Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ARTİSTİK JİMNASTİK UZMANLIK IV
1 Dersin Adı: ARTİSTİK JİMNASTİK UZMANLIK IV
2 Dersin Kodu: AEB4110
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. CENGİZ AKÇA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ccakca@hotmail.com -02242940695
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı 3. Kademe Artistik Cimnastik antrenörlüğünün gerektirdiği bilgi, beceri ve sporcu yetiştirme yeteneğinin geliştirilmesi.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Artistik cimnastiğin Türkiye ve Dünyadaki tarihsel gelişimi açıklayabilme;
2 Artistik cimnastik kültürünü oluşturabilme,;
3 Artistik cimnastik branşının temel becerilerini tanımlayabilme;
4 Artistik cimnastik becerilerine ait öğretim yöntemlerini uygulayabilme;
5 Artistik cimnastik branşında temel becerileri seri içinde uygulayabilme (Kızlar ve erkekler);
6 Artistik cimnastik branşında yardımcı araçlar kullanarak becerileri geliştirebilme;
7 Artistik cimnastik branşında güvenlik tedbirlerini eksiksizce uygulayabilme,;
8 Artistik cimnastik branşında erkek ve bayan aletlerini tanıyabilme;
9 Artistik cimnastikte yarışma organizasyonlarının genel özelliklerini kavrayabilme;
10 Yetenek tarama ve seçme kriterlerini kullanarak Artistik cimnastiğe uygun yetenekleri tanımlayabilme,;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Artistik Cimnastik yarışma kuralları Artistik Cimnastik yarışma kuralları
2 Artistik Cimnastikte Yetenek seçimi ve ilkeleri Artistik Cimnastikte Yetenek seçimi ve ilkeleri
3 Artistik Cimnastikte Beslenme Artistik Cimnastikte Beslenme
4 Artistik Cimnastikte Günlük antrenman programı hazırlama (Minikler A/B) Artistik Cimnastikte Günlük antrenman programı hazırlama (Minikler A/B)
5 Haftalık antrenman programı hazırlama (Minikler A/B) Haftalık antrenman programı hazırlama (Minikler A/B)
6 Yıllık antrenman programı hazırlama (Minikler A/B) Yıllık antrenman programı hazırlama (Minikler A/B)
7 Günlük antrenman programı hazırlama (Yıldızlar) Günlük antrenman programı hazırlama (Yıldızlar)
8 Haftalık antrenman programı hazırlama (Yıldızlar) Haftalık antrenman programı hazırlama (Yıldızlar)
9 Yıllık antrenman programı hazırlama (Yıldızlar) Yıllık antrenman programı hazırlama (Yıldızlar)
10 Günlük antrenman programı hazırlama (Gençler/Büyükler) Günlük antrenman programı hazırlama (Gençler/Büyükler)
11 Haftalık antrenman programı hazırlama (Gençler/Büyükler) Haftalık antrenman programı hazırlama (Gençler/Büyükler)
12 Yıllık antrenman programı hazırlama (Gençler/Büyükler) Yıllık antrenman programı hazırlama (Gençler/Büyükler)
13 Atlama masası E jürisi hesaplamaları Atlama masası E jürisi hesaplamaları
14 Atlama masası hariç diğer aletlerin E jürisi hesaplamaları Atlama masası hariç diğer aletlerin E jürisi hesaplamaları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Cumhur SALTUKLAR, Okullar Ve Kulüpler İçin Aletli Cimnastik, 1986, İSTANBUL.
2. Llyod READHEAD, Men’s Gymnastıcs Coaching Manual, 1987, ENGLAND.
3. Uluslar Arası Cimnastik Federasyonu (F.İ.G.), Erkekler Teknik Komitesi değerlendirme Kuralları, Düzenleyen Ve Çeviren: Metin SAYIN, 2001, ANKARA.
4. Ergün ŞENGÜL, Okullar Ve Kulüpler İçin Aletli Cimnastik, 1997, ANKARA.
5. Turn Und Gymnastıkgeröte İn Spieth- Katalog.
6. Erhard Sport- Katalog.
7. salih SUVEREN, Artistik Cimnastik Öğretim Metodları, Kulplu Beygir, Paralel, Barfiks, Tutibay Yayınları, 1999, ANKARA.
8. Murat SANRI, Atlama Beygiri, Baki Kitabevi, 2000, ADANA.
9. Murat SANRI, Yer Aleti, Baki Kitabevi, 2000, ADANA.
10. Salih SUVEREN, Artistik Jimnastik öğretim metotları, k.beygir, paralel, barfiks, 1999, ANKARA
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 8 10 80
Ödevler 0 2 14
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
OK6 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0 0
OK8 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr