1 | Dersin Adı: | ALMANCA ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI |
2 | Dersin Kodu: | ALM0003 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YUNUS ALYAZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Yunus Alyaz Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı Görükle Kampüsü 16059 Bursa / Türkiye E-Posta: alyaz@uludag.edu.tr Telefon: + 90 224 294 22 76 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretmen adaylarının Almanca öğretiminde alımlama (okuma anlama, dinleme anlama, izleme anlama), etkileşimsel/üretimsel (konuşma, yazma) ve bilişsel (dilbilgisi, söz dağarcığı) yetilerin geliştirilmesine ve kültür aktarımına yönelik görsel, işitsel ve işitsel-görsel ders materyalleri geliştirebilmeleri için gereken eğitsel ve teknik becerileri kazanmalarını (materyal tasarım kuramlarını, materyal geliştirmenin aşamalarını, materyal tasarım öğelerini ve ilkelerini öğrenmelerini ve uygulamalarını) sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ders programının tanıtımı, dönem çalışma planının oluşturulması. | |
2 | Mevcut dijital ve basılı Almanca öğretim materyallerinin tanıtılması. | |
3 | Mevcut Almanca öğretim materyallerinin aksayan/zayıf yönlerinin ele alınması. | |
4 | Materyal tasarım projelerinin belirlenmesi. | |
5 | Materyal tasarım öğelerinin tanıtılması. | |
6 | Materyal tasarım ilkelerinin tanıtılması. | |
7 | Materyal tasarım kuramlarının ele alınması. | |
8 | Etkileşimsel ve üretimsel konuşma/yazma yetilerinin geliştirilmesine yönelik materyal tasarımı. | |
9 | Okuma anlama, söz dağarcığı ve dilbilgisi yetilerinin geliştirilmesine yönelik metin materyali tasarlama. | |
10 | Dinleme anlama yetisinin geliştirilmesine yönelik ses materyali tasarlama. | |
11 | Çeşitli dil yetilerinin geliştirilmesine yönelik eğitsel dijital film tasarımı. | |
12 | Kültür aktarımına yönelik işitsel-görsel materyal tasarımı. | |
13 | Etkileşimli bilgisayar destekli materyaller ve eğitsel oyun tasarımı. | |
14 | Dönemin değerlendirilmesi. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1) Tomlinson, B. (2011). Material development in Language Teaching (2nd Ed.). Cambridge: Cambridge University Press. 2) Tomlinson, B. (2016). The Importance of Materials Development for Language Learning. In Azarnoosh, M., Zeraatpishe, M., Faravani, A., & Kargozari, H. R. Critical New Literacies: The Praxis of English Language Teaching and Learning (pp. 1-9), Rotterdam: Sense publishers. doi: 10.1007/978-94-6300-432-9_1 3) Alyaz, Y., Gürsoy, E. (2005). Bilgisayar Destekli Dil Öğretimi için İnternet Yazarlığı, Bursa: Alfa Yayınevi. 4) Bickerton, D., Stenton T. und Temmerman, M. (2001). Criteria for the evaluation of Authoring Tools in language education. In: Chambers, A., Davies, G. (Eds.): ICT and Language Learning: A European Perspective. Lisse, Abingdon, Exton (PA), Tokyo: Swets & Zeitlinger. 53-66. 5) Kerkau, F. (2003). Autorenwerkzeuge für Online-Lernangebote. In: Ludwig J. Issing, L. und Klimsa, P. (Hrsg.): Information und Lernen mit Multimedia und Internet. Weinheim: Beltz, Kap. 13.2. 218-226. 6) Riser, U. et al. (2002): Konzeption und Entwicklung interaktiver Lernprogramme, Berlin: Springer. 7) Lacourière, C. (1997): “Die Entwicklung von multimedialen Lernmaterialien mit Autorenprogrammen, In: Kranz, D., Legenhausen, L. und Lüking, B. (Hrsg.): Multimedia Internet Lernsoftware-Fremdsprachenunterricht vor neuen Herausforderungen? Münster: Agenda. 131-135. 8) Deutsch Experte (2020). DaF Materialien für Deutschlehrer. https://daf-material.de 9) Goethe Institut (2020). Konzepte und Materialien. https://www.goethe.de/de/spr/unt/kum.html 10) DaF/DaZ-Lehrkraefte (2020). Material für den Unterricht. https://www.dafdaz-lehrkraefte.de/service/material-f%C3%BCr-den-unterricht |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 25 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 14 | 56 |
Ödevler | 2 | 4 | 8 |
Projeler | 1 | 20 | 20 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |