kariyer gelişimi, iş, boş zaman ve emekliliğin özelliklerini açıklar.;
9 Yaşam boyu gelişiminde istikrar ve değişimi boylamsal çalışmaları da dahil edecek şekilde tartışır.;
10 Gelişimin farklı dönemlerinde ilişkili/ önemli kararları belirleyen etmenleri, kararlara yönelik tutumları ve başa çıkma yollarının psikolojik boyutlarını tartışır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 “Gelişim Psikolojisi”ne Giriş: Tarihsel geçmiş, Kuramsal Bakış Açıları
2 Günümüz gelişim psikolojisi – Dönem Kuramları, Araştırma Yöntemleri
3 Doğum öncesi dönem, Hamilelik ve Doğum
4 Bebekliğin Profili: Fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal gelişim
5 Erken Çocukluk Döneminin Profili: Fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal gelişim
6 Orta ve Geç Çocukluk Döneminde Sosyal-Duygusal Gelişim: Aile ve Okul
7 Ders tekrarı ve arasınav
8 Ergenliğin Profili: Ergenlik Döneminde Fiziksel Gelişim ve Büyüme /Erinlik veya Buluğ
9 Ergenlik Döneminde Bilişsel, Sosyal ve Duygusal Gelişim
10 Yetişkinlik: Evreleri, kuramlar ve sorunlar
11 Yetişkinlikte Gelişimin Yörüngeleri: Aile, Meslek, Çevre
12 Yaşlılık: Sağlık, Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
13 Yaşlılıkta Psikososyal Gelişim
14 Ölüm: Beklentiler, inançlar ve karşılama
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Santrock, J. W. (2012).Yaşam Boyu Gelişim. Çeviri Editörü: Galip Yüksel. 13. Basımdan Çeviri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Onur, B. (2008). Gelişim Psikolojisi: Yetişkinlik, Yaşlılık, Ölüm (8. Baskı). İmge Kitapevi Yayınlar, Ankara.
Gander, M.J. ve Gardiner, H.W. (1995). Çocuk ve Ergen Gelişimi. Yayına Hazırlayan: Bekir Onur. Ankara: İmge Kitapevi Yayınlar.
Poole, D., Warren. A.,& Nunez, N. (2007) The Story of Human Development. New Jersey:Pearson Prentice Hall. www.prenhall.com/poole
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 15
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 16 16
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 8 8
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 128
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 4 4 0 0 0 0 0 0 3 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0
OK3 4 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0
OK4 0 4 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 4 4 0 3 0 0 0
OK7 0 0 3 0 3 0 0 0 0 0 3 0
OK8 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 4 0
OK9 0 4 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 3 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr