Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FORM ve MÜZİKAL ANALİZ I
1 Dersin Adı: FORM ve MÜZİKAL ANALİZ I
2 Dersin Kodu: KNS4109
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GÜLAY GÖĞÜŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç.Gökçe Altay
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: U.Ü.Devlet Konservatuvarı
0 224 294 27 00
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Sonat, senfoni ve oda müziği eserlerini, biçimsel ve stilistik olarak analiz etmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sonatı tanımlayabilme.;
2 Sonat allegrosunu duysal ve yazılı olarak analiz edebilme.;
3 Rondoyu duysal ve yazılı olarak analiz edebilme.;
4 Sonat rondosunu tüm bölmelerini ayırt edebilme.;
5 Da capo formunu, tarihsel fonksiyonlarıyla tanımlayabilme.;
6 Oda müziği ve senfonik yapıtları yazılı olarak analiz edebilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Döngüsel olarak Sonatın tanımı.Analiz: Haydn, “Londra Senfonisi”, No. 92
2 Tarihsel olarak Sonat-Allegro ‘sunun oluşum ve gelişimi. Ana ve İkincil Tema kuruluşlarının saptanmasında tonalitenin önemi.
3 Sonat-Allegro ‘sunun biçimsel fonksiyonları: Serim bölmesinin yapısıAnaliz: Mozart, Piyano Sonatı, KV. 576, Re Majör, i
4 Sonat-Allegro ‘sunun biçimsel fonksiyonları: Gelişme bölmesinin yapısı Analiz: Beethoven, Piyano Sonatı, op.2, Nr.1, Fa minör, i
5 Sonat-Allegro ‘sunun biçimsel fonksiyonları: Yeniden Serim ve Koda bölmelerinin yapısı Analiz: Haydn, Piyanolu Trio, Hob. XV:30, Mi bemol Majör, I Beethoven, Piyano Sonatı, Op.14, No.2, Sol Majör, I Haydn, Senfoni No. 97, Do Majör, I (Koda)
6 Sonat-Allegro ’suna ait Klasik Dönem eser analizleri Analiz: Beethoven, Senfoni No.4, Si Bemol Majör, Op.60, I Mozart, “Linz” Senfonisi, No.36, KV. 425, Do Majör, i
7 Sonat-Allegro ‘suna ait Romantik Dönem eser analizleri Schubert, “Ölüm ve Genç Kız Yaylı Dörtlüsü”, D.810 R. Strauss, Senfoni No.2, Fa minor Mahler, Senfoni No.1 (“Titan”), iii
8 Sonat-Allegro ‘sunun pekiştirilmesi Analiz: Mozart, “Disonans” Yaylı Dörtlüsü, Do Majör, No.14, K.465, i
9 Sonat allegrosu - Ara sınav
10 Rondo’nun biçimsel fonksiyonları: Nakarat (Refrain) ve Dize (Couplet) Analiz: J.S. Bach, Keman Konçertosu, Mi Minör, iii Mozart, Piyano Sonatı, Do Majör, KV.545, iii
11 Rondo’nun pekiştirilmesi
12 Sonat-Rondo ’sunun özellikleri Analiz: Mozart, Piyanolu Trio, Si bemol Majör, KV. 502, iii Beethoven, Yaylı Dörtlü, Fa minör, Op.95, No.11, iii
13 Da Capo Formu: Enstrümantal (Menuet-Trio-Menuet) ve Vokal Müzikteki (Da Capo Arya) Uygulamaları
14 Sonatın pekiştirilmesi (eser analizleri). Beethoven, Coriolanus Uvertürü Mozart, Keman Sonatı, Si Bemol Majör, KV. 454, i
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1.Charles Rosen, “Sonata Forms”, Rev. Ed., Norton Company, NY, 1988
2.İlhan Usmanbaş, Müzik Biçimleri (MEB Yayınları 1963)
3.Charles Burkhart, Anthology for Musical Analysis, Postmodern Update. 6th Ed. (Schirmer 2007)
4.Nicholas Cook, A Guide to Musical Analysis. 1st Ed. (Oxford University Press, 1994)
5.William E. Caplin, “Classical Form”, Oxford University Press, 1998
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 5 60
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 2 5 2 1 2 0 1 3 3 3 0
OK2 4 2 5 1 0 3 0 0 3 3 3 0
OK3 4 1 5 1 1 4 0 1 2 3 3 0
OK4 4 2 5 1 1 2 0 1 3 3 3 0
OK5 4 0 5 1 1 4 0 1 3 3 3 0
OK6 3 1 5 1 1 4 0 2 4 2 3 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr