1 |
Dersin Adı: |
FORM ve MÜZİKAL ANALİZ I |
2 |
Dersin Kodu: |
KNS4109 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
4 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
7 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
|
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. GÜLAY GÖĞÜŞ |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Doç.Gökçe Altay |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
U.Ü.Devlet Konservatuvarı 0 224 294 27 00 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Sonat, senfoni ve oda müziği eserlerini, biçimsel ve stilistik olarak analiz etmek. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Döngüsel olarak Sonatın tanımı.Analiz: Haydn, “Londra Senfonisi”, No. 92 |
|
2 |
Tarihsel olarak Sonat-Allegro ‘sunun oluşum ve gelişimi. Ana ve İkincil Tema kuruluşlarının saptanmasında tonalitenin önemi. |
|
3 |
Sonat-Allegro ‘sunun biçimsel fonksiyonları: Serim bölmesinin yapısıAnaliz: Mozart, Piyano Sonatı, KV. 576, Re Majör, i |
|
4 |
Sonat-Allegro ‘sunun biçimsel fonksiyonları: Gelişme bölmesinin yapısı Analiz: Beethoven, Piyano Sonatı, op.2, Nr.1, Fa minör, i |
|
5 |
Sonat-Allegro ‘sunun biçimsel fonksiyonları: Yeniden Serim ve Koda bölmelerinin yapısı Analiz: Haydn, Piyanolu Trio, Hob. XV:30, Mi bemol Majör, I Beethoven, Piyano Sonatı, Op.14, No.2, Sol Majör, I Haydn, Senfoni No. 97, Do Majör, I (Koda) |
|
6 |
Sonat-Allegro ’suna ait Klasik Dönem eser analizleri Analiz: Beethoven, Senfoni No.4, Si Bemol Majör, Op.60, I Mozart, “Linz” Senfonisi, No.36, KV. 425, Do Majör, i |
|
7 |
Sonat-Allegro ‘suna ait Romantik Dönem eser analizleri Schubert, “Ölüm ve Genç Kız Yaylı Dörtlüsü”, D.810 R. Strauss, Senfoni No.2, Fa minor Mahler, Senfoni No.1 (“Titan”), iii |
|
8 |
Sonat-Allegro ‘sunun pekiştirilmesi Analiz: Mozart, “Disonans” Yaylı Dörtlüsü, Do Majör, No.14, K.465, i |
|
9 |
Sonat allegrosu - Ara sınav |
|
10 |
Rondo’nun biçimsel fonksiyonları: Nakarat (Refrain) ve Dize (Couplet) Analiz: J.S. Bach, Keman Konçertosu, Mi Minör, iii Mozart, Piyano Sonatı, Do Majör, KV.545, iii |
|
11 |
Rondo’nun pekiştirilmesi |
|
12 |
Sonat-Rondo ’sunun özellikleri Analiz: Mozart, Piyanolu Trio, Si bemol Majör, KV. 502, iii Beethoven, Yaylı Dörtlü, Fa minör, Op.95, No.11, iii |
|
13 |
Da Capo Formu: Enstrümantal (Menuet-Trio-Menuet) ve Vokal Müzikteki (Da Capo Arya) Uygulamaları |
|
14 |
Sonatın pekiştirilmesi (eser analizleri). Beethoven, Coriolanus Uvertürü Mozart, Keman Sonatı, Si Bemol Majör, KV. 454, i |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1.Charles Rosen, “Sonata Forms”, Rev. Ed., Norton Company, NY, 1988 2.İlhan Usmanbaş, Müzik Biçimleri (MEB Yayınları 1963) 3.Charles Burkhart, Anthology for Musical Analysis, Postmodern Update. 6th Ed. (Schirmer 2007) 4.Nicholas Cook, A Guide to Musical Analysis. 1st Ed. (Oxford University Press, 1994) 5.William E. Caplin, “Classical Form”, Oxford University Press, 1998 |
24 |
Değerlendirme |
|