Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ALMANCA ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI
1 Dersin Adı: ALMANCA ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI
2 Dersin Kodu: ALM0003
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YUNUS ALYAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Yunus Alyaz
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı
Görükle Kampüsü
16059 Bursa / Türkiye
E-Posta: alyaz@uludag.edu.tr
Telefon: + 90 224 294 22 76
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı öğretmen adaylarının Almanca öğretiminde alımlama (okuma anlama, dinleme anlama, izleme anlama), etkileşimsel/üretimsel (konuşma, yazma) ve bilişsel (dilbilgisi, söz dağarcığı) yetilerin geliştirilmesine ve kültür aktarımına yönelik görsel, işitsel ve işitsel-görsel ders materyalleri geliştirebilmeleri için gereken eğitsel ve teknik becerileri kazanmalarını (materyal tasarım kuramlarını, materyal geliştirmenin aşamalarını, materyal tasarım öğelerini ve ilkelerini öğrenmelerini ve uygulamalarını) sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Almanca öğretiminde ve öğreniminde mevcut basılı ve dijital materyalleri verimli biçimde kullanabilme.;
2 Mevcut Almanca öğretim materyallerinin bireysel öğrenimi desteklemedeki eksikliklerin analiz edebilme. ;
3 Dil öğrenimi amacına uygun içerikler geliştirme araçlarını seçebilme ve kullanabilme.;
4 Mevcut materyallerin eksikliklerini gidermek için gerekli uyarlamaları yapabilme.;
5 Çeşitli dil yetilerinin geliştirmeye yönelik basit işitsel görsel içerikli dijital öğrenim materyalleri tasarlama ve geliştirebilme.;
6 Etkileşimli çoklu ortam içerikli dijital öğrenim materyalleri tasarlayabilme.;
7 Eğitsel dijital oyun tasarlama ve geliştirebilme.;
8 Başkalarına çoklu ortam içerikli dil öğrenim materyali oluşturmada yol gösterebilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ders programının tanıtımı, dönem çalışma planının oluşturulması.
2 Mevcut dijital ve basılı Almanca öğretim materyallerinin tanıtılması.
3 Mevcut Almanca öğretim materyallerinin aksayan/zayıf yönlerinin ele alınması.
4 Materyal tasarım projelerinin belirlenmesi.
5 Materyal tasarım öğelerinin tanıtılması.
6 Materyal tasarım ilkelerinin tanıtılması.
7 Materyal tasarım kuramlarının ele alınması.
8 Etkileşimsel ve üretimsel konuşma/yazma yetilerinin geliştirilmesine yönelik materyal tasarımı.
9 Okuma anlama, söz dağarcığı ve dilbilgisi yetilerinin geliştirilmesine yönelik metin materyali tasarlama.
10 Dinleme anlama yetisinin geliştirilmesine yönelik ses materyali tasarlama.
11 Çeşitli dil yetilerinin geliştirilmesine yönelik eğitsel dijital film tasarımı.
12 Kültür aktarımına yönelik işitsel-görsel materyal tasarımı.
13 Etkileşimli bilgisayar destekli materyaller ve eğitsel oyun tasarımı.
14 Dönemin değerlendirilmesi.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1) Tomlinson, B. (2011). Material development in Language Teaching (2nd Ed.). Cambridge: Cambridge University Press.
2) Tomlinson, B. (2016). The Importance of Materials Development for Language Learning. In Azarnoosh, M., Zeraatpishe, M., Faravani, A., & Kargozari, H. R. Critical New Literacies: The Praxis of English Language Teaching and Learning (pp. 1-9), Rotterdam: Sense publishers. doi: 10.1007/978-94-6300-432-9_1
3) Alyaz, Y., Gürsoy, E. (2005). Bilgisayar Destekli Dil Öğretimi için İnternet Yazarlığı, Bursa: Alfa Yayınevi.
4) Bickerton, D., Stenton T. und Temmerman, M. (2001). Criteria for the evaluation of Authoring Tools in language education. In: Chambers, A., Davies, G. (Eds.): ICT and Language Learning: A European Perspective. Lisse, Abingdon, Exton (PA), Tokyo: Swets & Zeitlinger. 53-66.
5) Kerkau, F. (2003). Autorenwerkzeuge für Online-Lernangebote. In: Ludwig J. Issing, L. und Klimsa, P. (Hrsg.): Information und Lernen mit Multimedia und Internet. Weinheim: Beltz, Kap. 13.2. 218-226.
6) Riser, U. et al. (2002): Konzeption und Entwicklung interaktiver Lernprogramme, Berlin: Springer.
7) Lacourière, C. (1997): “Die Entwicklung von multimedialen Lernmaterialien mit Autorenprogrammen, In: Kranz, D., Legenhausen, L. und Lüking, B. (Hrsg.): Multimedia Internet Lernsoftware-Fremdsprachenunterricht vor neuen Herausforderungen? Münster: Agenda. 131-135.
8) Deutsch Experte (2020). DaF Materialien für Deutschlehrer. https://daf-material.de
9) Goethe Institut (2020). Konzepte und Materialien. https://www.goethe.de/de/spr/unt/kum.html
10) DaF/DaZ-Lehrkraefte (2020). Material für den Unterricht. https://www.dafdaz-lehrkraefte.de/service/material-f%C3%BCr-den-unterricht
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 25
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 4 14 56
Ödevler 2 4 8
Projeler 1 20 20
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 6 6
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 2 4 3 4 3 3 3 5 1 2 3 0 0 0 0
OK2 1 2 4 3 4 3 3 3 5 1 2 3 0 0 0 0
OK3 1 2 4 3 4 3 3 3 5 1 2 3 0 0 0 0
OK4 1 2 4 3 4 3 3 3 5 1 2 3 0 0 0 0
OK5 1 2 4 3 4 3 3 3 5 1 2 3 0 0 0 0
OK6 1 2 4 3 4 3 3 3 5 1 2 3 0 0 0 0
OK7 1 2 4 3 4 3 3 3 5 1 2 3 0 0 0 0
OK8 1 2 4 3 4 3 3 3 5 1 2 3 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr