Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GEÇ DÖNEM OSMANLI MİMARİSİ I
1 Dersin Adı: GEÇ DÖNEM OSMANLI MİMARİSİ I
2 Dersin Kodu: SAT4203
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi DOĞAN YAVAŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr. Öğr. Gör. DOĞAN YAVAŞ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Gör. Doğan Yavaş
dogany@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı "Batıya Açılış Dönemi" diye de tanımlanan Geç Devir Osmanlı Mimarisi'nde Barok, Rokoko, Ampir ve Art Nouveau üslubu sanat akımlarının özelliklerinin üzerinde durulması ve bu akımların ortaya koyduğu mimari eserlerin incelenmesi.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenci, Klasik devirden sonra Geç Dönem Osmanlı Mimarisindeki gelişim ve değişimi algılar.;
2 Geç Dönem yapılarındaki işçilik ve dönemsel özellikler bilinir.;
3 Bu dönem yapılarının gelişimi ve değişimini görür ;
4 İnşaat tarzı ve tekniğindeki gelişimi yapılardaki süsleme ve yazı programının değişimini görür.;
5 Osmanlılardaki vakıf kurumunun toplumsal öneminin farkındadır.;
6 Hassa Mimarlar Ocağı'nın lağvedilmesiyle yabancı mimarların ortaya koyduğu eserlerin farkını görür.;
7 Geç devirde uygulanan daha basit plan şemalarının yanında aşırı süslemeyi görür.;
8 Özellikle saray ve köşklerdeki Barok şemaları izler.;
9 Rokoko üslubunun yapılara yansımasını takip eder.;
10 Sanatta Ampirik akımın etkilerini ve kullanım alanlarını görür. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Klasik devirden sonra Geç Dönem Osmanlı Mimarisindeki gelişim ve değişimin sebepleri üzerinde durulur.
2 Hassa Mimarlar Ocağı'nın lağvedilmesiyle yabancı mimarların ortaya koyduğu eserlerin farkı anlatılır.
3 İnşaat tarzı ve tekniği ile yapılardaki süsleme ve yazı programının değişimi üzerinde durulur.
4 Geç Devir Osmanlı Mimarisinde cami, medrese, türbe, tekke ve dergâh gibi yapıların plan şemaları üzerinde durulur. Görsel malzemeyle ders yapılır. Her bir öğrenciye bir yapı verilerek derste sunum yaptırılır.
5 Geç Devir Osmanlı Mimarisinde cami, medrese, türbe, tekke ve dergâh gibi yapıların plan şemaları üzerinde durulur. Görsel malzemeyle ders yapılır. Her bir öğrenciye bir yapı verilerek derste sunum yaptırılır.
6 Geç Devir Osmanlı Mimarisinde cami, medrese, türbe, tekke ve dergâh gibi yapıların plan şemaları üzerinde durulur. Görsel malzemeyle ders yapılır. Her bir öğrenciye bir yapı verilerek derste sunum yaptırılır.
7 Geç Devir Osmanlı Mimarisinde cami, medrese, türbe, tekke ve dergâh gibi yapıların plan şemaları üzerinde durulur. Görsel malzemeyle ders yapılır. Her bir öğrenciye bir yapı verilerek derste sunum yaptırılır.
8 Geç Devir Osmanlı Mimarisinde cami, medrese, türbe, tekke ve dergâh gibi yapıların plan şemaları üzerinde durulur. Görsel malzemeyle ders yapılır. Her bir öğrenciye bir yapı verilerek derste sunum yaptırılır.
9 Geç devir Osmanlı dönemi saray, kasır ve köşkler, zengin görsel malzeme ile anlatılır.
10 Geç devir Osmanlı dönemi saray, kasır ve köşkler, zengin görsel malzeme ile anlatılır.
11 Geç devir Osmanlı dönemi saray, kasır ve köşkler, zengin görsel malzeme ile anlatılır.
12 Rokoko akımının Osmanlı yapılarındaki yansımaları örnekleriyle ve görsel malzeme ile anlatılır.
13 Rokoko akımının Osmanlı yapılarındaki yansımaları örnekleriyle ve görsel malzeme ile anlatılır.
14 Rokoko ve Ampir akımının Osmanlı yapılarındaki yansımaları örnekleriyle ve görsel malzeme ile anlatılır.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Anonim, Türk Mimarisinin Gelişimi ve Mimar Sinan, İstanbul, 1975.
İlhan Ovalıoğlu, Raşit Gündoğdu,. Osmanlı Mimarisi,
Çamlıca Basım Yayın, 2010.
Gözde Çelik, Geç Osmanlı Döneminde Sanat, Mimarlık ve Kültür Karşılaşmaları, İstanbul 2016.
Betül Bakır, Mimaride Rönesans ve Barok Osmanlı Başkenti İstanbulda Etkileri, İstanbul Trsz.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama 100
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
Uygulamalı Dersler
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler 0
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr