Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
1 Dersin Adı: TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
2 Dersin Kodu: MBZ0009
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Şükrü ADA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Şükrü Ada
Doç. Dr. Rüyam Küçüksüleymanoğlu
Dr. Öğretim Üyesi Mustafa Sarıtaş
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok
+90 (224) 294 21 92
sukruada@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, Türk eğitim sisteminin tarihsel ve düşünsel temellerini kavramak; yasal temellerini, amaç, yapı ve işleyişini tanımak; yönetim bilimi ve örgüt kavramı bağlamında okul yönetimini kuramsal ve uygulamalı yönleriyle kavramak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türk eğitim sisteminin tarihsel ve düşünsel temellerini açıklar;
2 Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve sürecini bilir.;
3 Türk eğitim sistemi ile ilgili yasal düzenlemeleri bilir.;
4 Örgütlerdeki insan davranışını anlar.;
5 Okullarda liderlik ve yönetimin rollerini tanımlar.;
6 Okul gelişmesiyle sonuçlanan teknikleri ve ilgili çalışmalara katılım yollarını bilir.;
7 İstenmeyen davranışların çıkış nedenlerini kestirir ve önlemler alır.;
8 Örgüt ve yönetim teorilerinden hareketle; personel yönetimi, öğrenci hizmetleri, okul işletmeciliği, okul-çevre ilişkisi konularında yapılması gerekenleri bilir.;
9 Yönetim kuramları ve süreçleri ile eğitime yansımalarını bilir.;
10 Okul yönetimi ve yöneticiliğine karşı olumlu tutum geliştirir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Türk eğitim sisteminin tarihsel temelleri
2 Türk eğitim sisteminin düşünsel temelleri
3 Türk eğitim sisteminin genel yapısı
4 Eğitimle ilgili yasal düzenlemeler
5 Türk eğitim sisteminde örgüt ve yönetim
6 Yönetim bilimi ve örgüt kavramı
7 Yönetim kuramları
8 Yönetim süreçleri
9 Okul örgütü, yönetimi ve okul yöneticiliği
10 Okul yönetiminde personel işleri
11 Eğitim örgütünde denetim
12 Okul yönetiminde eğitim-öğretim işleri
13 Okul işletmesinin yönetilmesi
14 Okul-çevre ilişkileri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Akyüz, Y., (2018) Türk eğitim tarihi, Ankara: Pegem-A Yayınları.
Demirdağ, S. (2018). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara:Nobel yayıncılık.
Üstün, A., Bayar, A. (Ed.). (2017). Son değişikliklerle Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Ada, S., Baysal, Z.N. (Ed.). (2017). Türk eğitim sistemi ve etkili okul yönetimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Ada, Ş. & Küçükali, R. (2016). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Anı yayıncılık.
Bakioğlu, A. (Ed.). (2016). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara:Nobel yayıncılık.
Sarpkaya, R. (Ed.). (2016). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Anı yayıncılık.
Gülşen, C. ve Gökyer, N.,(2016). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Anı Yayınları.
Eurydice. (2011). Türk eğitim sisteminin örgütlenmesi: 2009-10. (http://www.eurydice.org).
Silman, F.& Ada, Ş.(Ed.). (2010). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. İstanbul: Lisans Yayıncılık.
Memduhoğlu, H.B. ve Yılmaz K. (Eds.). (2010). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. 2. Baskı. Ankara: Pegem Akademi.
Bursalıoğlu, Z.,(2010). Eğitim yönetiminde teori ve uygulama, Ankara: Pegem A Yayınları.
Oktay, A. (Ed.). (2009). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. İstanbul: Kriter Yayınları.
Gürsel, M.(2008). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi, Konya: Eğitim Yayınları.
Başaran, İ. E.,(2006). Türk Eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Ekinoks Yayınları.
Eren, E. (2001). Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi. (7. Baskı). İstanbul: Beta.
Aydın, M. (2001). Eğitim yönetimi: Kavramlar, kuramlar, süreçler, ilişkiler. (4. Bası). Ankara: Hatiboğlu Yayınevi.
Levin, J. ve Nolan, J.F. (2000). Principles of classroom Management. Boston: Allyn and Bacon.
Açıkalın, A. (1998). Toplumsal kurumsal ve teknik Yönleriyle okul yöneticiliği. (4. Basım). Ankara: Pegem.
Kaya, Y.K. (1996). Eğitim yönetimi: Kuram ve Türkiye'deki uygulama. (6. Baskı). Ankara: Bilim.
Meriwether, C. ve Duyar, İ. (1997). Okul yönetimi. Ankara: YÖK/Dünya Bankası.
Weinstein, C.S. ve Mignano, A.J. (1993). Elementary classroom management, McGraw-Hill, Inc.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 25
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 1 12 12
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 8 8
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 84
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,8
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15
OK1 5 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 3 0 3 3 0 4 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 4 0 4 4 0 4 0 0 0 0 0 0 0
OK5 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 4 4 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr