1 | Dersin Adı: | İNSAN HAKLARI ve DEMOKRASİ EĞİTİMİ |
2 | Dersin Kodu: | SOS4204 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi ERKAN ŞENŞEKERCİ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Assist.Prof.Dr. Erkan SENSEKERCI Faculty of Education A Block Office No: 212 Phone: +90-224-2942236 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencilerin demokrasi ve insan hakları kavramlarını hem bir yaşam biçimi hem de siyaset ve hukuk felsefesi olarak, tarihsel gelişimleri ve farklı boyutları içinde kavramalarını; kavramsal kazanımlardan yola çıkarak demokratik değerlere ve insan haklarına yönelik olumlu tutum ve değerler geliştirmelerini ve ortaokul düzeyindeki insan hakları ve demokrasi öğretimine yönelik bilişsel kazanımlar edinmelerini sağlamak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | İnsan hakları ve demokrasi gündemine yönelik genel değerlendirme | |
2 | Demokrasinin tarihsel gelişimi | |
3 | Demokrasiye duyulan gereksinimin nedenleri | |
4 | Demokrasinin tanımlanması ve demokrasi türleri | |
5 | Demokrasi ve siyasal sistem ilişkisi | |
6 | Demokrasiyi etkileyen başlıca değişkenler | |
7 | Demokratikleşme düzeyinin denetlenmesi ve değerlendirilmesi-1 | |
8 | Demokratikleşme düzeyinin denetlenmesi ve değerlendirilmesi-2 | |
9 | İnsan haklarının tarihsel gelişimi | |
10 | İnsan hakları ve demokrasi arasındaki ilişki ve etkileşim | |
11 | İnsan hakları ile ilgili ulusal ve uluslararası kurum ve sözleşmeler | |
12 | Dünyada yaygın görülen insan hakları ihlalleri-1 | |
13 | Dünyada yaygın görülen insan hakları ihlalleri-2 | |
14 | Demokrasi ve insan hakları eğitiminin önemi ve çerçevesi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Beetham, David, Demokrasi ve İnsan Hakları, Ankara: Liberte Yay. 2. Crıck, Bernard, Demokrasi, Ankara: Dost Yay. 3. Dahl, Robert A., Demokrasi Üzerine, Ankara: Phoenix Yay. 4. Doğan, İsmail, Modern Toplumda Vatandaşlık, Demokrasi ve İnsan Hakları, Ankara: Pegem Yay. 5. Gündüz, Mustafa ve Gündüz, Ferhan, Yurttaşlık Bilinci, Ankara: Anı Yay. 6. Kapani, Münci, İnsan Haklarının Uluslararası Boyutları. Ankara: Bilgi Yay. 7. Şenel, Alaeddin, İlkçağlardan Günümüze İnsan Hakları Demokrasi İlişkisi. İzmir: İzmir Barosu Yay. 8. Touraine, Alain, Demokrasi Nedir?, İstanbul: YKY 9. Yeşil, Rüştü, Okul ve Ailede İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi, Ankara: Nobel Yay. 10. Karaman Kepenekçi, Yasemin, İnsan Hakları ve Vatandaşlık. Ankara: Anı Yay |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | |||
Uygulamalı Dersler | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | |||
Ödevler | 0 | ||
Projeler | |||
Arazi Çalışmaları | |||
Arasınavlar | |||
Diğer | |||
Yarıyıl Sonu Sınavları | |||
Toplam İş Yükü | |||
Toplam İş Yükü / 30 saat | |||
Dersin AKTS Kredisi |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |