Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA ve EĞİTİM
1 Dersin Adı: SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA ve EĞİTİM
2 Dersin Kodu: MBS0021
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FEYYAT GÖKÇE
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. SEÇİL ŞENYURT
Prof. Dr. Şükrü ADA
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Bu dersin amacı; sürdürül?b?l?rl?k k?vr?mının t?r?hs?l g?l?ş?m?ni, Sürdürülebilirliğin insan ve toplum açısından yararlarını, sürdürülebilir kalkınmanın boyutlarını, sürdürülebilirlik ve eğitim ilişkilerini, insanlığın geleceği ve sürdürülebilirliği kuramsal ve uygulamalı yönleriyle kavramak.
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı The aim of this course is to understand the historical development of the concept of sustainablity; the benefits of it for humanbeings and society; the dimensions of the sustainability; the connection between sustainability and education; the future of humanity and sustainability together with its theoretical and practical dimensions.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sürdürülebilirliğin insan ve toplum açısından faydalarını açıklar.;
2 Minimum Sürdürülebilirlik Kavramı, Ekolojik Ayak İzlerini açıklar.;
3 Toplumsal Değişim ve Sürdürülebilirlik Sürecini Bilir.;
4 Sürdürülebilir Kalkınma İçin Eğitim Alanında Türkiye’den Uygulama Örneklerini bilir.;
5 İnsanlığın Geleceği ve Sürdürülebilirlik Kavramını Açıklar;
6 Göç çeşitlerini / türlerini tanır, özelliklerini ve alt amaçlarını kavrar.;
7 Gelecek nesillerin de aynı yaşam alanından ve kaynaklarından yararlanma hakkı olduğunun farkına varır. ;
8 İnsan faaliyetlerinin doğal dengeyi nasıl etkilediği konusunda çıkarımda bulunur.;
9 Sürdürülebilirlik konusunda çevre psikolojisinin öneminin kavrar.;
10 Sürdürülebilirlik ve gelişmede eğitimin öneminin farkına varılmasında sürdürülebilir toplum kavramını kavrar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sürdürül?b?l?rl?k K?vr?mının T?r?hs?l G?l?ş?m? ve Sürdürülebilirlik İçin Eğitimin Temel İlkeleri.
2 Ekolojik Ayak İzleri Dünya’da Ve Türkiye’de Ayak İzi Örnekleri
3 Toplumsal Değişim Ve Sürdürülebilirlik
4 Sürdürülebilirlik ve Eğitim, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma İçin Eğitimin On Yılı Hedefleri
5 İnsanlığın Geleceği ve Sürdürülebilirliği
6 Göç Yoksulluk ve Eşitsizlik
7 Sürdürülebilir Çevre
8 Ekoloji Küresel Çevre Sorunları Sürdürülebilirlik
9 Doğaya Uygun Sürdürülebilir Toplum
10 Türkiye’de Sürdürülebilir Gelişme Odaklı Eğitim
11 Nüfus, Ekonomik Sistem Ve Doğal Çevrenin Sürdürülebilirliği
12 Göç, Eğitim, Sağlık ve Sürdürülebilirlik
13 Teknolojik Gelişmeler, Tüketim Alışkanlıkları Ve Sürdürülebilir Çevre
14 Liderlik ve Sürdürülebilirlik Modelleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Aksu, C.(2011). Sürdürülebilir Kalkınma ve Çevre, Güney Ege Kalkınma Ajansı, ss:33.
Çobanoğlu, Z. (1996). Konut Sağlığı, Ankara, Somgür Yayınevi, 12.
İlhan, A.(2019). Teknolojik Gelişmeler, Tüketim Alışkanlıkları ve Çevre. Özgen, N. & Kahyaoğlu, M, (Ed.), Ankara: PegemA Yayuncılık.
Kaygalak, S. (2009). Kentin Mültecileri Neoliberalizm Koşullarında Zorunlu Göç ve Kentleşme, Ankara, Dipnot Yayınları.
Kongar, E. (1981), Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği, Remzi Kitabevi, İstanbul.
Kurtkan, A. (1976), Genel Sosyoloji, İ. Ü. İktisat Fak. Yay. No:373, İstanbul
MEB. (2020). Çevre Kuruluşları. MEGEP.
Morelli, J. (2011). Environmental Sustainability: A Definition for Environmental Professionals. Journal of EnvironmentalSustainability, Vol. 1: Iss. 1, Article 2.
Özgen, N., Kahyalıoğlu, M. (2019) Sürdürülebilir Kalkınma. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Sutton, P. (2004). A Perspective on Environmental Sustainability? A Paper for the Victorian Commissioner for Environmental Sustainability, http:/ /www.green-innovations.asn.au/A-Perspective-on-Environmental-Sustainability. pdf (Erişim Tarihi: 01/03/2016).
Türkiye Çevre Koruma Vakfı. (2020). http://tucev.org/tucev.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 25
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 40 40
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 30 30
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 118
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,93
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 3 0 0 3
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr