Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İNSAN HAKLARI ve DEMOKRASİ EĞİTİMİ
1 Dersin Adı: İNSAN HAKLARI ve DEMOKRASİ EĞİTİMİ
2 Dersin Kodu: SOS4204
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi ERKAN ŞENŞEKERCİ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Assist.Prof.Dr. Erkan SENSEKERCI
Faculty of Education A Block Office No: 212
Phone: +90-224-2942236
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilerin demokrasi ve insan hakları kavramlarını hem bir yaşam biçimi hem de siyaset ve hukuk felsefesi olarak, tarihsel gelişimleri ve farklı boyutları içinde kavramalarını; kavramsal kazanımlardan yola çıkarak demokratik değerlere ve insan haklarına yönelik olumlu tutum ve değerler geliştirmelerini ve ortaokul düzeyindeki insan hakları ve demokrasi öğretimine yönelik bilişsel kazanımlar edinmelerini sağlamak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İnsan haklarının tarihsel gelişim süreci bilgisi;
2 İnsan haklarının ilke ve değerlerini kavrayabilme;
3 Demokrasinin tarihsel gelişim süreci bilgisi;
4 Demokrasinin ilke ve değerlerini kavrayabilme;
5 İnsan hakları ve demokrasinin ilke ve değerlerine yönelik olumlu tutum geliştirme;
6 Güncel demokratikleşme sorunları ve çözüm önerilerini kavrayabilme;
7 İnsan hakları ve demokrasi arasında ilişki kurabilme;
8 İnsan hakları ve demokrasinin devlet yapısı ve hükümet sistemleri ile ilişkisini kurabilme;
9 İnsan hakları ve demokrasi alnındaki ulusal ve uluslararası temel kuruluş ve sözleşmeleri açıklayabilme ;
10 İnsan hakları ve demokrasi eğitiminin önemini kavrama;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 İnsan hakları ve demokrasi gündemine yönelik genel değerlendirme
2 Demokrasinin tarihsel gelişimi
3 Demokrasiye duyulan gereksinimin nedenleri
4 Demokrasinin tanımlanması ve demokrasi türleri
5 Demokrasi ve siyasal sistem ilişkisi
6 Demokrasiyi etkileyen başlıca değişkenler
7 Demokratikleşme düzeyinin denetlenmesi ve değerlendirilmesi-1
8 Demokratikleşme düzeyinin denetlenmesi ve değerlendirilmesi-2
9 İnsan haklarının tarihsel gelişimi
10 İnsan hakları ve demokrasi arasındaki ilişki ve etkileşim
11 İnsan hakları ile ilgili ulusal ve uluslararası kurum ve sözleşmeler
12 Dünyada yaygın görülen insan hakları ihlalleri-1
13 Dünyada yaygın görülen insan hakları ihlalleri-2
14 Demokrasi ve insan hakları eğitiminin önemi ve çerçevesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Beetham, David, Demokrasi ve İnsan Hakları, Ankara: Liberte Yay.
2. Crıck, Bernard, Demokrasi, Ankara: Dost Yay.
3. Dahl, Robert A., Demokrasi Üzerine, Ankara: Phoenix Yay.
4. Doğan, İsmail, Modern Toplumda Vatandaşlık, Demokrasi ve İnsan Hakları, Ankara: Pegem Yay.
5. Gündüz, Mustafa ve Gündüz, Ferhan, Yurttaşlık Bilinci, Ankara: Anı Yay.
6. Kapani, Münci, İnsan Haklarının Uluslararası Boyutları. Ankara: Bilgi Yay.
7. Şenel, Alaeddin, İlkçağlardan Günümüze İnsan Hakları Demokrasi İlişkisi. İzmir: İzmir Barosu Yay.
8. Touraine, Alain, Demokrasi Nedir?, İstanbul: YKY
9. Yeşil, Rüştü, Okul ve Ailede İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi, Ankara: Nobel Yay.
10. Karaman Kepenekçi, Yasemin, İnsan Hakları ve Vatandaşlık. Ankara: Anı Yay
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
Uygulamalı Dersler
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler 0
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr